|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Padde. dunkar det INGENTING?. Isåfall måste jag nog göra samma sak som dig :D | |
|
Jag jobbar 12-timmars skift just nu och har bara hunnit köra till och från jobbet ett par gånger. Men ett par fullgasaccelerationer har jag gjort från...nästan...stillastående. Av ren bilbevarelsedrift gör jag det inte från stillastående då det är att be om fler delar som ger sig. Tidigare kunde jag inte komma iväg utan att det "durrade" till i drivlinan, och med rejält acc slog det med. Det gör det inte idag. Jag har inte haft hjulspinn än dock så jag vet inte om det kan "slå" vid t.ex. blöt asfalt och hjulspinn. Bortsett från att jag bytte hardy och gjorde mig av med den uppenbart defekta vibrationsdämparen som sitter på vissa bilar så smorde jag också upp knutarna. Kanske har dessa kärvat lite tidigare. Jag har ju som sagt bytt silentblocken och klumpens upphängning tidigare, utan att det gjorde nytta. Kanske är det "många bäckar små" som gör det. Jag återkommer när jag väl fått slirat lite :) |
|
|
Jag hade samma problem som dig, dvs ett dunkande från drivlinan. Och det var hardyskivan som var felmonterad. Jag hade bytt den några hundra mil tidigare så den slets onormalt fort. Bytte den och problemet var ur världen. Man såg tydligt hur kardanen hade slagit i medbringaren på lådan. JT |
|
| vad kostar hardyskivan till 524td? | |
|
Gammal tråd men alltid aktuellt ändå>>> Kan bara säga att mina "dunkanden/vibreranden" vid lågfartsaccelleration har nu försvunnit till 95% iaf med följande grejor gjorda>>>Bytte bakre delen av kardanaxeln(min bakre knut glappade)+bytte "svängningsdämparen"(sitter monterad med "hardyn" och hade sprickbildning mellan bulthålen :/)+ att "växellådskuddarna" var dåliga vilket då också byttes...Nu är jag nöjd :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.