|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur vanligt är det med fel på länkarmarna på E46 egentligen, hur många har haft problem på sina E46:or? Någon skillnad på Sv-sålda och import? Vad gäller angående garantin på importerade bmw´s, svårare med goodwill på tex länkarmar? Rostskyddsgarantin måste väl ändå gälla?? | |
|
Hej! Verkar vara ett vanligt fel på E46:an. När jag bytte för ett tag sedan efter knappt 7000 mil fick jag någon ny variant med några gummikuddar längts in. Kom knappt igenom besiktningen för dom tyckte att det "glappade" så mycket. Först när dom insåg konstruktionen pratade dom om en ny variant och släppte ut mig. Hoppas detta håller längre. /Anders |
|
|
Det är MYCKET vanligt med länkarmsproblem på E46! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Rostskyddsgarantin är den enda garantin som gäller i sverige på importbilar. Länkarms problem är vanligt på e46or före 00. men de förekommer även problem efter 00. Goodwill på länkarmar måste anses som generös, och de brukar sällan vara något problem på svensksålda bilar att få nya kostnadsfritt . BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det jag är ute efter är en 320iT och den kom ju inte förräns -00. Känns väldigt tråkigt om man inte skulle kunna köpa en sån snygg bil bara för att det är dålig kvalitet på länkarmarna.... |
|
|
Dom byts ut mot en förstärkt variant som är betydligt bättre. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det är ju i alla fall bättre än audi, där man sätter dit samma skit igen och kanske får byta både 2 och 3 gånger.... Även om man "bara" måste byta dom 1 gång....så är det ju inte så kul..och säkerligen inte billigt? Tänker köpa en import så jag lär ju inte få det på goodwill.....och veta om dom verkligen är bytta på en import är ju inte så lätt.... |
|
|
Det är lätt att se om bilen har de nya och förstärkta länkarmarna! Om länkarmen ser ut som en "böjd stege" med några stora lufthål i mitten av bärarmarna, är det den nya versionen. Om bärarmarna ser ut som en "solid" boumerang, är det den gamla och svaga versionen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
rallyante |
jag har oxo börjat få kluck ljud i framvagnen, det började vid c.a 7000 mil. har en kompis som oxo har en e46a, den fick nya länkarmar vid 7000. känns tråkigt att dom inte verkar hålla längre. |
|
Kan dårlige länkarmar gi andre symptomer? Når jeg svinger rundt et hjørne (90 graders sving) så oppstår det en lyd. Vet inte helt hvordan jeg skal forklare den. Høres ut som "dårlige lager"? Vuuuuu. Kanskje litt vibrerende (det rister inte). Eller som om noe ligger på bremseskivene? Tror lyden kommer fra begge sider foran. Antar at lyden oppstår et sted, og forplanter seg i andre deler av bilen sånn at det synger litt inni kupeen. Funderte på om det kunne være dekkene som ga lyden, men tror inte det heller. Min bil har gått litt over 70. |
|
| Förhoppningsvis så ska väl dom nya länkarmarna hålla bättre då......ingen som haft problem med nya varianten av länkarmar? | |
|
Faktum är att mina länkarmar jag hade på min 328:a (e46) inte visade några symptom alls efter 10´ mil. Det var den "gamla" sorten som satt på. Tror inte det berodde på gubbkörning heller, bilen var sänkt något i 2´ mil också. Klart är ju dock att väldigt många fått byta dom... |
|
|
Fick bytt EN länkarm på min -00 när jag köpte den, pga "tendens till glapp". Det hade varit intressant att se ett procenttal på hur många som fått byta länkarmar på respektive årsmodeller, men det lär ju BMW aldrig offentliggöra. Så vi får väl räkna baklänges då; hur många har INTE bytt sina länkarmar? |
|
| Mina länkarmar är av den förstärkta typen och glappade upp efter drygt 6 tusen mil. | |
| Du menar att du bytt till den förstärkta en gång tidigare, men att dom är dåliga igen?? | |
|
Nej, den förstärkta varianten satt på original enl. bmw. |
|
|
fick du länkarmarna på goodwill? var den sv-såld? Tror ni att det är någon skillnad på dåliga länkarmar på SV-sålda och importer? |
|
| I "Vi bilägare" stod det att det kostar 5000 kr att få länkarmarna utbytta, kan det stämma? Men det måste väl vara per sida? | |
|
Jag har bytt mina armar av nya modellen eftersom de var uppglappade. Fick det på goodwill efter 3 år och drygt 12500mil. Diesel-räsern |
|
| Men det är väl bara att glömma att få det på goodwill om bilen är en import? | |
|
Det skadar ju inte att försöka... behöver ju inte nämna det direkt att det är en import om dom nu skulle vara känsligare för det. Diesel-räsern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.