|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| IMAGE....=) Är det det som trycker så för guds skull köp något annat än det som diskuteras här.Men var beredd på att få slanta upp mer än dom flesta dödliga har råd till.men vill du ha image som kanske imponerar på 18-åriga babes köp en 3-serie hellre än en c-klass.sätt på knulltejp på rutorna och köp dom värsta bashögtalarna du kan få tag i,och din dag är gjord. | |
|
fredrik: Tenk så her... "Ok, bilen koster 200k (det er et godt kjøp). Jeg steller av 10k på sparekontoen. Disse pengene skal gå til reperasjoner. Da koster bilen 210k. Oppstår det noe fel på bilen, så er det innregnet i prisen." Hender det ingenting, så kan pengene gå til felger eller noe annet til våren om du vil. Er inte det smart? :)) |
|
|
När vi köpte vår C200-99 hade den gått en 6000 mil bytte för ett år sen till den nya c klassen, då hade vi hunnit med 14 000 mil... bytte inget utöver vanlig service... 1994 köpte vi en 190E (1.8) -91, den bilen hade inte alls gått speciellt långt då, vi har kvar den än idag och den har nu hunnit med 18 000 mil, sen vi köpte den 1994 så har vi fått byta följande utöver vanlig service: Tändkablar (gjordes i samband med service i förebyggande syfte) Avgassystem vattenpump + termostat Däck inte illa för att ha ägt en bil i snart 10 år jämför med min 525i- 91 som reparerades för över 15 000 kr under 11 månaders tid. Sen kör man en 525 lite annorlunda än hur man kör en MB vi har aldrig haft några problem med MB bilar och vi har nästan bara haft två bilmärken under min uppväxt, MB och BMW. Visserligen har vi inte varit med om att våra BMW bilar bråkat speciellt mkt heller (min E34 undantaget). Vill inte säga att BMW är en dålig bil... det är den absolut inte... men vad gäller hållbarhet har den inte mkt att sätta emot MB, på samma sätt som MB inte kan konka ut BMW när det gäller körglädje. Tror mer det handlar om vad man köper för MB eller BMW, köper man en nästan ny bil och pedantsköter den så håller den, kör man lite hårdare med bilen och inte sköter om den så bra så håller den heller inte, oavsett om det är MB eller BMW. Jag känner många som kör C-klasse och ingen av de vi känner har haft problem med länkarmarna. Däremot så känner jag en som har A6 2.4 som har problem med länkarmarna. Länk (Såld) |
|
| Tycker ni att Bmw 320iT(e46) har större imagefaktor är MB C-klass kombi....om man tänker att båda är stylade med tonade rutor och lite grymma alu.fälgar?? Tycker själv att dom ligger ganska lika i den jämnförelsen. Dock att bmw´n har snyggare design...men en glänsande stjärna är ju inte heller fel =) | |
|
Det är inte lätt att välja...har svårt att tro att jag kan bli mer missnöjd än med A4:an......vilken bil jag än väljer. Väljer jag med hjärtat skulle jag välja bmw.....men väljer jag enbart med hjärnan skulle det nog bli en MB....så det är svårt att veta vad man ska välja med =) |
|
| Bara jag som tycker att MB känns som att köra en båt? Jävla gungande hela... | |
|
Klart att du ska ha en BMW. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.