|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Hej. Efter mycket läsande om navin i min 528 bestämde jag mig för att tanka hem version 18_2.nrg då min navi inte verkar uppdaterad tidigare. Nu till problemet allt funkar perfekt fick fler färgval. Men om jag slår in en gata som den tidigare guidat perfekt till så går det bra en stund sen på exakt samma ställe hela tiden kommer texten guidance not possible, men den visar via kartan vägen jag åker på osv så helt borta är den inte. Vänder jag om så börjar rösten komma när passerar platsen där det försvann. Någon som vet? mvh Mats | |
|
Är det en Mk II (kvinnlig röst)? Mvh, Steaman |
|
| Nej Mk1 med manlig. | |
|
Synd, Mk II är självlärande och kalibrerar in sig efter en stunds körning. Har du GPS symbolen synlig, dvs har du GPSmottaging? Mvh, Steaman |
|
|
Hej. Jo den är synlig. Den guidar perfekt tills jag börjar komma lite lite utanför centrum. Då framträder kartan istället och man ser på den vart man är på väg. Den visar vilken väg man åker på men den kan inte guida med rösten. Det går att förstora kartan då ser man gatunamn och vart man är. Har du nåt tips? Väldigt tacksam för all hjälp!! mats |
|
| Glömde en sak. När man kommit till slutmålet så visar den o km uppe i hörnet som den ska.. | |
|
Sorry inga förslag. men det låter inte bra att den själv växlar in kartan. Följde du någon anvisning då du uppgraderade! Jag antar att uppgraderingen gich felfritt? Mvh, Steaman |
|
| Japp uppgraderingen gick klockrent inga konstigheter alls. | |
|
Jag skulle ladda om operativet! Har du läst: Länk Mvh, Steaman |
|
|
Tack för hjälpen. blir att åka förbil verkstan o kolla imorn. Återkommer. mvh mats |
|
| går det att få tag i upp gradering till mk1 eller är det bara bmw som kann göra upp daterig? | |
magmo |
Hej! Någon som vet om det går att nå service menyn på navin (visar antalet sateliter etc) som på E46 MkII? Sitter nämligen med samma problem som du M525. Skall slå en signal till BMW Jönköping om lite info. Kör MkI 1-1/72 och sista 03/04 kartan från VDO. Magmo Maniac is in the house! |
|
Hej. var förbi min lokala bmw verkstad men de hade inte tid fick en tid bokad den 17 nov. Så kanske får man ordning efter det. Måste vara något med den uppgradering ( 1-1/72) som inte går ihop med senaste skivan. Ingen som har nåt annat värdefullt att tipsa om? Annars lär man väll vänta 10dgr :-( mvh mats |
|
|
Glöm inte att posta resultatet här! Jag har själv en ouppdaterad MK1 Navi och vill gärna veta hur det gick och vad du fick betala. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag uppgraderade OS i min MK1 utan problem. OS SW hittade jag på nätet. Så här gjorde jag: To load the new software: Turn ignition to position 1 (terminal R). Do not cycle the key or perform diagnosis while installing the new software. Make sure that the power supply is stable, i.e. do not switch on any electrical loads. Activate "GPS-Navigation" and acknowledge the screen disclaimer by pushing the rotary knob. Remove the map CD from the navigation computer by pressing "eject" button. Insert the Software CD V17.0 into the Navigation computer (the CD-ROM V17.0 bears the P/N 01 59 9 789 299 Index "u"). (v18, in our case) After a few seconds, a menu of notes on loading procedure and "progress" bar appear on the board monitor. When the loading process has been completed, the message "Software has been successfully loaded" is displayed. First remove the operating software CD, and then confirm the end of the loading process by pressing the rotary push-button on the board monitor. "OK" appears in the display. Reinsert the map CD into the Navigation computer. IMPORTANT: To enable the country specific radio functions of the soft-keys to be correctly activated by the navigation system, switch the radio briefly ON and OFF again after loading of the navigation operating software has been completed. (Also, radio should be turned ON and OFF briefly, every time the vehicle's battery has been disconnected and reconnected again). Jag skall försöka hitta länken till OS SW! Mvh, Steaman |
|
|
M525: Har du varit inne i calibrationmenyn och ställt in hjulen? Kanske långsökt men jag tror att det var det jag gjorde när jag fick problem en gång. Testa att bara gå in och ställa om inställningarna. |
|
| Förtydligande. Jag tror att calibration "resetar" någonting i navin och på så sätt får rätt på problemet. | |
|
Steaman: Lysande info! Jag har en uppdatering men jag har inte vågat trycka in den. Det var därför jag ev tänkte lämna in den för uppdatering. Om du har länk till fungerande SW så maila mig gärna! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Hej. Jag var inne i calibreringen av hjul o ändrade då vintehjulen åkt på men ingen ändring. Finns kanske ytterligare nåt som skall göras. Steaman. Du har inte hittat länken kanske kan finnas nån annan uppdatering som funkar bättre. mats |
|
|
Mer att läsa: Länk Mvh, Steaman |
|
| går det att ladda ner upp datering till mk1 från nätet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.