AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.218

perfekt förarplats?

Sida 3 av 3
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Jag funderar på att byta min inner spegel till något som är midre. Helst av allt så skulle man ha en backkamera. Föresten så är väl det som är bakom historia...

Z MMM Coupe
BoZton Grodan
Anders...
Då är det meta väl historia`?

// BoZton
Anders, du har ju ändå den trevliga ovala spegeln, tänk på oss som får dras med den stora rektangulära. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Anders. säg till när du har hittat din nya spegel. Jag är gärna en spekulant på din befintliga...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Jag kan bara skriva under på lovorden. Man sitter helt enkelt skitbra – tycker jag. Körde nu i oktober ner till Nübrugring och Mosel. Första dagen runt 120 mil utan problem med vare sig rygg, ögon eller annat. Notera dock att vi använder öronproppar, tjusiga musikerproppar. Det är ett arv från vår tid på motorcykel.

Lämpliga raster blir liksom automatiskt efter 35–40 mil då det är dags att leta efter en mack.

Jag håller med er som säger att mycket av välbefinnandet kommer från att allt fungerar så bra och sitter rätt. Det är kul och läsa era lyriska beskrivningar av det som jag också kan känna.

Kärran är avställd sedan siste oktober och det känns för första året lite svårt – tiden går fort, säger optimisten. Och snart är det april …

Ha de i glöggtunga vintern/Lasse B
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

APRIL!!! Förra året ställde jag på 13 mars...he he. Har för den delen inte ställt av den nu heller...än....Det är så jävla svårt att skrapa märket:" Ska bara åka en sväng först....oj då nu blev den skitig, måste tvätta. Och sen en sväng till för att bromsar och sånt ska torka ordentligt. Men nu är det ju bara halv tank, måste ta en sväng till macken, oj då blev visst en omväg på 4,5 mil för att kurvor är kul...Åh där är ju en S60t5, den måste jag förnedra lite....."
JAG SKA STÄLLA AV SNART!!!!

Ska bara...............
=)
Rätta taket Beppo! Jag ställer av först vid första snön. Räknar kallt med att köra till slutet på Novemebr!

____
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Kul att jag äntligen fick till ett inlägg som berörde många.

Jag håller med Lasse om långfärdsegenskaperna också. Jag och min fru har två somrar bilsemestrat ner till franska rivieran. 100mil på en dag är inga problem. Rast för att tanka kombinerat med matpaus är det enda som behövs. I vår coupé hade vi två kabinväskor av allra största modell plus en ryggsäck, då kan man fortfarande ha insynsskyddet överdraget. På hemvägen hade vi dessutom som mest med oss 54 flaskor vin och tre plattor öl, då är man glad för lastgardinen. Bilen klarar fortfarande maxfart och sitter bara obetydligt över bakhjulen att jämföra med alla överlastade S**B och V***O man passerar som släpar skärmkanterna i hjulen.

MEN jag ville ju också ha reda på vilka andra förarplatser som är bäst (lite tips har inkommit). Jag förstår nu att jag borde ha postat på några andra forum istället. Funderar på att posta på något Alfaforum också, kan ju vara intressant hur dom upplever den klassiska italienska babian-körstilen med långa armar. Några andra bra forum som ni tror skulle vilja kommentera detta?

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
whoops, Vad fel det kan bli om man är för snabb med fingrarna. Det skulle ha stått ”rätta takter Beppo!” och inget annat.

____
Bortsett från BMW, så måste jag säga att miljön i min fd Mazda Rx7 från 1979 med 13B wankelmotor var ljuvlig. Vilken känsla, vilken sång, vilken sopparäkning..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.