|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
använda motorvärmare eller? :) e de kallt ute o bilen ska användas, vad ska man göra då? nån som vet vad de kan kosta att byta lamdan? hos BMW eller själv? va e enklast? billigast? säkrast? Mert |
|
| säg att om ja byter lamdan och samma fel uppstår igen efter den funkat fint..som Qibbles skrev om..har man nån garanti på lanmdan? | |
|
Har du kollat med startgas? (tjuvluft) Att byta lambdasond på chans, kan vara onödigt....det kanske är ett annat fel! Själva bytet är inte så svårt om du köper originalsond, så du inte behöver skarva sladdar (brukar sällan bli bra!). Men kolla först att det verkligen är lambdasonden som är trasig! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| högst troligt att de e den..hög bränsleförbrukning + växlande tomgång..men men, ska kolla upp de på BMW i början på dec när ja har tid.. | |
| jag bytte lambdan kostade 1200 på BMW | |
|
får väl tillägga att jag gjorde jobbet själv,själva sonden kostade 1200 till min 318-92a |
|
|
mert: anledningen till att jag trodde felet kom tillbaka var för att min bil hade fel på luftmassmätaren samtidigt :). lamdan var paj och fixades på verkstan å då gick tomgången nästan som den skulle, men eftersom LMM också var käss så trodde jag att lamdan pajat igen. LMM-felet visade sig som mycket ryckig gång ibland direkt när man började köra och nästan alltid om man låg på samma gasläge en längre tid (motorväg) och om man då stannade var tomgången ojämn. har satt i en ny nu som ja fått låna av verkstan å den flyter över asfalten med grace igen. riktigt jobbigt när två saker gav upp samtidigt! å vad ska en LMM kosta egentligen? får köpa min nya av verkstan för halva nypriset för dom vill ha den ur hyllorna å han sa nypris = 4500:-. kommer bli väldigt få julklappar i år :p. |
|
| Beg på skroten kostar den ca 1000-1500kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.