|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
cane: hör med säljaren om dom kan skriva ner priset lite på följesedeln, så sparar du moms:-) Det händer att det går bra. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
cane |
Nja, det är nog inge vidare - man måste ju skicka dem försäkrat, så där framgår det riktiga priset oavsett. |
|
Cane: Blank och fin bilen blev:) Läcker inredning förresten. Mvh Asken |
|
cane |
Tack Asken, hörde att du var förbi hos Jurgen :) |
|
Cane: Har själv importerat stereo till bilen, betalade försäkring enligt värdet, men fick "Demo" rabatt på priset... inga problem ! Lycka till ! |
|
cane |
Ah, kanske.... men jag vete fan, priset är redan så bra så att det knappt känns värt att "strula" för att spara några hundringar, vore ju trist om de fastnade i tullen pga dåliga dokument etc. |
|
Lövet: Eftersom du sticker ut hakan lite så är det bäst vi reder ut principen ;-) Moms eller mervärdesskatt är en skatt som läggs till varans värde och är i Sverige 25%. För att få fram hur stor del av varans pris som består av moms multiplicerar du med 0,2 dvs. 20%. Så momsen ÄR 25% men utgör 20% av varans konsumentpris. |
|
|
peca: Det finns flera olika momssatser i Sverige. Den generella momssatsen är idag 25 procent, men ett viktigt undantag är livsmedel, där momssatsen är 12 procent. Sådetså. :-) Hyggligt OT det här. /Micke |
|
|
bayern münchen, Exakt hur många moms-satser finns det på fälgar? ;) |
|
|
> Johann, RS-GT är en smidd fälg, inte gjuten som RXII = > starkare och lättare. RXII har smidd hjulbana och gjuten centerdel. Att det skulle bli lättare och/eller starkare är inte alls säkert. Kolla på BBS RC, BBS' lättaste och enva de starkase gatfälgarn, den är gjuten. Väger fö. 8,0 kg i storleken 8,5x18". > Dessutom har RXII inget porrigt djup i fälgbanan som RS-GT.... drägel Det beror ju på hur bred den är och vilken offset den har, precis som RS-GT. |
|
|
micke: Du får inte glömma momsen 6% på böcker och vissa tjänster ;O) OT eller inte...när du ska föra in varor i landet läggs den aktuella momssatsen på varuvärdet som införselmoms!! Så om du för in en vara som i svenska kronor är värd hundra så blir införselmomsen för de flesta varor 25 kr dvs. den har kostat dig 125 kr. Så helt off är det inte...skillnaden mellan 20% och 25% kan bli flera hundra :-)) Synd på din bil...lider med dig!! |
|
|
johann ja ja ja.jag vill ju bara säga det att i Sverige så finns det flera olika momssatser inte bara den på 25% .fick ju känna mig lite märkvärdig ett tag när jag visste en sådan sak.lev väl. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
cane |
Håller inte med johann.... visst blir det djupare ju större fälgbredd, men porrläppen är en design grej.. som jag gillar! Kom inte och säg att det är samma djup på dessa fälgar, båda är 18x8.5, vet dock inte ET på RXII bilden: RXII: Länk RSGT: Länk Vad gäller att BBS RC är en av de starkaste/Lättaste BBS fälgar håller jag med, MEN... det finns två varianter, en gjuten och en smidd. Det är den smidda som är lätt o stark. Ser likadana ut, men den smidda kostar 1/3 mer... finns ett skäl till det :) För övrigt så är BBS lättaste fälg en smidd fälg som heter RE-MG, magnesium fälg... 18x8.5 väger 7kg! Vågar inte tänka på vad den kostar, hehehe! |
cane |
hittade offset för ådi S4an: ET40 |
|
I Sverige finns det tre skattesatser för moms. 25 % moms är den generella skattesatsen som gäller på de flesta varor och tjänster.12 % moms är det på t.ex. livsmedel, hotell, camping liftkort, konstverk som konstnären säljer själv. 6 % moms är det på t.ex.allmänna böcker och tidskrifter taxi-, buss-, flyg- och tågresor i Sverige, teaterbiljetter, biobiljetter, konserter cirkus, djurparker, idrott mm. När du lägger på moms ska du göra det på hela beloppet som kunden betalar för varan och tjänsten med undantag för eventuell ränta. Uttömmande? |
|
|
cane, RSGT är snyggare helt klart. Så vitt jag vet finns det bara en BBS RC men i olika "färger". Mina väger iaf 8.0 kg för 8,5x10" och det var inte dyra alls och köpta via OCL Brorsson, dvs den vanliga smidda. Enligt BBS är den iaf gjuten. Länk |
|
cane |
Det är lustigt att BBS tysklands sida är så "fattig", verkar saknas många modeller. Kanske har den smidda utgått, vad vet jag. Den smidda heter iaf RCJ och en snabb googling ger denna lista Länk "... Wheel | Manufacturing Method |Size |Weight in lbs. ... BBS RC Cast (soft) 18x8 19.5 ... BBS RCJ Forged 18x8 17.9..." Sista nuffran är vikt i pounds, så det blir väl ~8,6 kg för RC 18x8 och 8,1kg för smidda RCJ. Inte så stor skillnad, båda är väldans lätta. Verkar ju dock inte stämma med dina vikter, kan det vara så att det är olika fälgar/modellbeteckningar för olika marknader? Fast det står ju inget om offset på den ovanstående sidan heller, påverkar ganska mycket i vikt om man har ett långt nav. |
|
Cane, BBS webb suger. :( Nu vet jag inte hur du läser men i den listan du länkade till så väger vanliga BBS RC 18x8,5 18,7 lbs. Det var den jag pratade om, var de har fått sina vikter ifrån vet jag inte och de är lite märkliga eftersom den smalare 18x8" är tyngre. Men det kan ju bero på offset. Oavsett vilket så har jag vägt mina. Det skumma är att jag känner igen BBS RJC från ngt kvitto eller så men mina är 8,5x18" resp 10x18". Jag hade samma dimensioner på M5:an fast med annan offset fram. |
|
V12 LeMans |
BBS RE Mg -fälgarna är inte fel de heller . Länk |
|
Sökte och fann inget som hjälpte och drar därmed liv i denna gamla tråden. Jag kontaktade stylabilen för pris på BBS RE Mg men de finns enl dem bara i USA vilket jag tycker verkar mysko, de bvorde ju gå att få fatt på i tyskland tycker man. Är det någon som kör på dessa ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.