AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.734

Avställt för första gången!

Sida 1 av 2
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
mm..och fyyy faaan vad tråkigt de e.
Har gått ett halvt dygn..och ja lider redan.
hur ska detta gå:)

Jag har redan köpt några julklappar till den i allafall..*skrattar*

Är de många fler som ställt av då??

Fördelen är ju att den inte kostar nåt nu knappt+ att man kan spara pengar till vissa saker till våren..

///M3
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag ställde av min igår, och jag har bara ägt bilen i en vecka än, så det känns frustrerande att vänta till våren, men man får väl stå ut.

Jag har ju något att se fram emot.

PB
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Jodå, jag har ställt av min redan i september.
Längtar till våren...
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
På fredag så rullar min in i garaget. Så det blir väl en tur på fredag morgon.

Sen är det bara att palla upp den o börja fixa med lite små saker som måste vara fixade till våren.

Men man kan ju torr köra den lite.....Men stereon på osv :)

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag skall köra den en sista helg, avställning på måndag...kanske tisdag - eller onsdag. (Torsdag om det är fint väder) :-)

Får man automatiskt sk garageförsäkring vid avställning?

___
BMW CS #5221
Nej, du måste ringa F-bolaget och ändra till garageförsäkring.

Väntar på att få hem min bil ja, har varit på v-stad nu i 4mån... =( Inge roligt alls.... Fick väja in i en trottoarkant... Väntetiden blev otroligt lång pga. delar som var restade i tyskland.

Sen blir det in i garaget direkt.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Ställde av bilen för snart två veckor sedan och lidandet har inte gått över, snarare bara blivit värre :(

M3_LOVER; Vad har du köpt för julklappar om man får fråga? Funderar själv på vad jag behöver köpa till våren...

Jens
Agge
Sani:

Har du helförsäkring på bilen blir det automatiskt garageförsäkring vid avställning.

Själv ställde jag av bilen i måndags. Konstigt nog så känner jag inget speciellt just nu. Det betyder att det är dags för bilbyte efter vintern.

Mvh
//Agge

Hur kommer det sig att många av er inte kör bilen året runt??
Visst finns det vägsalt och att det är halt, men tvättar man bilen 1 gång per vecka så hinner inte saltet göra något ont.
Dessutom ni lyckans ostar som kör ix!!??
Personligen skall jag montera på mina 18" Friktion i helgen och fortsätta njuta :-)

Nipply
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
MrMarsupilami:
Jaa, hittills ligger det en rieger läpp, ögonlock och nytt front galler och väntar..Men den dyra julkappen får den som present när den kommer ut:) ett ställbart chassie..+ nya däck som den kan få slita ut..:)

Nipply:
Nja, håller inte med dig riktigt..du lär aldrig få bort allt vägsalt..
Och så kör man inte en fin M3:a på vintern..enligt mig..
Jag kan inte köra ändå, den e för låg:)
Och massa problem med vinterdäck och fanskap...

Ne...den få vårdas i garaget nu....

///M3
Nipply; 286 hk, bakhjulsdrift med breda däck och ingen antispinn är inte den bästa kombinationen för vinterkörning. Eller så är det just vad det är :)) Men åtminstone inte om man vill ha bilen för vardagskörning. Det är så jag resonerar i a f.

M3_LOVER; Då förstår jag att du ser fram emot våren! Vilka ställbara chassin funderar du på? Är själv lite inne på nya/bättre bromsbelägg, stålomspunna slangar med bättre bromsvätska och ev Bilstein runt om... helt beroende på vad ekonomin klarar av till våren. Vill så gärna köra bana :))

Jens
Agge:
Min är givetvis helförsäkrad och blev inte automatiskt avställd förra vintern iallafall. Fick ringa in och anmäla det.

---
Mvh.
Mean Machine; Automatiskt avställd kan den nog inte bli :) Däremot så brukar f-bolagen ändra din försäkring till garageförsäkring automatiskt så fort de har fått in uppgifter från VV att fordonet är avställt. Bl a Trygg Hansa gör detta.

Jens
Hmm, jag som är lite allmänt trött tror jag. Menade inte att bilen skulle bli automatiskt avställd utan givetvis garageförsäkrad.

Tar om det från början =)...

"Min är givetvis helförsäkrad och blev inte automatiskt garageförsäkrad förra vintern iallafall. Fick ringa in och anmäla det."

---
Mvh.
Agge
Mean Machine:

Ok, då beror det på vilket bolag man har.
Som MrMarsupilami säger så har Trygg-Hansa det systemet.

Mvh
//Agge

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
MrMarsupilami:
Okej, anser själv att det inte gör så mycket med bättre bromsbelägg och de på en M3:a..möjligtvis mindre bromsdamm.
Men de e klart, ska man ändå byta belägg så e de ju en bra lösning...

Jag ska nog köpa ett HR chassie..kostar 16000:-..
Bilstein ja..har dom ställbara fjäderben????
Jo, de kanske dom har....vi får la se hur de blir..
Ska tilläggas att ja inte ska köra på bana bara för att jag ska dra på ställbart..måste ändå byta fjädrar så...:)

FAAN VAD JAG VILL LÄNGTAR TILL VÅREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

///M3
changco
Länsförsäkringar har det systemet också, sen efter ett par dagar får man ett brev med en mycket liten försäkringspremie.
changco:
Jag har LF och det fungerade inte för mig förra vintern.

---
Mvh.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Min gamling är också avställd. Ska in i varmgarage på fredag. Den ska stå med en M3 E30 och en E39 M5. Så den kommer att känna sig lite ledsen i vinter. Men om jag råkar skohorna ner M5 V8:an och den 6 växlade lådan i min bil. Och monterar i min gamla M30 i M5:an. Hehehehe. Tror ni han märker nåt? *asg* Nej, skämt åsido. Det blir väl en hel del skruvande i vinter. Jag hoppas på att få råd med allt skoj som jag har funderat på.

MVH Morgan.

köpte min e36:a den 1:e november förra året och ställde av den den 10:e, har varit och tittat till den ett par gånger, men inte kört den sen dess, vadå ABSTINENS :) påställning är planerad till April, kanske tidigare om vädret blir bra, dvs den tas fram i April :)

skall då få ytterst liten del av framskärmen lackad (mycket lite rost där, slipade ner och lade på ny färg innan avställningen, dock blev detta inte jättesnyggt utan var mest till för att rosten inte skulle fortplanta sig, så en riktig lackare skall få fixa till det!

har original 15":are med åretruntdäck där ett är rätt så sletet, blir antingen nya däck runtom eller nya fälgar + däck...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Min är avställd. Tar ut den 1 aprill

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.