AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.821

Vad tycker ni om den här dikten?

Sida 1 av 2
bm
96
bmw_erik
540ia -93
BMW....... Jag ser en äng som är grön, Jag ser en BMW som är skön. Jag ser ett fyllo som halsar vin, Jag ser en BMW som är så fin. Jag ser en kille som ropar gullisnutti, Jag ser en BMW i hundrasjutti. Jag ser några lappländska fjäll, Jag ser en BMW med fett bredställ. Jag ser en gammal man som ska dö, Jag ser en BMW i calypsorö. Jag ser en narkoman med sprutor, Jag ser en BMW med tonade rutor. Jag ser en nyårsraket, Jag ser en BMW med kjolpaket. Jag ser en SAAB som blir kränkt, utav en BMW som är sänkt... härligt:))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Helt ärligt så var den rätt så kass...
haa den där var ju Guld fan va bra måste jag visa nåra gubbar på jobbet särskilt dom som åker saab !!! Robban
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Hört den förr, och jag tyckte ej att den var bra då heller...
Men annt tål väl att putsas på... tanken var ju god..

mvh Sahlin
Jag tycker den var skit bra....

Perkka
Aldrig hört den och vill aldrig höra den igen..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Dette var et førsteklasses rim!

Og da mener jeg den type rim som man driver på med i 1. klasse på barneskolen. Summen av hele tråden ga meg en latter. Skal jeg analysere litt inngående i "diktet" så var det siste verset litt morsomt da. "Jag ser en SAAB som blir kränkt, utav en BMW som är sänkt..." Men mest fordi diktet i øvrig var så tåplig. Hehe.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ur en ren poetisk synvinkel så är det under all kritik men om man tar den med en nypa salt och ser bortom det poetiska så var den hur ball som helst...

Länk (Såld)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag börjar ändra uppfattning om dikten!

Ju fler gånger jag läser den, desto sämre blir den och desto mer skrattar jag åt att den är så usel. :))

Länk Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Jag ser en kille som ropar gullisnutti, Jag ser en BMW i hundrasjutti"

Give me a break!!! :))

Länk Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Anders: Jeg reagerte på den jeg også.

Noen ganger må man kjenne "avsenderen" og vedkommendes humor for å tycke om et dikt. En ting kan bli sagt av två olika personer, hvorav den ene er morsom/genial, medan den andre er rake motsetningen.

Den som skrev overstående "dikt," kan inte ha ment det seriøs. Uansett så fortjener det inte så mye oppmerksomhet som det redan har fått. Over og ut.
Ärligt talat helt röten, men det är en udda personlig dikt...

"Your Toyota is not fantastic"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kultur! Nästan i klass med "Bara ben" av Bengt Brunte Bondeblad.

(Eventuella Galenskaparna-fans vet vad jag menar).

My Bimmer is my mistress
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMW_erik: du borde berika Operan i Stockholm med denna lyrik då kvaliten bör höjas där:)
Asken
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om författaren bara är helt okänd bland "vanligt folk" och har ett namn som är omöjligt att uttala när man är nykter, kan det nog bli Nobelpriset i litteratur med ett sådant alster! :ODDD

Eller kanske en enkel biljett till hispan.......(fast det ena behöver inte utesluta det andra!) ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Rätt kass...
Hoppas du inte skrivit den själv...
*fnizzzzz*
DeN dÄr DiKtEn KaN mAn HiTtA pÅ mÅnGa LuNaRsToRm SiDoR mEn DäR bRuKaR dT hAnDlA oM vOlVo Lr TyP sÅ bA lIkSoM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-14is-mode off-

Den är hemsk, men om man ser på den som Anders så kan den åtminstone skänka ett ironiskt garv :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Asken: Hehehehehihiii.
Kunde vara skriven av en modern rapartist.Kommer snart till en radio nära dig med Latin Kings.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
bm
96
bmw_erik
540ia -93

Till Kalle Hansen: Mycket riktigt hittade jag den på lunar, tyckte den var lite halvkul(men då har jag också Riktigt dålig humor)
bmw_erik,

Då är vi två med "dålig" humor :) Mycket bra val av bil förresten, märks att du är finsmakare ;))

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.