AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.545

M5:a för 35000kr...

Sida 1 av 3
Finns det fler än jag som är sugen på den här bilen:

Länk

Mvh Jörgen
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
321HK???
Kommer väl hamna på ca 45-50"(resekostnader + inreggning mm) när man väl fått den reggad o klar...Ser dock fin ut!!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Undrar just hur "riktig" den bilen är?

En till synes fräsch (på bilderna) M5:a med det något udda tilltagna 321hk och utan miltal till ett pris av 35000:-. Jo hej du..
Skulle tippa att man köper sig ett ganska stort problem med den där bilen.
jögge38: Nope! inget jag skulle vilja ha men den ser fin ut.
Ta och gör en riktig koll om du vill ta hem den, kan kosta mer än vad det smakar.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bilen saknar klimatanläggning! Den är tagen som ett inbyte på en M5 3,8 om jag minns rätt.
Det finns nästan inga M5 E34 utan klima, och nästan ingen vill ha en sån heller, därav priset. Utrustningen i övrigt är inte riklig heller.

Skulle tro att man hamnar på upp mot 50000 kr hemtagen till Sverige, sen regbes 2200 kr, skrotavgift 1500 kr, blinkers + inbyggnad 800 kr, säkert behöver några saker repareras/bytas på den också + vanlig service, verkar dock vara i hyfsat originalskick, minus för stripes på framskärmarna, 3.8:ans fälgar får väl gå an även om det inte är original till den bilen.

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
pris och uppgifter på svenska ?
mätarställning + chassisnr är väl nog så intressant att få veta ?

M5touring register
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
En M5:a med m3 3.2 motorn..(om de nu är den)
Har säkert gått 40000mil eller mer..

Såg ju duglig ut på bilderna som sagt men...

Skulle hellre köpa en fräsh volvo 740 turbo för dom pengarna eller vad fan som helst....

Skippa de...den är uppe i 100000kr på ett år om du har otur...

///M3
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
tjena jag avråder dig att köpa den de e garanterat en problem bil
om du nu vill ha en m5a så lägg lite extra o få en fin o pålitlig sådan jag själv har ägt 4 st m5or mvh
//m5 micke
Det är klart att man kan ju bli lite misstänksam över att det inte stod något milantal... Sedan att den har 321 hästar måste ju betyda att den är lite trimmad... Hade den varit svenskreggad så hade det väl inte varit så mycket att fundera på, eller...??
Jag tror att bilen kan vara ett hyfsat köp om den är i ett bra maskinellt skick!Att AC inte finns är väl inte så farligt,för ärligt hur många 90:or har en FUNGERANDE AC?????Ca 50" klart på gatan här i sverige är ett helt ok pris!Vad man ofta glömmer är att många M5:or gått betydligt längre än vad som står i mätaren.Förmodligen har bilen i fråga rullat uppemot de 35" men vem vet det kanske är t o m så att flera av oss här åker i kring i våra sk bilar med "ärliga" x antal tusen mil när de i själva verket rullat det dubbla...Man behöver nog åka ner o titta på bilen i fråga innan man bestämmer sig..Känns den bra o går som den ska så är den helt klart intressant...Kopplingsbyte lär man nog räkna med att få göra förr eller senare på dessa bilar,det har jag räknat med att få göra på min i vart fall...Friskt vågat hälften vunnet....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Bra talat Dawwe!

Mvh Jörgen
Ring till han ( eller be någon att ringa om du inte kan tyska ) och hör om bilen. Behöver alls inte va mer fel på den än de som rullar här i sverige.
Tänk även på att det oftast är såna bilar som hamnar i Sverige och andra länder med 10000 mil på mätaren och nyskick. Tror även du kan få den ännu billigare!? Körklar för kanske 40K.
cane
Låter ju som det sitter s50b32 i den bilen, går det överhuvudtaget att regga in i sverige då?
Ja när jag tar in den så har den ju givetvis gått 9500 mil och är i nyskick... ;-)

Mvh Jörgen
Är "s50b32" någon slags motor som blivit lite trimmad eller?

Mvh Jörgen
Jag är rätt säker på det är en S38B36 som sitter i bilen i fråga.Original har den 315Hk,det är ju lätt hänt att det blir lite fel...Tror INTE att de satt i en M3(S50B32) motor med dubbelvanos,om så är fallet så blir den omöjlig att besiktiga i Sverige...

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Svar, nej jag blir inte ett dugg sugen…

Men till den som blir sugen av Europas billigaste M5-annons säger jag, åk och köp – min intuition säger mig att det är ett säkert jätteklipp. Man kan ju dessutom nästan köpa tre sådana klipp till priset av denna 3,6 Länk så då kan det väl inte bli fel, eller…?

Den naturliga motfrågan till dem som tvivlar är, varför skulle nämnda bil inte vara ett riktigt klipp?

När vi ändå är nere på kontinenten och fyndar kan som jag inte låta bli rekommendera denna Länk , visserligen ingen BMW – men man slipper ju här allt krångel vid införseln till Sverige.

Som sagt ”friskt vågat hälften vunnet”.

/axel
Ok, bilen som jag pratade om ovan verkar det ju vara en del frågetecken runt, men den här för i princip samma pris har ju "rätt" motor, klimatanläggning och skinnklädsel:

Länk

Mvh Jörgen
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Har tänk lite på det.
I o för sig så är det jävligt billigt..och går bilen bra och det inte är för mycket fel på den så..jag menar..jämförelsevis med en M5 i sverige för kanske 70000kr ca så har du ju 25-30000kr över...och så mycket är det aldrig i fel..får man hoppas...
Motorn är lite oroväckande dock..varför just 321hk..Min teori är att de faktiskt sitter en s50b52 motor (m3.3.2) i den...däföe är de billig..för att de inte går att besiktiga den..

Men...den är helt klart intressant..

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.