|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena alla lyckliga.... nu har lagens långa arm satt upp fartkameror i min omedelbara närhet, har hört att det skall funka att lacka nr.skylten med en speciell lack så att kamerans blixt reflekteras vilket gör att nr.skylten blir blank på kort. nån som vet mer?? Jonas | |
|
Länk Klicka på länken i första inlägget. Två bilar är fler än en.. |
|
| Nä inte enligt polisens tester i alla fall. | |
|
Så vad jag förstår så funkar det alltså på mina släta skyltar men inte på de skyltar som har nr:et i relief. Då så, bara o spraya på då...skall man bättra det då o då lr är sprayen permanent med tanke på all avfettning(kallavfett.)som används under vintern samt all annan skit som fronten får stå ut med? |
|
|
Enligt svt så fungerar dom TYVÄRR !! Antalet dödsolyckor har på dessa sträckor minskat med 60%!!!! Antalet vansinnesomkörningar antagligen med ännu mer. Använd sunda förnuftet och kör förfort där det går att köra fort. Själv älskar jag att stå på ordentligt, men jag har ingenting till övers för dom som saknar omdöme och tror att en stor motor eller fet turbo skyddar mot olyckor och bara ska om oavsett omständigheter. Som någon här på forumet har sióm liten signatur "Det är inte den höga farten som dödar utan det plötsliga stoppet" // CB. Länk |
|
|
Vet inte om jag ska tolka det som ett plumpt påhopp, men givetvis används den tunga högerfoten med omdöme och jag tror jag har ett gott omdöme dels på grund av mitt yrke(chaufför), dels genom att jag lägger runt 5-6000 mil på vägen varje år. Men visst Adrenalin, det fins de som brakar iväg huvudstupa och kör så skjortan står rätt ut i tid och otid ,men dessa elemnet brukar sållas bort automatiskt av någon anledning...hoppas bara att ingen oskyldig kommer ivägen. /Jonas |
|
|
Nejdå blåblixt, när jag hoppar på så e det inte plumt utan med stil och elegans :-) Tycker bara att saken tagit så enorma propotioner, att några dessutom ska kunna sko sej på att plocka fram och sälja sånt här när kamerorna visar sej ha avsedd effekt tycker jag e synd. Det e ju inte så att dom (kamerorna) står gömda i skogen utan dom sitter tydlig och är till och med upplysta om med skyltar innan. Länk |
|
cane |
Hm, undrar hur den skulle funka på relief skyltarna om man bankade nuffrorna platta? |
|
cane: Det låter onödigt jobbigt. Ska du ändå slänga ut pengar på spray så kan du ju kosta på dej en ny skylt också, 60 spänn har du väl råd me Länk // CB. Länk |
|
|
Försöker med länken en gång till Länk // CB. Länk |
|
|
Höhö.. funkar inte! Varför??:-) Två bilar är fler än en.. |
|
|
Vi tar det "The olf fashion way" Länk och sen "Bilregistret" och sen "Bilregistret-direkt" och sen "Privat" from there you are on your own......... Länk |
|
|
Tjena Adrenalin. Javisst är det bra att dessa kameror finns eftersom flertalet tyvärr kör åt h-e för fort allt som oftast, men när man är helt ensam under småtimmarna och det är fri sikt...du vet ju hur det kan klia i foten då... Men givetvis ska lagar och förordningar följas, det är inte helt lätt att tycka och att göra samma sak jämt. Beträffande sprayen, jag trodde att jag visste var den gick att få tag på ,men tydligen hade jag fel, såååå om någon vet var den finns att skaffa släng gärna in ett inlägg, eller nåt, så jag får chansen att själv avgöra om jag skall begå denna "vidriga handling" att göra nr:skylten lite bekvämare. Jag vet rätt många som skulle vara intresserade av att komma över en burk eller två. Blåblixt.... |
|
cane |
Umm, Adrenalin jag kanske är helt ute och cyklar, men problemet är väl att nya skyltar är relief skyltar? Min skylt är från mars förra året, i relief. Tror att platta skyltar inte kan fås sen flera år tillbax |
|
Jag fick mina plåtar för ca 1 månad sen och plattare/slätare än så blir dom nog inte :-)) Länk |
|
| jag har provat å plåtat med en digital camera å de funkade. | |
| fast endast med blixt funkade de | |
|
WAN, hade du polariserande filter? Det har nämligen kameraskåpen! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ingen aning en vanlig webcamera . |
|
|
Då har du med största sannolikhet inte haft ett polariserande filter! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det inte så att reflexer är väldigt beroende av, i det här fallet, blixtens infallsvinkel? Detta borde göra det svårt, nästan omöjligt, att testa själv eftersom man inte vet i vilken vinkel polisens kamera fotar i. /Berga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.