|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
om man nu inte ville ha turbo kittade jag detta..förmodligen gammal skåpmat för er gamla bmw rävar..:) Länk |
|
|
citat:/*"Borde inte några av chipfirmorna åkt på straff för falsk marknadsföring eller liknande nån eller några gånger om de ljuger fullständigt om effektökning mm? Jag vet inte hur sånt här funkar men brukar inte produkter kollas innan de får säljas i vårt präktiga land?"*/citat Vore onekligen kul att se Sverker Olofsson slänga trimpaket i sin soptunna :-D |
|
|
Jag ska bänka på tisdag.. Chip från Bsr. får vi svart på vitt. Ste |
|
hellonasty |
Ste: Hur gick det med bänkningen? |
|
Ste. Hallå, jag är också nyfiken på bänkningen då jag själv kör med trimchip. Dock inte BSR, för deras höll inte måttet i min bil, lambdavärdet skenade så ja har ett annat numera. bmw_andreas. Vad har du gjort för att klämma ur så mycket effekt i en M50? Nyfiken är bara förnamnet så jag hoppas att det inte är hemligt?! ----- Min 525i: Länk |
|
|
ber om ursäkt. hänt lite mycket på sistonde. Bänkningen blev tyvär inte av.. skulle ha skrivit detta här tidigare, men sen har det vart mycket runt omkring så jag tglömde tyvär bort att skriva i tråden. ber så mycket om ursäkt! Men bänkningen kommer till att blir av. vänta bara på att killen skall komma hem från Huvudstaden först! så jag kommer till att skriva ned resultat sen.... Davve: Kör du med för chip nu då? vilken bil?? tycker BSR ta överpris för chippen! Ste |
|
|
Davve: hemligheten är balanserad motor,mycket portad topp,vassa kammar, nytt insug och sen förståss ett riktigt sprut. |
|
|
Ste. Jag vet inte mer om chipet än att det är någon tysk programvara. Köpt i annons här på autopower, killen verkade reko och kunnig så jag chansade och jag har inte ångrat mig än. 1600kr kostade det nya chipet. Länk bmw-andreas. Har du något tips till mig som inte har möjlighet att ställa undan bilen ett tag. Något "snabbmekat" som ger bra resultat? Har chip och sportfilter redan. Tack på förhand! ----- Min 525i: Länk |
|
|
Har du race-kat också? /Niklas |
|
|
Är väl riktiga kammar samt mappning som gäller... |
|
hellonasty |
bmw-andreas: Vad tror du om "huskuren" 325 E36:ans insug på 328:an + M3:ans avgass.? Några här på forumet säger att det ger drygt 20-25 hk mot 30 nm förlorat vrid. Jag är lite nyfiken på att prova detta på min. |
|
Tror jag stämmer finemang! Ja har ett sånt insug över... Det tillsammans med vassare kammar samt mappning borde resultara i 240hk allafall tror ja. Fast med lite tappad botten så klart. |
|
|
Tack För den Mats :o) :: Måste säga att jag är extremt glad för att jag träffade er nere i "gargash".. under den tid som har varit har jag lärt mig mycket, Fått insperation från era byggen,och framför allt, fått mycket hjälp av er... Detta e nått jag värdesätter mycket högt... Så en en gång får jag säga tack Mats och alla andra nere i "gargash" Mvh Limmet |
|
|
bmw-andreas. Riktiga kammar. Såpass vild vinkel så att man måste byta ventilfjädrar också? Kan ju bara säga att jag ångrar mig så f-n att jag inte skaffade vassare kammar när jag ändå bytte topp (den gamla var sprucken, finns kvar om någon är intresserad) på bilen och hade varenda ventil avplockad för att kunna plana den nya toppen. Tyckte inte att jag hade råd att köpa nya trimkammar då, men med facit i hand skulle man nog knallat iväg till banken. Men det är som vanligt väldigt lätt att vara efterklok... ----- Min 525i: Länk |
|
|
Ett faktum som ofta kommer i skymundan är att man kan öka effekten högst avsevärt utan att få lag och klen botten. Gasrespons som en jättestor otrimmad sugmotor och skön toppeffekt. Svaret är skruvkompressor. |
|
|
Nä orig ventilfjädrar är fan kanon. Hänger med låångt... Men en ca 280 graders kammar med mekaniska lyftare och varva 8500 är modellen |
|
|
kan bara hålla med er som säger att det inte så lätt att tillverka ett grenrör som det är klass på, svetsar dagligen tunna rostfria rör till bland annat kärnkraften mm jag menar det ska vara snyggt på insidan av röret likaväl. sen bockar man inte ett tunnväggigt rör så lätt om man inte vill svetsa ihop en massa krökar . jag la ner bra med timmar på min 525 -89 och den har ju relativt gott om plats sen ska man ha lite humm om längder mm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.