|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Siggegis |
Är nybliven BMW ägare och undrar, var gör dom bra service till bra priser i Malmöregionen. Sigge |
|
Need For Speed är bra... www.nfs.nu --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Hej Sigge och välkommen till Autopower forum. Som Olof säger så är Need For Speed bra. Gör en sökning på "Service AND Malmö" fast utan citattecken, så hittar du åtskilliga inlägg i ämnet! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag kan varmt rekommendera Förenadebil ute i Fosie. Hoppa över besöket på FB centrum är ett annat tips. Min 528i Touring Länk |
|
|
Need For Speed är oerhört kompetenta! Länk (Såld) |
|
| Autosport i Limhamn är ett bra alternativ | |
|
Sail: Autosport må vara kompetenta, men jag har vid 5 tillfällen frågat dom vad olika jobb skulle kosta och de har vid samtliga tillfällen varit dyrare än förenade bil. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Kowalski |
Hej Håller med wendtan om autosport. Har anlitat dem två gånger, den första och den sista. Rysligt trevliga och tillmötesgående men de är extremt kåta på att byta delar när du väl har bilen på service där, även om det inte alls behövs. Något som man vackert får betala när man väl hämtar ut bilen. På min förra bil bytte de både olja + pluggar i bakaxeln samt luftfilter vid inspektion 1, de var även på väg att byta bromsar på den men då sa jag stopp o belägg :-) Detta hade nyligen bytts vid insp2:an, knappt 2000 mil sedan. Fick även fri lånebil, tyvärr verkade de ha bytt ut n:et mot ett d istället. Bilen (20 år gammal Opel kadett) saknade bromsar och började koka i rusningsköerna mellan Malmö och Lund. Kände mig rätt skraj men lyckades linka mig tillbaks till autosport innan de stängde... Och som CS medlem får man ingen rabatt på deras reservdelar då de inte är auktoriserade längre, vilket gör dem ännu dyrare Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Om ni har lust att åka lite längre så kan jag varmt rekommendera Rolfs och Inges verkstad i Harlösa. Killarna är gamla mekaniker från BMW som numera kör eget i sin lilla by. Snabba, proffsiga, billiga, genomärliga och det bästa alternativet jag har upptäckt. |
|
|
Åke i Valleberga (Löderup)! En bit att åka men väl värt det. Mike |
|
|
Lite mer info om Åke nedan. Perssons Bilverkstad, Åke Adressuppgifter Perssons Bilverkstad, Åke Valleberga 31, 276 46 LÖDERUP 0411-52 27 09 Mobiltfn 0708-94 33 47. Ligger lite off men väl värt ett besök. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ngn som vet om Åke har en DIS utrustning? |
Mattias Larsson |
Kan bara hålla med om Autosport, de är väldigt dyra. Har jämfört ved ett flertal tillfällen och då är de dyrare än hos Förenade bil. Som sagt trevliga men det tänker jag inte betala x-tra för! Vid det enda tillfället jag lämnade min bil där blev det mycket dyrare än vad som sagts från början utan att de kontaktade mig. Mattias |
| Frågade Autosport i förra veckan vad de tog för en oljeservice på en E39. 1700:- och då checkade de bromsarna också. Bromsarna sa jag, jag frågade efter pris på oljeservice. Har haft min bil där en gång förra vintern för check men aldrig mer. | |
|
Verkar vara ganska genomgående att Autosport vill kontrollera (och underkänna) bromsarna och föreslå byte.....trist! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Tigerr |
bokar en tid nu på 'förenadebil centrum'. någon som har något bra eller mindre bra att säga om dem? |
|
Förenade Bil Centrum har jag anlitat vid något tillfälle. Visserligen är det lite stordrift över dem men fördelen är att de har mycket korta väntetider, ex hade jag bara 2 dagars väntetid för byte av ABS-givare mitt under semestern förra sommaren. Theanders i Lund eller Fosieverkstaden hade som ex. flera veckors väntetid för samma reparation. Vad gäller bemötande hos verkstadsfolket på centrumanläggningen verkar det vara blandade reaktioner hos autopower besökarna. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
| Jag kan göra det mesta åt dig annars... | |
|
Om avstånd som sagt inte är av betydelse, testa Jarls i HBG. Helt ok priser samt kunniga. |
|
| Vart ligger Rolfs och Inges verkstad i Harlösa ? | |
|
Chansar på denna: Rolfs Bilservice Pump Bensin Telefon: 046-61560 Gårdstångav. 2 24035 HARLÖSA ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.