|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte sätta dit ett par i hatthyllan. Vilka är dom absolut bästa på marknaden? | |
Diesel_Power |
skulle väl vara dls 7x10 jävla drag i dom Turbo Diesel är det enda rätta |
|
Det är JBL's värstingar. Kommer inte ihåg vad de heter men de är grymma. Uppbyggda på helgjutet aluminiumgods har jag för mig. Nån som vet vad de heter? |
|
| Jämförde Infinitys Kappa 6*9 och reference 6*9 och sen ett par Mac Audio Diamond 6*9 å kom fram till att alla lär jävligt bra men om man skulle placera dom så vart Kappa serien först sen Mac Audio å sist Reference serien! Alla lät förövrigt mycket bra å hade en bra basåtergivning samtidigt som ett klart ljud å dom övriga registren! | |
Mangemannen |
DLS rockar |
muppen |
Prova DLS R1070 7x10" som kan monteras som 6x9". Låter väldigt bra, kostar visserligen nästan 2000 men det är dom värda. |
|
Tack alla. Hur stor liten låda kan man ha till DLS 7x10? Jag har som ni kanske förstått tröttnat på att ha en baslåda i bagaget. Ni som har monterat 6x9, 7x10 med adaptors under hathyllan har ni byggt in era högtalare i lådor eller spelar dom "open air"? Har inte Cervin-Vega ett par 6x9? Dom är ju kända för sin bas. |
|
| Det där sísta vore intressanst att få veta. Jag funderar själv på att köpa DLS 7*10. | |
|
6x9 eller 7x10 spelar hur bra som helst "open-air". Dom är ju dessutom byggda för att spela open air. Har testat Dls 7x10, du ersätter i princip baslådan i bagaget, nästan. Jag rekommenderar att du spelar dom open air. Det gär inte SÅÅ stor skillnad. bushman |
|
|
6x9 eller 7x10 spelar hur bra som helst "open-air". Dom är ju dessutom byggda för att spela open air. Jag har testat Dls 7x10, du ersätter i princip baslådan i bagaget, nästan. Jag rekommenderar att du spelar dom open air. Det gör inte SÅÅ stor skillnad. Dssutom sparar du en massa bagage utrymme. bushman |
|
| JBL Decade T595 6x9 er de beste jeg har vært borti. Det er de beste fra JBL. Klar og fin lyd, og samtidig VELDIG bra trøkk. | |
|
Det blir test av just 6x9" i nästa nummer av bilstereotidningen! vet ej när tidn. kommer ut. M3-97 |
|
| JBL decade 595 klart bäst. JBL är nog bäst på de flesta högtalarlösningar. | |
| Är det nån som vet om bilstereotidningen med testet har kommit ut? | |
| Senast jag tittade hade dom test av baslådor. 1v sedan. | |
|
En kompis prenumererar på Bilstereo å i den så är det DLS R1070 som har bäst ljud men MDS värsting som rockar mest som dom skriver i tidningen... //Cosmos E28 Power!!! |
|
|
Hej jag har ett par DLS 1070 som jag ska sälja. De kostar 2395:- från årskiftet. Jag säljer dem för 1700:-sprillans nya, aldrig uppackade. 1års garanti. Maila till 2ingo@telia.com Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Har i tidigare inlägg sett flera trevliga märken men dock smög sig MDS in också och dem ska du inte köpa! De har världens sämsta kundservice enligt mig med flera och de jag känner som håller på med ljud vill inte ens uttala deras namn... JBL, Infinity, Alpine och Eclipse är toppmärken däremot. Om du inte ska tävla i välljud så är skillnaden mellan dessa märken inte särskilt stor enligt mig. MVH //Nybliven BMW frälst |
|
|
Hur går det egentligen till det här med dls 7*10 tum? Hur kan dom passa i ett uttag för 6*9 tum? |
|
|
De lyfter väl upp upphängningen lite så att själva monterings ramen kommer lite under mot normalt. Rydberg |
|
|
Jag ska montera högtalarna i adaptrar från brl. Kan jag klämma i dessa från dls där? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.