AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.000

Mini Cooper S - trevlig förstabil/bruksare/vinterbil?

Sida 2 av 2
Det är den enda navin jag sett till Mini. Visste inte att det fanns en radionavi också. Som "bmw320i" skriver så är det denna navi som finns i broschyrerna. Det går ju som sagt att lägga till navi i konfiguratorn för drygt 24 000:- och det måste väl vara den riktiga varianten för det priset?

Jens
För att göra det klart en gång för alla så finns det tre olika navigations system att vällja mellan.
1. DVD navin med mitt monterad wide screen
(Johan99 här på forumet är hitils den enda av ett 50 tal cooper som jag känner till i sverige som har dvd navi)
2. Becker radio navi med pilvisning
3. Hand dator med gps.

alla alternativ kan beställas från fabrik och dom 2 sistnämda kan eftermonteras
Jo angående coopern på långresor så är det en kille på coopersweden.se som körde ner till frankrike med full packning å allt. Det ända som va lite negativft var att den brusade lite från däcken i laglig svensk hastig het med över 140-150 så är det inte lika störande men vist en cooper är aldrig lika bekväm som en vanlig 5-serie men av småbilar så är den grymt komfortabel (enligt mig)
St
130
Stefan T
M135i -13
Tack för all ny info som kommit fram även om diskussionen spårade ur och handlade om navi-system ett tag. :)

Ska försöka komma iväg i helgen och ta en längre provtur med en Cooper S så jag kan testa komforten. Jag har kört den tidigare och tyckte då att den var väldigt bullrig men jag tror jag får ge den en ny chans, de flesta verkar trots allt tycka att komforten är helt ok.

Tanken är att jag ska använda den till och från jobbet + en och annan resa till landstället (~10 mil), vid längre resor kan jag låna andra bilar med mer komfort. Som sagt, det blir att testa ordentligt i helgen!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tilläggas att en försäljare som dyker upp här på jobbet ibland ,fd rallyåkare är testbilspilot åt Vi bilägare, han kom i en Cooper och kommentaren var positiva och de övriga i testteamet som haft bilen hade inget negativt att säga.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Efter att ha lämnat in bilen för div småproblem fick jag låna en Cooper som kändes mkt trevlig. Direkt o fin styrning och uppförde sig exemplariskt i snöyran idag, skönt stöd för svanken gav stolarna tyckte jag. Dock bullrig! Långfärdsbil? Kan diskuteras.

*Best Man Wins*

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Vad menar ni med en bekväm långfärds bil... 745 lr?

Min cooper brusar som tusan nu med friktions vinterhjulen men det är inte så himmla farligt... jämför med en annan små bil så märker ni nog det och man dör inte om man åker 10 mil lr så!
M3:an va ju knappast tystare och den va det ju inga problem att åka 50-60 mil på en dag med så coopern borde va bättre på den punkten men vist det finns betydligt bättre bilar på långfärden men coopern är inte så dålig som vissa värkar tro...

Tycker MNS_M3 har sammanfattat det där med Navi till Mini perfekt! Har som sagt deras DVD Navi som är exakt samma som i BMW.

Och i min bil gäller att åkkomfort är= Coilovers och 215/35-18 ;) Därför har jag det :))

/Johan

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Cooper fick jag låna då jag hade min bmw på service. Tror detta var året efter de kom ut med den nya cooper. HAR EJ HAFT MERA KUL I EN ANNAN BIL UT AV SAMMA STORLEK
En liten prestige bil med otrolig kvalite kännsla bra väghålning och tillfredställande efekt!!

Ägde då en 525 93ans (ville faktist NÄSTAN behålla coopern :))

G-Nig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.