AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.524

Hur vanligt med fel på länkarmarna på E46?

Sida 2 av 2
Fredrik: Ja de är per sida. jag tror jag fick pris på 10700 kr inkl allt på bmw när jag frågade på min 328. De löste sig dock på garanti.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ENN
Har en 2001 320d med 14000 mil - har aldrig byt lenkarmar
Inte så farligt i alla fall.....jag menar..klart att det är dyrt, men inte som på A4:an där det kostar 18.000 kr för bägge sidor.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
fredrik: Off, det var dyrt! Kan det ha vært på et DYRT verksted?
Morten: Fick pris på att byta endast dom undre länkarmarna på VAG, detta skulle kosta 12.000 kr, enligt uppgift kostar det sedan 3000kr/sida att byta dom övre och då landar vi på en totalsumma på 18.000kr. Dyrt med tanke på att det inte tar särskilt lång tid att byta. Men jag tror att det är matrialet som står för största delen, kollade upp att om jag skulle köpa samtliga delar till A4:an på mekonomen så skulle bara dessa gå på 11.000 kr, sedan tillkommer ju arbetskostnaden och en framvagnsinställning.
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Hur märker man att man har fel på dessa?
Dum fråga kanske, men anledningen till att jag frågar är att det gnisslar i min bil så fort jag kliver in eller ur bilen - kan detta ha med länkarmarna att göra?
Duktigt irriterande är det hur som helst... och eftersom bilen ändå skall in för byte av (trög) gaspedal på garantin i morgon, så..

Bosse: det vanligaste felet på länkarmarna är att de blir galpp i spindelleden(den är ingjuten som en del i länkarmen)
Du märker detta genom att hissa upp bilen på aktuell sida och känna på julet i alla ledder så att de inte glappar.

Ditt gnissel är absolut inte länkarmen kan jag garantera dig.
Skulle tro att de gnisslar från handbromsen, de gjorde det på min förra e46 tills jag smorde upp det.
Prova att gå ur bilen med växel ilagd, men handbromsen icke dragen(självklart med motorn av) och se om de gnisslar.
På min bil gnisslade det vid genomföringen där handbromswiren går igenom till broms oket.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.