AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.232

Pris och tidsåtgång på turbokonvertering?

Sida 2 av 2
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Men nu är det så att jag har en 325'a från 93... Det sitter vad jag förstått inte en m42 i den utan motorn heter väll m50 eller något i den stilen?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Blev ny sida här så jag re-postar ett meddelande som ingen svarat på ännu och som de kanske inte ser då det nu ligger på förra sidan....

------------------------

Är fundersam på det här med besiktningen då vi vet att BMW inte är hjälpsamma (Brorsan som har en Calibra 4x4 turbo fick dock intyg från Opel och han hade närmare 400hk i den då). Har hört att folk talar om att plocka bort turboagget när man gör besiktningen. Då går den igenom no probs? Inga problem för bilen att köra när agget är borta då? Sedan undrar jag... Om man skulle åka fast i en flygande besiktning, vad händer då? Böter tippar jag, men hur mycket? Plockar de bilen, grejerna eller något? Blir det körförbud på plats? Ryker kortet?

Thanx in advance
-----------------------

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Ombesiktning... thats it. Går igenom utan problem utan turbo, du kan ju spara ditt orginalsprut om du vill. Man får skruva lite inför och efter besiktning. Annars kör man obesiktat, kostar 600kr i böter om de kommer på dig och inte tror att du är på väg till en verkstad eller till bilprovningen. Dock så finns inte den regeln kvar, men det verkar inte polisen vara medvetna om för de lät mig åka när jag hade obesiktat och hade "bytt generator och bara råkade hämta upp flickvännen och hennes cykel på jobbet"...

Kör på...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
BMW ludde o johankihl ger den bästa bilden av kostnaden - runt 15-20KSEK, men tycker verkligen att du kan kosta på dig och miljön en metallkärnekat från:

www.katalysatorteknik.com

Finns folk här på forumet som svetsar grenrör till vettig kostnad!

Tyvärr är det ju riktigt trångt i E36:an (svårt med rördragning) så lycka till...

MVH Robban
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Om man bygger riktigt billigt, ett snikbygge alltså så tror jag man hamnar runt 20k. Runt 250 hk skulle jag tippa på då...

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle helt klart premiera tryck på mellanvarv före toppeffekt på en 325:a!

Mao en inte alltför stor turbo men med snabb spoolup(Mitsubishi?), fråga Bäckis, han kan det mesta här på forumet om trimning...
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Det är nog något sådant jag vill ha så att bilen drar iväg snabbt och härligt... Och med et härligt ljud då ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.