AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.969

Såg Getaway in Sthlm 4 igår..

Sida 1 av 3
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Såg som sagt denna film igår, stort underhållningsvärde måste jag säga.
Nån som vet om C5:an är original eller möjlligtvis Lingenfelter trimmad?
Man kan inte undgå att bli imponerad av deras körskicklighet, för att köra på ställ i höga hastigheter krävs en hel del.

Mvh
Fred

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Med risk för att framstå som tråkig så anser jag att det finns 0% underhållningsvärde i den typen av filmer.

Snacka om riktiga b-skådisar....

My two cents.
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Tyvärr så framstår du som tråkig nu...;) Men för mig får du gärna tycka så...frågan är fri..
B-skådisar...hmmm..det är inget dramatiskt kärleksdrama..de kör bil..

B-skådisarna sitter i detta fallet i bilarna - bilarna är det inget fel på:-DD

Skulle nog skrivit b-filmer i tidigare inlägg när jag funderar efter..

Skäms över hela kroppen för att jag är en riktig tråkmåns ;-))
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Skådisar? Du ser dom väl inte när dom kör?
Dessutom.. Det är jo en dokumentär. Ingen 90 minuters Hollywood-film.. Jag gillar GIS-filmarna. Men, goobledigook du står fritt till å ha ett annat synspunkt på denna saken :)

Själv har jag inte sätt ferdig.. Somnade när M5:an kjörde på ringen.. hehe! Inte pga bilen iaf. Brist på sömn..

/Eivind
Såg den också häromdan.

Tyckte testerna före var behållningen.
Resten snabbspolade jag igenom.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Dom nissarna som gjort dessa getaway filmer har nog tjänat en hel del....

Såg för inte så många veckor sedan en Corvette av senaste modell med en rejäl dekal över bilen där det stod "Getaway in stockholm 4" på.

/PG
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Missade testerna tyvärr eftersom det bara var själv filmsekvensen som gick att ladda ner. Var för otålig för att vänta på leverans. Fick reda på att det fanns en 4:e film i förrgår.

Skulle nog ge ett litet plus till den som kör vetten för den är mkt svårare att köra på sladd med än t.ex en M5:a. Naturligtvis en bedömningsfråga men generellt sätt har JAG den uppfattningen. 2 av mina vänner har en M5:a 99 resp. en C5:a. Vetten sticker iväg mkt snabbt i sidled när den hamnar på sladd.

Är det ngn som har lagt ut "hela" filmen på nätet någonstans så en otålig och snål person som jag kan ladda ner den??

Mvh
F

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den går väl att ladda ner från typ Imesh, Kazaa eller DC++. Eller ?
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Tror du hittar den på DC++ ja.. Minns jag såg den där. Men "bara" i divx, svcd.. Har du 10mbit hittar du nog dvd-r releasen med.. Lycka till!
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Tackar!!

(Hittade den "korta" versionen på Kazaa men inte den långa)

C5? Citroën? I Gettaway???
sh
820
shu!
525i -91
Den långa finns på dc , annars kan jag skicka imorgon då jag sitter vid min egen dator .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
BoogieElvis,

Eller kanske Chevrolet Corvette C5?? ;)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
shu, kan du överföra GIS4 till mig? Tack!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Liksom dom tre föregångarna en mkt meningslös film som bara inspirerar andra till liknande idiotidåd !

Köra fort är en grej, men att köra fort i syfte att provosera & tjäna stålar är en annan.

Jag sticker inte under stol med att jag gärna kör fort, jag har kört över 300 km/h vid flera tillfällen & jag har haft fömånen att provköra många av dom "värsta" supersportbilarna som är byggda för höga hastigheter. Men jag undviker att köra som svin inne i stan & när det är andra trafikanter i närheten, omoget betende hoppas att någon sätter dit dom innan någon oskyldig blir skadad.

Det där med att dom är erfarna tävlingsförare & det tjafset ger jag inte mycket för, folk med så mkt erfarenhet som dom säger sig ha borde ha lärt sig lite mer om riskerna som dom utsätter ANDRA för om dom inte lärt sig det så har dom inte heller någon erfarenhet !

Vill man köra fort så finns det banor för det & i brist på sånna kan man ju om man måste tillfredställa sina behov ge sig ut på en öde E:4 eller liknande väg en tidig sommar morgon, med bra vägegenskaper, ljusförhållanden, mitträcken & viltstängsel...

Men de ä klart, en sån film skulle inte sälja så bra !
sh
820
shu!
525i -91
Matrox: Jodå , ge mej dit uin så kan jag skicka .. sitter väl kvar framför datorn till klockan helv fem kanske. Sen sticker jag på puben :) . Så innan dess.

Det där är inga tävlingsförare.

Säg mig en som håller kvar handen på växelspaken i stället för att greppa ratten med båda händer så mycket som möjligt.
shu: skickat ett maill till dig.
sh
820
shu!
525i -91
Okej , ska kollas nu ..

sh
820
shu!
525i -91
Har addat dej nu , men du är offline .. kom upp så fort du kan för jag far om 10 minuter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.