AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.970

Såg Getaway in Sthlm 4 igår..

Sida 2 av 3
e online nu.
Kalle: Ooops, tänkte inte på det.... *skäms*

Men å andra sidan så hade det varit tufft å se GIS-folket göra en film med en trimmad LADA eller nåt liknande (kanske tom Citroën?)
håller med biffen, tycker att GIS och övriga idiot filmer är slöseri med film. man kan bara hoppas att dom kör ihjäl sig själva innan dom dödar nån annan :/

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
det är idiotiskt men ja kan inte låta bli o titta.... hmm

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Pliiis någon o skicka över te mig?? måste se den!!!! :))
Visa användare
533
Jackass
523i -99
över msn eller icq....
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Nu har jag den på dvd istället..blir skoj o se M5:an =))))
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Biffen: Grattis...Nu fick du sagt att du är en kille som har kört de "värsta sportbilarna" och kör över 300 km /h titt som tätt.

Åskiterna är delade som vanligt men det är väl tur det, tänk om alla skulle tycka likadant..vad tråkigt livet skulle vara så...;)

Mitt sunda förnuft säger naturligtvis att det är förkastligt att ligga och köra som de gör MEN sen är det något inom mig som bara älskar att titta på det.

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Beemer_Fred:

Jag gillar också att se bilar i höghastighet på film, men va är de för fel på "Cannonball"& "Gone in 60 sec" mm, där riskerar inte tidningsbud, cyklister, fotgängare & andra oskyldiga stryka med för "tittarens nöje". F1 på tv på söndagarna är också jävligt skoj att se.

Genom att köpa filmer som Getaway & Ghostrider mm, stöder man idioterna som producerar dom & dessutom lockar man dom till att spela in fler filmer & för varje gång dom gör det ökar riskern att det går åt helvete.

Jag hade en syssling som blev ihjälkörd när hon va ute å gick för ett par år sen, hon gick på trottoaren men killen som körde bilen kunde lyckades inte hålla den kvar på vägen, vi har nog med såna tragiska olyckor utan att behöva kommersialicera idioti betende, min syssling blev bara 14 år.
Om man nu verkligen vill se dom där filmerna som dessutom är jävligt dåligt producerade så tycker jag att man ska ladda hem dom på nätet i stället för att köpa dom, då minskar man i alla fall inkomsterna för dom som gör filmerna.

Bye the way, jag kör inte 300 km/h titt som tätt, bara under rätt förhållanden & dom är sällsynta.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Håller med Biffen.

Jag anser att GIS filmerna endast förstör för oss som är riktigt bilintresserade. Om man tänker såhär, vad anser alla konstiga ministrar och dylikt om detta??? Jag tvivlar på att dom tänker "Oj va trevliga och roliga männsiksor det verkar vara som håller på med bilar". Jag tvivlar ju på att det ökar chanserna att få lagliga tävlingar och annan rolig verksamhet runt om i detta avlånga land. Jag kan knappast säga att jag kör lagligt jämt o s v. Men jag kör fort på lite bättre ställen än i stan.

MVH Morgan.

bar rattat av bruden i corvetten, även vissa tjejer kan köra bil...(skoj-skoj) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

annars tycker jag filmen inte var bra alls ingen höjdare,, 2 är fortf nr 1.
Jag håller med Biffen och Carpimp. Det värsta är att oskyldiga
riskerar att stryka med när de kör som de gör. De kan knappast
ha full kontroll när de kör i 200 på stockholms gator.

Tänk dig att du skulle förlora en anhörig på detta vis...

Då skulle de flesta tänka om, hoppas jag!!!
Fort kör man på bana. Trafiken är inte lämpad för tävlingskörning. Varför tar inte alla unga bilintresserade killar banracinglicens och börjar tävla istället för artt ställa till djävulskap i trafiken. Om jag fick se en artonåring sätta en schysst varvtid på bana skulle jag bli imponerad, i trafiken däremot blir jag förbannad när nybakade bilister agerar racerförare.

Att köra som en idiot runt korvmojjen är inget som bevisar förarens enorma körskicklighet. Ett perfekt varv på Nordslingan däremot bevisar körskicklighet.

Enklaste sättet att börja en karriär som bansmiskare är att gå med i BMW sportclub och köra på deras banträffar.
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Bjorck: Visst har du rätt.
Skillnaden är väl att trycka ner högerfoten på ren spontanitet där man är för tillfället än att åka 100 mil ner till nordslingan..eller behöva vänta till nästa banträff.
Tror dessvärre att det är en utopi att detta kommer att hända, hoppas kan man ju alltid.
Kommer alltid finnas personer som vill "stajla" lite för sina vänner och potentiella flickvänner...;)

Den stora skillnaden anser jag vara från ovannämnda "unga" oerfarna förare (som allt för ofta kommer på okontrollerade ställ mitt inne i stan under dagtid) från GIS filmerna är att dessa GIS-herrar är raceförare i grunden och kan därmed hantera sina fordon bättre.

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Väl talat alla som tycker att det är vansinne med dessa idioter som far fram dårar.Antagligen så har deras könsmognad blivit avstannande vid 15års ålder.Väl talat bjoerck ut på bana och kör.

---
Länk
Håller också med om att det är fel att stödja den här typen av verksamhet.
Men efter allt detta skrivande så blir man rätt nyfiken på att se filmen. Tänker INTE köpa den är det någon som kan skicka mig filmen på mail eller via länk??

Nipply
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
För övrigt så var det ganska farligt i inspelandet av "Gone in 60 seconds", dom körde med riktig trafik och inga stuntmän. Huvudrollsinnehavaren dog också i filmen har jag för mig. Nu snackar jag förstås om orginalet....
-Daniel-
vem är det som sagt att man måste stödja dom som gjort den bara genom att se den...det finns väl DC där e allt gratis ; )

nipply: du verkar inte så bevandrad när det gäller datorer...man skickar vanligtvis inte hela filmer på mailen eller me länkar
Ac
143
Acer
520i -89
Såg den också nu i veckan! Allvarlig, den var ju riktigt j**la ruttet. Kollade inte ens igenom filmen, somnar ju annars.
-Daniel- :Jag menar givetvis trailern......inte hela filmen.
Nipply
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.