|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vore kul att få sig en uppfattning om hur många vi är? Pågående projekt, eller bara dela med sig av glädjen att äga denna bil :-) Niclas "Nipply" | |
| Här är en... | |
|
å en till... /F 405HK i garaget 400 = BMW 5HK = Gilera Runner |
|
|
Kul! Har ni utfört något kul på era bilar? Färg, klädsel?? Nipply |
|
|
en liten story om införskaffandet :) Länk osso lite mera bilder hära www.rallysnigel.com/gallery/m5/ har inte gort nått åt den(ännu) klädsel är blått/svart /F 405HK i garaget 400 = BMW 5HK = Gilera Runner |
|
|
Nipply: har du själv gort nått åt den då förresten? /F 405HK i garaget 400 = BMW 5HK = Gilera Runner |
|
|
Nix! Jag har några kantstötningar på fälgarna som jag tänkte åtgärda efter vintern. Jag tycker den går så pass bra att jag inte överväger trim och liknande, det ända jag funderar över är att ta bort hastighetsspärren och ev montera ett Tubistyle system. Själv då? Nipply |
|
|
nähh..faktiskt inget direkt, är lite sugen på att annat avgassystem för att få lite skönare ljud, hastighetspärren skulle man gärna ha haft bort, finns d chip som "bara" tar bort spärren ? Tubistyle ? /F 405HK i garaget 400 = BMW 5HK = Gilera Runner |
|
|
Hej! Lite bättre ljud i bilen kom jag på också....får väl se om MDS kan bygga något stilrent och bra i bakluckan? Jag tror Kellner har ett chip som tar bort den magiska 250 km/h spärren och dessutom ger 20 hk extra. Då får du en topphastighet på 295 km/h. Tubistyle bygger väldigt fina system, ofta till Ferrari. Har en bekant som lät montera det på sin F360 Modena och ljudet blev svårslaget, även om man jämför med andra 360 med "vanliga" sportsystem. -01 optiken vore kul att ha dessutom. Nipply |
|
|
Å jag kör M5 också. Imola röd II Eisenmann system 19" RH König |
|
| Och ännu en till, jag är nöjd med orginalutseendet på bilen. Har dock tonat rutorna runt om med ljus film, ser snyggt ut på en carbonsvart bil. | |
| och ännu en till som blir glad varje gång jag sätter mig bakom ratten i m5an. shortshift kelleners avgas eller eisenmann byts nu i vinter . 250km spärren borttagen av förre ägaren vet ej var. mvh | |
| Här e en till som kör M5-e39 | |
|
Hej, har en 2001 sa nu ar vi kompletta va ?. LeMans blue, individual blue inredning. Alla options utom okrossbart glas och mobil. Har MrCap behandlat en gang om aret med otrolig inlevelse i bilvard av Magnus F i Solna. Polarna sager bilen ar finare an ny. Funderat skarp pa ett sportavgas men vet inte riktigt vad man ska ta, vill ha runda pipor (grovre forstass). Annars ar det bara putsa och koncentration pa korningen som galler.- Inget slarv. Det ar kul med alla uppskattande nyfikna som vill fraga om bilen, och da far man ta sig tid och visa. -Death on Car theft- |
|
|
jag med, 00 med 01 optik, carbonsvart,tonade bakrutor, kellners sport (motor+avgas)ac schnitzer(short shift+fronspoiler+ställbara dämpare)gt2 bromsar samt 20*hartge. Går som en dröm och låter som en gud. står vilandes nu under vintern. Hade' "macc" |
|
|
Eisenmann avgassystem Schnitzerchassi ( lååg ) Borttagen toppfartsspärr ( Schnitzer ) |
|
|
Glömde: 01-optik runt om 19" RH Phönix split |
|
|
Mr Macc, Skulle vara intressant att traffas och "lyssna" pa din parla om det gar for sig .Kellners ljud pa natet ger ger igen rattvisa.. SUL |
|
|
mr m5-Ike välkommen till norrland.När vägarna är något så isfria så kanske man tar fram pärlan "macc" |
|
| Här e en till som kör M5-e39 03 med allt godis som bmw har .... | |
|
Vi var fler än jag trodde!! Riktigt kul! Det som inte är lika kul är att jag har den äldsta..... Nåväl, Fråga: Ni som hängt av ert originalsystem och ersatt det med ett sportsystem från Kelleners el liknande vad har ni fått betala för kalaset? Har ljudet blivit vassare eller dovare, nån som vågar försöka förklara ett ljud med ord?? Kanske dags för en M5 träff i vår? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.