|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Vi provade med en tändmodul men den höll bara i ett par minuter. Men svalle på ts-motor visste hur man skulle fixa det. Så man fick gå in i boxen och löda ett par byglar mellan lite lödningar, så fungerade tändningen igen. Är nog inte så svårt att göra själv. Ska fixa en digitalkamera så jag kan ta kort på det TurboPower!!!!! |
|
|
Tack gärna! TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Men varför gick tändmodulen sönder egentligen? Fick den för mycket ström? Det är ju bara ett "snabbt" relä. Den ska ju ha 12V från batteriet, å sen en triggersignal från SMT:n. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Vi provade med en extern modul men den var nog för klen.Bilder kommer i veckan TurboPower!!!!! |
|
|
ok väntar ivrigt! kanske köper en värstingmodul då :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
vart sitter tändmodeulen innan? inyggd i motronicen eller? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Ja, orginal tändmodulen är monterad i motronic ECU'n. mvh /Nisse Sugmotorer suger |
|
| Antingen köper man en modul eller så gör man som vi gjorde. Att man löder i boxen | |
|
Om man löder i boxen. slipper man använda modul då???? Vi väntar på dina bilder! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Ja, då slipper man köpa en modul. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Bumsen: Väntar med spänning på bilderna. Jag tycker det verkar låta som en riktigt intressant ide. mvh //Nisse Sugmotorer suger |
|
|
Frälsaren är här men det blir tyvärr inga bilder. Det blev för dålig skärpa. Men jag hjälper till med telefonsupport istället. Tveka inte. Ring bara. Hjälper gärna till. Mattias 0739-817364 TurboPower!!!!! |
|
|
Du kan väl rita lite elle nått?! -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Jag hade en etta i bild så här ska nog inte ritas. Plocka fram era boxar så ska jag hjälpa till. Det tar fem minuter, så kan ni rita själva. TurboPower!!!!! |
|
|
hur sent kan man ringa? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
ring när du vill TurboPower!!!!! |
|
|
ekblom: du kanske kan rita upp schemat så man kan se, för jag är inte färdig med allt i motorn ännu så jag tänkte jag skulle göra klart där innan man tar elektroniken... Måste man göra byglingarna å allt det där i boxen, eller köpa en tändmodul, även om man inte ändrar tändningen...? |
|
|
nej, om du skiter i att koppla in den mot tändningen så behöver du inte löda i boxen. Kan göra någon form av schema senare. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Har någon hunnit med att koppla in tändningen enligt Bumsens anvisningar? Fungerade det bra? Följdfråga om ja på första frågan, har ni 061 eller 060 box? Min bil står på karosseri fixning så jag har ingen möjlighet att själv kolla hur resultatet blir. mvh //Nisse //Sugmotorer suger\\ |
|
|
ekblom: det skulle va kanon om du kunde göra det! men vilken box har du..? Men om man inte kopplar in den mot tändningen då kan väl inte smt6 hålla reda på varvtalet, eller är jag ute å cyklar..? eller mäter den varvtal på någon annan kabel..? har inte hunnit att läsa så mycket i manualen ännu.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.