|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I brist på bättre tråd ämne: vad kör ni nu när dem flesta Zetor är avstängda? Jag har min fortfarande på G (på sommarsulor) och ställer av först när riktiga vintern kommer. Man har ju trotts allt året om bil och endast omtanke för framtida ägandet som gör att jag väljer ställa av DEC/JAN/FEB när det är som ruggigast. Under tiden kommer jag att konka runt i en Pegge 206....fast om jag lyckas med lilla tricket att övertala tjejen så är den utbytt mot en Mini på nolltid ;-) … ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. | |
Dufvis |
Z3c4ever....Säkert inga problem med nya reklamen för Minin på tv.... 745 -92/Megané kombi -02 //DD |
| 535i - 92, med 235 breda dubbade Micheline däck;) | |
|
Kör lite då och då familjens bruksbil, en 520i Touring '02. Bekväm och tyst, men den är knappast något monster prestandamässigt :/ ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
| Hej alla Z:or, Varför ställa av? BMW är ju konstruerad för att köra året runt....Visserligen behäver man kanske en HT! Men det har ni väl???? Ska snart sula om till friktionerna så sen blir det åka av igen,,,,elller? Ha det bra i garagen o LÄNGTA efter vårruset. | |
Dufvis |
Salt och stenkross är 2 väldigt bra skäl till att ställa av....iaf för mig.... |
|
530i M med 18" 235 runt om. Klart att M:en skall stå torrt under vintern,3 vintermånader är som minst det dubbla,t.o.m. tredubbla vad gäller slitage på lack,underede,ruta osv. Jag vet av egen erfarenhet då jag kör ca 2500 mil/år under vinterperioden och jag är minst sagt petig vad gäller tvätt,putsning osv.Aldrig maskintvätt med borstar t.ex. MR Cap behandling varje vår tillkommer oxå givetvis. Men ändå när vårsolen tittar fram ser man hur hårt det har tagit på bilen,dock fixar en lackbendling att återställa det mesta,men inte allt. /JS |
|
|
Audi A3-99 och Honda Accord-93.... Skulle gärna byta Audin mot en E46-320 2.2 eller 325 eller 330 eller... Det höll på att bli en estorilblå M coupe istället för audin för ngt år sen. Det Hade varit coolt att ha både en coupe och roadster av samma bil, i samma färg. Men vi köpte ett stoooort hus istället och harvade vidare i A3:an. Farsans tjänståk kan man ju köpa loss väldigt förmånligt när kontraktet går ut, och då kanske man kan stå ut med att åka A4 istället. Fast jag skulle föredra en bimmer. Fast det får nog räcka med Z:an ett tag till... |
|
|
Roggan, jag skulle aldrig i livet sladda runt i den salt/sandsörja till vinter vi har i Sverige. Bilförstörelse utan dess like. Denna vinter blir det en gammal Renault 5 GTS som får stå för transporten. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| jag kör en fransman jag med :-) Bilen avställd i fredags. | |
|
Håller med er ovan som tycker att sand och salt är argument nog för att ställa av bilen under vintern. Sen är ju bilarna tillverkade i USA med stor avsikt för den Amerikanska marknaden (läs Califonien). Nu håller de säkert några år i Svensk slask också om man värkligen vill utmana ödet. Var det inte någon som hittat rost på sin Z:a under instrumentbrädan och i bakluckan! Nä jag har ställt av min skönhet och nöjer mig med att rulla runt i en tjänstebilen Volvo V40 2,0T -99 (arv, inte mitt val!) och VW Golf 1,6 -99. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Försäkringsbevis/regbevis för vinteravställning bör sparas i loggpärmen och bör minska värdesänkningen. Jag skulle hellre köpa en bil med sådan historik. Som gammal knutte är ju huvudargumentet att putsa och längta till våren. Sladda runt i snöslasket gör jag med Volvon. |
|
|
Ironman: en klok tanke. Tror du att man kan få sånt från VV retroaktivt för dem åren man ställde av tidigare. dum som jag är har jag inte sparat. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Alfa-Romeo 164 V6...såklart! Ljudet...säger bara ljudet :) alfatok.... |
|
|
Genomrostig Nissan Sunny -88 får duga dom dagar det är som värst här nere i skåne och firmabilen inte är tillgänglig.. Ljudet...säger bara ljudet :) |
|
|
Bilen ställs av på lördag. Fick en liten chock när jag tog bort reservdäcket under bilen. Det var mycket rost på fälgen. Är nu på blästring och lack. Däcket har nog inte varit framme någon gång. En undran, ni som har dubbla avgasrör bak. Var har ni reservhjulet på eran Z3?. Själv åker jag runt i en Volvo V70 -00. Men det blir en BMW 320i som vinterbil i feb. -04. Nä, nu mäste jag gå upp till garaget och gnida lite på min lilla blå. Hans |
|
| M:en har inget reservdäck. De har dock BMW:s mobility kit :) | |
|
xoa: jag byter till tvärliggande 3" avgas system med 4 utblås på måndag. har under tiden monterat av reservhjulet och vaggan det ligger i. Kör nu med luft på burk men ska skaffa mobility kit till våren. Bilen ställs av 1 DEC. men jag undrar varför du lackar och blästrar reserven? har du "riktig" fälg ? jag hade en sån där leksaks hjul och ärligt talat: bryr jag mig inte ritigt om den är rostig och skitig... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Tomas, var det svårt att ta bort reservhjulsbaljan? Går det att göra utan lyft? Jag har oxå tänkt plocka bort den. Onödig vikt. Då jag ändå inte har nycklarna till låsbultarna i bilen så är det punkaspray som gäller om olyckan skulle vara framme. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jag körde till OK hallen och lyfte bilen. Nej det var inte svårt. två bultar och det är allt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Tomas: Kör man roadster så ska _allt_ vara tiptop, även reservhjulet. Kolla bara mina innerskärmar och mitt underrede ;) Jag brukar plocka av reservhjulet 3-4 gånger om året och göra rent det och plastbaljan ordentligt. Hade det tillfälligt monterat på bilen i somras när jag skiftade fram- och bakdäck, löjligt värre såg det ut! :| Hur har du gjort med tätning av hålen som man skruvar fast reservhjulsbaljan i? Alltså de som man skruvar via bagageutrymmet för att få ut hjulet? ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.