|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Z3 4 EVER: Jag har ett leksakshjul och har möjlighet att blästra på jobbet inkl. lack. Om jag skall låta däcket vara kvar, så skall allt vara rent och fint. Jag är väldigt sugen på att bygga om avgassystemet. Hur bygger du ditt system?. Lösdelar eller lämnar du in det till någon?. Att plocka bort reservhjulsbaljan med konsoll går att plocka bort utan lyft (trångt). En dum fråga: vad är mobility kit (punteringsfixare på sprayburk?) Hans |
|
|
Då får jag vänta till våren, synd, hade ju varit utmärkt att greja med sådant i vinter. TheMaztr, sätt tillbaka skruvarna igen vetja, så blir det tätt och fint. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
xoa: nej jag låter ferritta bygga en åt mig. en mobility kit är en kompressoragregat . Sedan är det lite dyfust för mig i alla fall hurvida det finnslagnings kapacitet i den...någon M ägare kan kanske yttra sig? ThaMaztr: jag gjorde precis som Fredrik säger. Plus björnfett. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Reservhjul? Vad ska man med det till? Man har väl en mobiltelefon? Så fungerar det i verkligheten. Ja, kompressorkittet innehåller även en massa som tätar, tror man kan köra i 80 med ett "lagat däck". Detta är naturligtvis ingen permanent lösning, men det är ju o andra sidan inte ett reservhjul heller, det måste man ju också laga. |
|
|
Johan: hur tung är en sån? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Fredrik M & Z3c: Jag trodde att skruvarna var svetsade i metallhållaren till reservhjulsbaljan, det var därför jag blev fundersam. Nu blir jag riktigt sugen på att vinna några miljoner på lotto, köpa loss vår Z3:a av pappa, och sedan skaffa kompressor från ESS och montera Ferrita-system á la Z3c! :D ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
| M-mobility systemet väger mindre än ett reservhjul i a f, om det var det du undrade över Z3c-4ever!!! | |
|
Man kan byta reservdäcket på en bensinstation/hemma. Allt som behövs finns i kofferten. Z3C, vad kostar 4 pipor från ferrita? |
|
| Z3c 4 ever: Har ingen aning, kan väga den om du vill, men det är ju inte i närheten av ett komplett hjul på kanske 10-12 kg i alla fall. Det är en liten kompressor, stor som... .. ja en kupévärmare kanske? | |
|
Carsdata. kolla på Länk då får du veta var z3c investerade i härlig ljudupplevelse och coolt utseende :-) |
|
|
8500, hmm inte så dödligt! Hmm undrar dock om det är rostfritt/kromat/bättre flöde men det borde de ju vara!? Sen ingår väl inte installationen så det blir till å hissa upp den själv :) |
|
|
carsdata. Priset är incl installation . men det sker endast i köping. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Värt att tänka på med den där lagningssatsen. Jag hörde mig för lite när jag hade en annan bil och gick i samma tankar som en del av er gör. Att kasta ut reservhjulet och ersätta med någon klet och en kompressor. Däckfirman jag pratade med sa att kleten är väldigt besvärlig att få bort från fälgen (den hamnar ju på insidan av fälgen), man måste i princip lämna in den på rengöring. Att däcken aldrig mer går att laga och balansera är ju en annan sak. Så det blir som någon ovan sa, man har väl mobiltelefon, så man kan ringa polare/pappa eller liknande som kan hjälpa till att köra ut ett nytt däck. Någon som provat? Jag berättar ju bara vad jag hört! /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
| Lite jobbigt att ringa polare/pappa om man är utanför sverige bara...... | |
|
Då ringer man EUROPlus! :) |
|
Lasse H |
Kör en riskokare över vinter.. X-Trail 2,5 Autmat. /Lasse H |
|
Tänkte bara meddela att Z3c 4 Evers nya avgassytem är så jäkla fräckt, ser skit snyggt ut och låter helt underbart. Jag plåtade lite med digitalkamera och skickade bilderna till Z3c 4 ever så han lägger väl upp dem snart. Jag vill också ha fetare rör där bak! /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.