AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.219

perfekt förarplats?

Sida 2 av 3
Z3c: Kolla under Galleriet -> Frilansare, där finns Wolv och hans bil!

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tack grodan :)

Z3c4e: Som TheMaztr säger finns den i frilansargalleriet

Dufvis
Det var inget dåligt lappkast i diskussionen...från förarmiljö till stol-/sittkomfort till holländska (premium)bilar....*s*

Naturligtvis så väger man (jag) inte in motor/väghållning när jag säger att sittkomforten i en Volvo 745 är bra utan jag menar just sittkomforten.

Tillbaks till förarmiljön igen?

//DD

ok, tebaks då...
jag tycket att den känslan man har när man sitter på förarplats är 50% av körupplevelsen...nåja kanske inte riktigt 50% men det är viktigt i helhetsbilden. Därför tänker jag jobba på dem små detaljerna som gör skillnaden under vintern. Jag har hittills kombinerat små delar av träinredningen med grå/grönaktiga aluminium panelen i mittstolpen. Och så alu M pedaler. Jag måste erkänna att jag är extra förtjust i min kromade växelspak som lyser up hela kupén. Viken känsla att krama om den vid växlingarna…Visuellt passar den utmärkt med det gråa aluminium med touch av små trädetaljer. Därför ska det bli mer krom. Först och främst ska växelspaksdamasken få sig kromad kant som den på M Coupen. Tyvärr passar inte M original på min bil så det blir nog den hos Sanituning.
Jag har inhandlat följande saker som ska upp snart. Kromade ringar till ventilationsknappar, blåa mätartavlor, Chromedesigns kromring runt hela instrumenthuset. Speciellt dem blåa mätartavlorna har jag haft planer på att montera sedan i januari utan att det har blivit nåt vilket är rätt skamligt när jag tänker efter…

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Dufvis
Naturligtvis ser vi fram emot fotografier på arbetet....
nu verkar garagefrågan på väg att lösa sig. 100m hemmifrån. visst blir det bilder!

____
SKulle nog ändå vilja påstå att den enda riktigt svenska biltillverkare vi har, och dessutom av riktiga bilar..

det måste väl vara koenigsegg.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
M-
8
M-Swede
Z4 3.0 -03
Då jag läst någonstans längre upp att någon inte sitter bekvämt i sin Z4 måste jag bara kommentera att jag själv sitter otroligt bra i min! Bättre än i min Z3 Coupé som jag haft tidigare. Jag är 193 cm lång och har haft ett antal olika bilar men tycker att Z4an håller hög klass även jämfört med mer "vanliga" komfortbilar.
Så m.a.o håller jag med första inlägget i tråden!

M- Swede:Gick själv i Z4 tankar innan jag träffade min M coupé, men något jag la märke till var körställningen som var helt perfekt. I min bil tenderar jag att känna lite träsmak i högersidan efter längre turer, eftersom pedalstället är ställt lite snett och man därmed vrider sig lite i stolen. Nån annan som känt av samma sak?

Z4:an kändes iniutiv n'r det gäller reglage och körställning och motorljudet gör ju knappast någon mindre glad.. mmm.. :)

M Coupe
Z4
28
Z4
Z4 3.0
Måste bara hänga med de senaste inläggen, efter ca 1000 mil i Z4an kan jag bara konstatera att jag trivs som fisken i vattnet bakom ratten!
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Mbolo: Har upplevt träsmakseffekten som du pratar om. 187cm i strumplästen vilket gör att jag då haft sätet max. bakskjutet. Testade att dra fram sätet någon centimer och tycker mig slippa träsmaken efter detta. Kanske bara inbillning från min sida men upplever att det hjälpt. Den centimtern märks knappt vad gäller försämrat knä/benutrymme.

ArctisZ3
mbolo: yes! det var det jag menade!

____
Dufvis
Mbolo....och i en CC sitter man som en gud!

//DD
Precis.. Äntligen klappar det svenska hjärtat med god samvete för svenska produkter. Keep ´em coming, Mr. Koenigsegg :)

M Coupe
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Är det bara jag som tyckeratt innerbackspegeln är en katastroff? Den tar ju upp 20% av synfältet framåt! Vid korsningar med mycket trafik och gående så sitter man som en djurparkssjuk isbjörn och gungar för att se något ;-)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Anders:
Jodå, jag störde mig på den i början, men nu har jag vant mig och ser det inte som något problem längre. :)

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Man kan ju glädja sig åt att M-såegeln i alla fall är mycket snyggare än den som sitter på de "vanliga" Z3:orna....=)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

SPEGELN ska det stå....................................
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Har provsuttit min kompis Z3 och det jag kan klaga på är att den är för trång om man är lång som jag (192 cm). Det går inte att hitta en bra sittposition för mig!

I min E36 med sportstolar sitter jag däremot som en kung! Stolarna går att ställa i alla möjliga ledder och det är inga problem att hitta en perfekt position! Enda minuset är att ratten inte är justerbar!

Om jag jämför med familjens (nu sålda till beemerns fördel) Audi S4 -92 så hade den några fördelar. Den hade visare för oljetryck, inte så noga kanske. Däremot var det kung med oljetemp! Då visste man att motorn var riktigt varm! Jag tycker dock att man satt lite för långt ifrån allting i den, mycket bättre i BMW! Och kopplingen i den var så grymt skön! Det är bra känsla i 323:an men den var riktigt tungtrampad och härlig!

//Thorssa
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Oljetemp-mätare är standard på M-modellen, och sitter extra på några 2.8:or jag har sett...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.