|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Den 22/11, alltså en lördag så ska vi gå ut och göra stan osäker.=) Kl 19 tycker jag låter som en bra tid att träffas, vad tycker ni andra? Sen även vart vi ska träffas. Kanske behöver gå på något ställe sen så alla kommer in, om det kommer några under 20 dvs! Någon som har tips på bra ställen att gå på? Jag är ju inte så hemma på sånt här! Kom med ideér och förslag. Mvh Tobias | |
|
?vilken stad? NON UNQUAM CEDE |
|
| I Falköping? =) | |
|
umeå är det frågan om!!! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Ja, det kanske man skulle lagt till att det handlade om Umeå. *sorry* Koffe: Sånt går att ordna någon annan helg när jag är hemma i Falköping. Känner du någon där eller? |
|
|
Hmmm...Bra ställe för 20år...Vet inte så noga,men det finns t.ex Mucky Duck(Pub)...och äta kanske man skulle beställa bord på TC(teaterkafeét) mitt emot puben...Finns också Lottas krog(mera pubställe) inte såå lång väg från Vasaplan(dvs vid Mucky Duck o TC)...Droskan vid storgatan är ett bra alternativ också? Fler tips kanske av någon "van" pubare emottages gärna ;) Mvh Janne. |
|
|
TC, Lottas och Rex har ju väldigt bra mat. Dessutom på Rex brukar det alltid finnas massa tjejer att titta!=) Vi får väl titta på nåt annat i stället för våra bilar nångång va?=) Men dessa ställen är ju inte direkt "billiga", allt är ju relativt, men lite mat och en öl brukar hamna runt 200kr på dessa ställen.. Jag vet inte om det är för mycket för en del, men för mig gör det inget! |
|
|
Rex är ett fullgott alternativ :) Mvh Janne. |
|
|
Rex är ett bra ställe. Sen är tjejjer en bonus :-) Mat med dryck för runt 200kr är helt OK för mig fastän jag inte har speciellt mycket pengar i plånboken. Det är ju bara en prioriterings fråga. :-) |
|
|
REX? brukar de inte vara en gräns på 21/23 bast där fredag-lördag? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Vet inte hur det är nu men Skytten hade för en tid sen ett "paket" med öl och lite käk för en hundring...Billigt var ju det iaf :) Sen att Rex har en åldersgräns på 21 eller 23 kan nog säkert stämma. Mvh Janne. |
|
|
men vi som är UNDER 20 då?! hur ska vi göra?? jag är ju bara 19....men jag tror nog inte att jag kan komma på pubrundan, har annat för mig då, tyvärr...men när nästa träff är(?) så kommer jag i alla fall.. // Tobias |
|
|
skytten är bara sk*t, småa portioner inte världens goaste mat, dyrt osv "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
JanneT: De har fortfarande kvar "hundringen" på Skytten. BMW 318i power!: Jo, men det var ju det som jag frågade om det fanns några sådana ställen. Jag känner inte till sådana ställen här eftersom jag inte direkt varit ute och "svängt mina lurviga". Vi får väl helt enkelt komma på några ställen som funkar för de som är under 20! Nästa träff var väl den 6/12 tror jag om jag inte missminner mig.? Patrik Nilsson: Man måste ju inte äta sig proppmätt när man äter på resturang, då får man ju inte i sig så många öl!=) Tycker du det är dyrt med 100kr för mat och öl? Tror knappast det finns något billigare ställe att käka på om man inte vill äta på Max eller McDonalds, men de serverar ju inte alkohol! |
|
|
tobbe: ju mer mat man äter desto mer bayerskt klarar man av att häva i sig innan man blir för full (har upptäckt det själv, hehe). droskan skulle ändå vara det bästa alternativet för att insupa mat på tror jag. sen så har vi ju taco-buffe+lite till på restaurang balder, där dom även har rättigheter för öl osv. "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Patrik: Det beror ju även hur van du är vid att dricka alkohol! Vart ligger Balder? Föresten så är det en åkattraktion på Liseberg!=) |
|
|
balder ligger efter skolgatan i saedenshuset fast på "baksidan" har jag för mig det var. namnet hade jag aldrig tänkt på, hehehe "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Jaha, vart ligger saedenshuset då? Vad är det för något? Låter lite annars som en "spermabank"!=) | |
|
Länk den gula vägen till vänster är E4:an som går igenom stan, till höger är Östra kyrkogatan (kallas ÖK) och går förbi bl.a stadskyrkan och mimerskolan. där pricken är finns restaurang balder "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Får kolla upp detta i morgon då det är rätt segt att ta upp bilder via mobilen... Skolgatan vet jag vart den ligger! |
|
|
inte svårt att missa om man knatar efter skolgatan. eller varför inte inta mat i tysk anda om det finns någon sån restaurang i umeå?! riktiga umeåkännare borde veta vars såna ställen finns. får nog höra sig för. tänkte en försenad oktoberfest ungefär som bimmerabend mit öl =9 "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.