|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Adrenalin, har man bara 200-250 tusen att lägga på en M5a så ska man nog avstå, får då får du nog det sämsta exemplaret i hela Tyskland. saverman, fördelen med m5an är att den fullutrustad, ska du lägga till den utrustningslistan på 320an så blir den ganska mycket dyrare än grundpriset. |
|
|
Han menar att det är dom första milen som är dom allra dyraste. Köper du en fabriksny kärra med säg 600 meter på mätaren för 200 000 och sen säljer den begagnad efter 500 mil så kommer du inte att få i närheten av dom pengar du gav för den. Länk |
|
|
Christer: (trevligt namn förresten) jag tror inte att tex den här Länk tillhör bottenskiktet av Tysklands M5:or. Länk |
|
|
Notera utrustningsbeskrivningen på den här Länk ETT ORD !!! Länk |
|
|
Adrenalin: Kolla milen på den första, och firman som säljer den andra. Behövs nog inte sägas så mkt mer än så...?? Lägg till 25-35´ till så har du några färre bekymmer när du köper en M5a i den klassen. |
|
|
Va e de för konstigt me vare sej mil eller firma ???? Skulle dom ha skruvat ner den till 149´ näedu skruvningen sker efter avslutad affär. Å va e det för nått med A.M. Autocenter som säger att det e nått knas på den kärran. Detta var två exempel på bilar under 250 papp och jag e helt överygad om att det går att hitta godbitar i den häraden. E ni lite snea för att ni degat mycket mer för era ? ;-)) Ja vet att dessa bilar inte e nått man köper hur som helst men att ett felköp kan bli hur dyrt som helst. Jag ska inte ha nån M5:a (ännu) men skulle jag skaffa en så e valet av marknad glasklart (hemmaplan). Länk |
|
|
Om du vill ha ett bekvämt bilägande så välj 320:n.. Tråkig att köra men bara att rulla in t BMW när något är konstigt. Vill du ha kul när du kör bil (som jag misstänker att alla hrä vill) så köp en M5! Som andra sagt, skillnaden i ägarkostnader är milsvid. Det här med vandalism kan du nog strunta i, eftersom folk som vandaliserar bilar inte fattar vad det är för modell utan bara går på märket.. |
|
|
Klassiskt dilemma det här! provkör du M5:an så kommer du aldrig ägna 320:n en tanke! Snabba bilar väcker ofta ett extremt habegär. De gräver också djupt i plånboken... En M5 är dyr att äga. I jämförelse med en 320 är den extremt dyr att äga. Försäkring och service är BEDYDLIGT dyrare på M5:an då servicen är fri och vagnskadan betald på 320:n. Räkna sedan med att en M5 slurpar i sig 50-100% mer bensin än den lilla 320:n. Att motivera en M5 med rationella och förnuftiga skäl går inte. M5 är ett njutningsredskap. Anser du det vara värt pengarna att köra en snabb och potent bil så skall du inte tveka! Om ekonomin styr valet, ja då vet du vilken bil som är mest lämpad. Jag har ägt både nya och begagnade BMW:ar och den som krånglade mest var en E46 som jag köpte ny -00. Även fast felen inte kostade mig något (garanti & good will) så var det oerhört irriterande att lämna in den på verkstad hela tiden. Den bästa BMW jag ägt var min förra. En 523it. |
|
|
Adrenalin: Det jag menar är...objekt nr 1, har gått 15.000 mil...vem vill ha en M5 som rullat så många mil? Obejkt nr 2. A.M. autocenter...alla icke-tysk-"ägda" firmor döps till iniitialerna...och av att dömma från de andra bilderna..så va det inte stor seriös firma?? Jag är inte alls bitter över att jag betalat mkt, det räknade jag med. Jag köpte min hos BMW, 2500 mil...i så gott som nyskick. Jag har varit och tittat på de lite billigare alt. och jag vet och vågar lova, att du hittar INTE en bra M5a i den mindre summan. Vad jag menar med bra, kan diskuteras mkt. För att låta uttjatad, men...man får..det man betalar för. Brukar alltid vara rätt i 99 procent av fallen. Titta gärna över några "billiga" objekt så förstår du vad jag menar. Det tråkiga är..att "skrot"-ex tas alltid in. Oavsett märke och modell, som förstör för de finare objekten. Här i sverige har de flesta inte insett att ofta, så är de billiga...inte lika "bra" som de lite dyrare. Men jag tror dock att det börjar gå över...folk vill inte ha billigast, utan billigt och bra. Fast..visst dras man ALLTID de billigaste exen först?! |
|
|
Med värdeminskning menar jag just det som Adrenalin säger. Har ett färskt exempel där en firma köpte tillbaka en bil köpt för 300' efter knappa 100 mil...för 70' mindre!!! Tror detta var ett extremt fall men att det kostar tiotals tusenlappar att köra hem en ny bil är fakta. Det räcker till en hel del av service, försäkrings- och andra kostnader som är dyrare med M5:an. Helhetskostnaden påverkas naturligtvis av hur länge du brukar/ har tänkt behålla bilen. Fartglad: En bil som i allt är byggd för att köras och en motor som nog ändå sällan utnyttjas till fullo...är slut efter 15.000 mil?? Vet inte hur du sköter din bil...men om den sköts som den ska borde den gå 3-4 gånger den sträckan utan vidare!! Sen kan jag hålla med om att man får vad man betalar för...OM man betalar rätt pris ;-) Har flera vänner och bekanta (samt min egen bil) som i varierande grad har importerat riktigt fina bilar till väldigt låga priser. Då har man fått mer än vad man betalat för med mina svenska ögon mått mätt...dvs både billigt och bra som du säger!! |
|
|
peca: Naturligtvis! Har aldrig sagt att man inte kan göra fynd, det har jag själv gjort anser jag...! Ang. milen...nej nej...det är inte för många mil, utan många mil. Jag sköter om min bil på bästa möjliga sätt. Lägger inte ut över 500' för att missköta den?! Kan lika gärna tända på pengarna då? Vad jag menade var...att folk vill nog hellre ha en lågmilad M5a, då man aldrig vet hur hårt dessa 15' mil gått? Man vet inte om han sett efter sin bil lika bra som du och jag hade gjort? Inte bara det...dämpare, fjädrar, stenskott, slitage på ratt, klädsel...risken att den varit med i mindre eller större olyckor...osv. Förstår du mitt tankesätt? Vet att BMWs motorer håller bra, men varför köpa en som gått 15' mil, när du för ung. 15.000 kr extra, kan få en som gått hälften så långt? |
|
|
Förstår hur du tänker och allt annat lika så håller ju resonemanget...hälften av milen och 15' extra är självklart både bättre och rimligt...om det stämmer!? Sen beror det i o f s också på typen av mil...7000 mil stadskörning/ korta sträckor och hård körning kontra 15000 mil långkörningar i rimligt tempo...jag väljer den senare bilen!!? Finns en överdriven rädsla för mil hos många...den är dessutom motivet till alla de som skruvar mätarna på bilarna. Skicket, skicket och skicket avgör...inte milen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.