AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.192

galen m5-förare på norrtäljevägen norrut

Sida 1 av 2
vi
54
viggo
540i-96
finns det möjligen en galen ägare till en blå M5 som brukar köra mot åkersberga som körde om en grön e 39?? Tack vare dig ska jag nu byta bil, vilken väghållning säger jag bara
M5 E39? Hur gick det att hänga med den?
Kan ha varit jag?? Carbonsvart = blåsvart
När var det?
Nipply
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
viggo du får köpa en bil med riktig väghållning:) Alternativt byta chassie på 540an och montera fläkt. Föraren av m5an är inte galen men gillar däremot att köra bilen med dess inneboende resurser.
Mvh
Asken
vi
54
viggo
540i-96
Nipply!!
det var för ca 1 månad sedan.Först lät han mig köra om honom,,sedan pressade han mig i långt över gällande hastighetsbestämmelser,,sedan råkade jag köra om honom iaf
när 2 bilar höll på köra om varandra där vänstra bilen körde om den högra,, därefter kom den slutgiltiga förnedringen,,blev omkörd strax innan åkersberga avfarten varpå han svängde in i åkersbergaavfarten i en hastighet som heter duga,, för att sedan vänta in mig och hånflina åt mig,,, väghållningen var som sagt bra
vi
54
viggo
540i-96
Flåklypa:

jag kör bra,,många porsche-offer har jag i bagageluckan,, men den här killen körde för bra kombinerad med en enastående bil,,helt enkelt
vi
54
viggo
540i-96
hmmm... har hört talas om kompressor .... som ger 150 kusar.. m5:or håll i er nästa sommar
vi
54
viggo
540i-96
rättelse i tidigare inlägg..där den högra bilen körde om den vänstra,,m5:an låg i vänstra filen :))
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Bara nyfiken, varför vill man montera en kompressor i en 540, istället för att köpa en M5a?
Jag menar, blir det verkligen ekonomiskt?
M5an är ju från farbrik kanske så optimerad till det "bästa" med chassie och vissa "karossdetaljer".

Och dessutom undrar jag om det inte är lättare att sälja en M5a, än en 540 med kompressor?
Bara massa problem vid besiktning, försäkring...o ifall olyckan är framme, för det är väl inte lagligt?

Kan dock förstå om ngn som vill ha en E39 Touring, (läs Asken), men inte annars. För han fick väl heller inte sålt sin på ett bra tag?

Bara nyfiken på hur ni resonerar...?!
Dock kan jag tycka det är roligt att ingen "vet" hur bra ens "vanliga" E39 går...men att betala för 100-150tkr för det?
Kom gärna med kommentarer..är nyfiken som sagt.

Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
ganska så optimerad...

ser en del fel i ovanstående inlägg..men men..
Fartglad;
540 är billigare i drift när det i stort sett gäller allt i jämföresle med M5.
Troligtvis säljer man bilen utan kompressor, som man i sin tur säljer på börsen. Finns säkert många intresserade. M5:ans andrahandsvärde är inte mycket att ha heller...
Tydligen påverkar inte "ökad motoreffekt" försäkringen. Besikting är det största problemet.

Och till slut att den går snabbare än M5 är ju en annan femma! ;) Men personligen hade jag tagit M5 före 540iSC utan att tveka...

Detta var några argument för kompressor!

/Manray/
Och just ja, en kompressor från ESS kostar max 70 lax. Iaf den enklaste.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Viggo: VAr den ljusblå eller mörkblå?
Kompressor i all ära, men är det inte original vs original som vi talar om här?
540 ägare: Er bil är en fantastisk bil, sluta prata och stressfläkt så fort ni blivit frånåkta......ni får det nästan att låta som mindervärdeskomplex??
Vi M5 ägare blir också frånåkta! Dock väldigt sällan :-)
Men ställ er frågan vad som händer med kompressor i en M5?

Viggo: Det var nog jag som körde den kvällen :-) Kul att du uppskattade mina köreganskaper, men jag tackar bilen.
Du behöver inte byta, 540 är en gedigen och muskulös bil.

Nipply
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Jag förstår folk som sätter fläkt på 540 - vill man ha lite power i kombination med automatlåda och kanske Touring så är det ju klockrent, sen finns det ju idioter som hänger på såna här grejor på manuella sedaner - det verkar ju bortom allt sunt förnuft.

:-P
vi
54
viggo
540i-96
den var nog ljusblå,,eller mittemellan,,inte helt mörkt,,vem det nu var ,,hämnden blir ljuv
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
viggo, och tonade rutor bak väl:)) Du får jobba för att köra ifrån den föraren säger jag bara.....
Mvh
Asken
Lustgas?
vi
54
viggo
540i-96
Asken,, alla har sina dåliga dagar,, nästa gång ,,om det blir nån,, så kommer jag att ge honom stryk med min bil,,utan någon trim,, believe me
vi
54
viggo
540i-96
det som ger störst kick,,det e att klå en bil som har bättre förutsättningar vad det gäller motor, väghållning,, då är det endast föraren som avgör,,
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Viggo!
Är det realistiskt att ens fundera i de banorna..........?
// Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.