|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
...är jag tvungen att ha: Komfort stolar Spegel paket (aut avbländbara ytter/inner osv) PDC RDC EDC (finns bara två lägen?) Tv/Navi El-stolar bak Läderklädsel (svart el beige) Kupévärmare Rattvärmare/el justerbar Klimat fram/bak Rollos Glastaklucka Telefon Dubbelglas Xenon Färddator Multiratt/farthållare Glastaklucka Metalliclack (orientblå) Servotronic Steptronic Regnsensor ...skulle jag vilja ha: Kontur stolar med massage Backkamera Individual Utökad nappaläder Chromeline interiör Metalliclack (carbonsvart) Aktiv farthållare DvD/kyl/multi för baksätet Läderklädsel (tobaccobrun) Innerbelysningspaketet Backspeglar i framstolarnas nackskydd Förvaringsbord i framstolarna Från 99 och framåt, är det möjligt att hitta en sådan för runt 250 000kr? Letar i Mobile och lyckas läsa till Tv/navi, rollos, dubbelglas men övrigt så kan jag inte se va det står. Tack för hjälp. Ny bild 29okt- Länk | |
|
Inga dåliga krav, men E38:an har ju rätt så mycket standard. Många E38:or är också väldigt bra utrustade. //Schnitzer |
|
|
Ojoj vilka grejor asså ! Själv är jag nöjd med skinnklädsel och AC/ACC resten tycker jag är onödigt faktiskt , men klart det e roligt med mycket extragrejor på en så pass ny bil som 99:a , då brukar man slippa reparera allt :-) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Soki, du har nog störst chans att uppfylla dina krav bland 750 utbudet ;-) Jag har nästan hela utrustningslistan, (åtminstånde av 97 års utbud). Och det är svårt att välja bort något när man en gång vant sig. Eluppvärmd ratt är en av mina favoriter. Det borde vara lika självklart i alla bilar, som värme i stolarna. |
|
|
soki köp minn, har allt vad jag vet |
|
|
Största utmaningen att hitta en bil som passar brukar vara när man begränsar sig till en enskild färg. /Simon |
|
|
steptronic,svartläder,klimaautomatik,auc,glaslucka,elspeglar,eluppvärmdaytterspeglar,elinfällbaraytterspeglar,aut.avbländbarinnerspegel,elfönsterhissarfram,elfönsterhissarbak,airbagförare+passagerare,airbagsidor fram,airbag sidor bak,ITS airbagA-stolpe,BMWFjärrstyrtcentrallås,BMW stöldlarm.Bmwstartspärr-immobilizer,DSC.EDC,PDC.RDC,navsystem med TV(widescreen),kommunikationssystem,telefon GSM i mittarmstöd,M sport-multifunktinsratt i läder,rattvärme,elmanövradratt,tempomat,Bmw radiokassette ProffessionalDSP RDS, cd växlarecd6,innerlyspaket,icke rökar paket,M Sport-stolar med komfort el,minne,ortopedisk inställningstol,värme,elinnställbara nackstöd bak,skisack,Rollo-solsskyddsgardin bak el,Rollo-solskyddsgardinsidor.softclose bagagelucka,xenon,blå blixtljus vid dimmljusen,regnsensor,tonaderutor.dubbelt isolerglas sidor+bak,servotronic,Ädelträ polerad valnöt med alpina inslag,dryckeshållare i mittkonsoll.velourmattor formsydda,motor+kupevårmare med fjärrkontroll webasto.restvärme-latentvärmeaccumulator,shadowline,vitablinkersglas, orginal alpina avgassystem ,orginal alpinaspoiler,alpin 20tumsfälgar. |
|
|
Förutom det du nämde som högst upp på listan så har jag följande på min 740iAL-99 (M62-TU): 220 Automatisk nivåreglering, 316 Automatisk baklucke öppning och stängning, 339 Shadow line (får en iAL att se kortare ut;), Inner/ytterbackspegel automatiskt avbländbar 444 Multifunktionsarmstöd bak ( Länk ) 533 Extra klimatanläggning för baksätespassagerarna 536 BMW Motor+kupévärmare med fjärrkontroll (Webasto) 549 Funkuhr, 620 Talstyrning 710 M-Multifunktionsratt En sådan med runt 12-15000 på mätaren bör du kunna hitta för runt 200" i Tyskland. Finns fö.750 Highline med 15" på mätaren i Hamburg som de skall ha ca 160" för. Har varit till salu i snart ett halvt år nu så den går det nog att göra lite till på om den fö. kollas upp Länk Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
hoppsan, vad hände med bredden på sidan? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Bredden på sidan beror nog på den enorma utrustning som uppspaltats ;)) Håller med powertoy, sök bland 750'in, där finns nog mest utrustning att hämta redan från scratch. // Lazze Länk |
|
|
Hej, Behöver nog inte all utrustning som ADG ERK OHE osv =PP men underlättar väl när man säljer bilen, speciellt en modell som E38an.=) 750n drar för mycket för mig men jag letar 740s el 735or. Hittat en intressant 735a iaf. Angående färgen så vill jag ha en mörk färg då jag gillar att puttsa och pyssla om bilen o då finns bara svart o orientblå som är riktigt mörka. Nån som kan förklara hur en kupévärmare fungerar ( är det bara att trycka på fjärrkontrollen så blir bilen varm innom 30 min ??) och hur en garageportsöppnare fungerar? inställningar? PJ: Jag satt ju i din bil bak i eskilstuna och den hade ju hyffsat med utrustning;o) Vilka funktioner har elstolarna bak? Är det nack stödet ( upp och ner) svank och ryggstödet (fram och bak) el finns fler? WAN: Redan trött på bilen? Använt dimljusen mycket? =PP hehe ...D var nog den snyggaste E38an jag sett faktiskt.=)) 750n drar nog lite för mycket för mig me tanke på hur mycket jag kör, synd.... Ny bild 29okt- Länk |
|
Scheckheft |
Soki, den här vore kanske något för dig Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Scheckheft; Det där kallar jag en snygg 7:a!! Det var en av de bästa inredningskombinationerna i en e38 jag nånsin sett och med konturstolarna och allt! Är det någon som vet vad träslaget heter? *Sugen på värdig andrabil* Jens |
|
|
Jens, Instämmer! Det där är en helt tokläcker kombination, speciellt med pipingen (blå sömmar!) och det ljusa träet. Ska kolla i individualkatalogen vad träslaget heter så fort jag kommit hem :) Forumbredden ändrades eftersom WAN skrev hela sitt stycke utan mellanslag.... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle; Efter att ha funderat lite så gissar jag på Masurbjörk men jag är inte säker... Lite kul att WAN lyckades med den prestationen :) Funderare ett tag på om det gamla forumet var tillbaka.... Jens |
|
|
Länk Träet lär vara "Poplar Nature". Vad det betyder på svenska har jag dock ingen koll på ;) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Hittade på nån träsida på nätet att Poplar = Asp. Himla snyggt var det i a f! Jens |
|
Scheckheft |
Hej, på svenska blir det Poppel natur. Men björk kan du ju också vara Länk hm, mina naturkunskaper är nog begränsade... Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Hm, hittade att asp också kan heta poppel eller "Populus" på latin. Asp och poppel är tydligen samma sak då... Länk Jens |
|
|
sceckheft: den 7:an var tokläcker, tack för att du förstörde min ekonomi! ;) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Scheckheft: MMm den var fin, hade PERFEKT utrustning faktiskt.=))) Men snäppet vassare på inredning är denna: Länk Ny bild 29okt- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.