AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.890

Nu får skönheten vila...

Sida 1 av 2
Espen
Det blev efter ett tag en vinterbil trots allt...
Valet blev en 83 hästars best som kallas TERIO, DAIHATSU TERIO :)
Fick pynta 50.000 för en -99 med 6k mil! Perfekt med permanent 4wd och snål som in i h****te ;) För att inte prata försäkring...

Vad har ni andra M ägare för vinterbilar? För inte har ni väl mage att låta Era skönheter rulla i salt och skit? ;)

Skoja bara... klart att bilj*vlarna skall användas, ville bara ha n billig 4wd för hafaktorns skull!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Själv åker jag Passat 1.8T -98 under vintern. Inte kul, men bättre än att låta M3:an sladda runt i snöslasket. Dessutom tycker jag att rostskyddet på M3:an (E36 -96) verkar lite undermåligt. Men det kanske är för att det är import?
M3
60
M3_andreas
330Ci -00
Volvo 440 turbo, med hela 122 hk.
Den har redan varit utanför vägkanten och hälsat ett par gånger (grusvägar)

Längtan efter våren och m3:an är fruktansvärd. Men han ska få några presenter (julklappar), kanske kan stilla min längtan lite!?
Volvo 460 med kexad skuff och subframe.
Volvo 460 med kexad skuff och subframe.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag är faktiskt inne på att skaffa en Jeep Cherokee, inte Grand Cherokee, den är ful, utan den mer kantiga vanliga karossen.
Har siktat in mig på tidiga 90 talare med den raka sexan....

En sån kan man knipa för mellan 35.40.000:-

Någon som har erfarenhet av sånna vagnar?
/Klas
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Ställde av min igår. Tog väl sisådär 4-5 timmar att tvätta/städa den. Nu är det gjort, skönt. Men nog längtar man till våren alltid.
Jag kör Quattro i vinter, Audi S4 V8 -94. Helt okej men går inte jämföra med M3:an
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
jag kör en 525 tds den e helt okej går billigt roligt me bak sprätt på vintern ska säljas till våren igen
mvh
//m5 micke

m5
Fiat Ritmo 1985....................................:( För stunden ialla fall får se hur länge man står ut. Målet är att åka billigare än komunalt.

Men ruttnar man totalt så blir det en Grand Cherokee eller annan 4wd.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fiat Ritmo 85:a *haha* förlåt..men trodde alla dom bilarna hade rostat bort....
Espen
mosse: dom är väldigt törstiga och kvalitétskänslan är ju sisådär... köp en terio :)

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen:
En M3-E46 är en alldeles ypperlig vinterbil. Körde hela förra vintern utan problem. Med ABS, ASC, DSC och alla andra bokstäverna i alfabetet så är det ju bara att gasa och styra.

Att ha 500kkr bil i garaget är ju kapitalförstöring...
cyberkallen:

Lite trist bara att det finns andra trafikanter ute på våra vägar:)) jag körde precis som du under förra vinter och ja det funkar kanon. Men i år har jag faktiskt köpte en till bil nää en vinterbil.....som jag använder medan m3 står i vilar. Får se hur länge man kan hålla sig trots allt så har jag lagt på vinterdäcken på m3 så om jag inte klarar av vinter bil så kanske kanske......
starre:
Vad blev det? En Cayenne Turbo? ;-)
Espen
Kalle: Det är precis som starre säger... det finns andra! ;) Plus att det är inte baaara vinterbil, det är tjejens också...

Jag har vinterdäck liggandes, står i valet och kvalet att sätta på dem?! Jag har alltid resonerat att bilar skall användas... men

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen:

Om du har däcken liggande klart som f-n att du ska sätta på dom!!! Tänk dig en dag solen skinner minus 10 snön ligger på marken och du har möjlighet att ta bilen ensam för en liten tur mmmmm lite skillnad att höra sexan yla istället för en 4a....tänk dig att du kan ha Jul afton när du känner för det hajar du??

cyberkallen:

Nä så långt ifrån Cayenne man kan komma kostar ungefär lika mkt som ett vinterdäck+fälg till M3an:)))
Espen
Starre: Blir nog att jag sätter på dem, även om en 83hk 4:a egentligen är tillräckligt upphetsande! ;)
Men nu blir jag väldigt nyfiken på vad det blev för vinteråk?! :)

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Cyberkallen & Starre:

Menar ni att framkommligheten är tillräcklig? Jag bor ute på skogsvägar som inte plogas och skall ställa av bil nu av den enkla anledningen att jag inte tror att jag kan ta mig fram... Får se till att använda vinterbilen istället - men suget lär bli stort efter "röda faran".
Cyberkallen:

Väldigt OT... men vad fick du den boten för som du har i ditt bildgalleri? Busade du?
Imola:
Sätt på bra vintersulor så kommer det funka fin-fint. M3:ans fina balans är ju inte direkt till nackdel i vinterväglag.

OT: Länk
Cyberkallen:

Kanske skall kolla upp det... Och kul bot!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.