AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.945

Hur fort går en E46 318 på Nurburgring?

Sida 1 av 2
Qvarnis
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skämtar du eller?
Nej, har bokat en hyrbil (med aut iofs) och ska åka på Ringen nästa helg.

Qvarnis
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Åker du ner bara för att åka på ringen ;)

Har inte du en porsche som kan piskas runt ringen, eller en as grym m5:a..........:)

Stefan_J
BMW 325ix -87
Stefan_J:

Enbart för att köra. Johann från forumet är där så det gäller att passa på när man kan få expertinstruktioner.

Porschen står utan motor för mods dock besök på Ringen slutet av april -04 för den. M5n i garage för ev försäljning. Har oxå en Saab 99 -83 men den kändes lite off i detta sammanhang;)

Q
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad säger bolaget som hyr ut bilen till dig att du ska åka ringen med den? ;)
Anders S:

Inga problem. Det är bara vissa bolag som har i det finstilta på kontraktet att man inte får åka på Ringen som är allmän landsväg.

Qvarnis
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Mabi hyr ut en ny BMW 520i eller en Z4 för runt 2 400/helg fria mil. De måste ju vara roligare att köra både dit och på plats.

// CB.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
Vår käre redaktionschef Janne anger "Bästa tid på Nordschleife: 12.38 med 318d Hertz Motorsport"

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Aha, ok. :)
Adrenalin:

Hyr på flygplatsen därnere. Kostar fre morgon - sönkväll fria mil under 100 Euro..;)

Q
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En 318 är trööött.... Såg en annons om ett företag som hyrde ut en speedster för 2500 kr /dygn... betydligt roligare vagn.... kommer bara inte ihåg var jag såg denna annons...

Länk (Såld)
Mogge:

Visst är den trött, men för ca 900:- inkl försäkring & fria mil får den ju vara det. Duger gott att träna spårval med. Flygbiljetten kostade under 500:- ToR.

Så reser vi Smålänningar!

Q
Bra val, fast om du ska träna spårval så spelar det ju ingen roll hur fort den går runt ringen.
Flåklypa:

Nej men jag vill ju veta hur långt efter jag är de som kan köra den max.

Qvarnis
Tävlingsinstinkten :-)
Flåklypa:

Nej inte riktigt men jag vill veta hur mycket bättre man kan bli. I mitt fall väldigt mycket bättre tyvärr...

Q
Förstår att du behöver träna nu, Q :)

Den här killen verkar ha gjort samma sak som du tänker göra, d v s hyra en 318 och köra Nordschleife. Han verkar vara en hyfsad förare i a f men skriver inte ut nån varvtid. Om du har tur så har han kvar sin email-adress så kan du kanske maila och fråga.

Länk

Jens
Här hittade jag varvtid för en e36 318 ti: Länk

Kan kanske tjäna som vägledning för vilka tider du borde kunna uppnå...

Jens
Qvarnis: Tips, låt Johann köra den ett varv så får du reda på hur fort den kan gå.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
kör hårt.....

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.