|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
cane |
Tjena, har fått ett erbjudande på att köpa BBS fälgar från en firma i USA... det är riktigt bra (dyra) grejor, BBS RS-GT, en smidd splitfälg med djup kant. Finns inte i sverige än, men kommer som nyhet under våren. De jag ska ha är 18"x8.5 ET 38 vikt: 9kg styck(!) bilder finns på BBS japans hemsida: Länk priset för mina fälgar när de väl finns hos ÅF i sverige beräknas bli runt 12,000kr styck = 48000kr. Jag räknar med att betala runt 6000-6500kr styck, alltså nästan halva priset... Om någon vill kan jag ju alltid ta hem flera uppsättningar samtidigt, emaila mig på admin@zebcom.com om du är intresserad. OBS tjänar inga pengar på detta, tänkte bara vara schysst om nån vill ha samma pris som jag får. |
|
Det där var en av de snyggaste fälgar jag någonsin sett! Juste pris du får också, tycker jag! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Bland de snyggaste fälgar jag sett, helt underbara juh! --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Inte jättefula :-) /Erik |
|
| mums.. DBK-P var snyggast... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glöm inte den fraktkostnad och tullavgifter. 120$= 300 spänn i tull moms mm. ///MVH Hasso |
|
Hasso, hur räknar du? :) Momsen ligger väl på 20%? Beställer man fyra fälgar, och ska betala moms på dem så blir det sammanlagt 4800:- (om vi räknar med 6000:- per fälg). Sen tillkommer frakt, tullavgift+moms på tullavgift. Såvida inte cane kan lösa moms/frakt-problemet på något annat sätt... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fick betala det för en vara som jag köpte för 120$ från USA. 375 spänn inklusive 35 kr i postförskottsavgift resten var tull o moms. (Bilverktyg) ///MVH Hasso |
| Vi har 25% Moms i Sverige. | |
cane |
Priset är inklusive moms, tull, och frakt, förstås. |
cane |
Tyvärr finns bara de silver-silver fälgarna tillgängliga, hade vart coolt med de med svärtat centrum... :/ |
cane |
rättelse: priset är inklusive moms, tull samt frakt via båt, tar ett par månader. ca $250 extra om man vill ha dem med flyg som tar 1-2 veckor. Själv ska jag spara och ta med båt, är ju ingen brådska direkt.... vintern är här! |
|
Då blir den ju väldigt lik denna Länk. |
|
|
johann inte för att jag vill vara en besserwisser men det finns många olika momssatser i Sverige inte bara 25% (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
cane |
Johann, RS-GT är en smidd fälg, inte gjuten som RXII = starkare och lättare. Dessutom har RXII inget porrigt djup i fälgbanan som RS-GT.... drägel |
|
Då var det utrett :) RXII var äckligt snygg den också. RSGT var snyggast med den silver/mörk-combon. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Då det gäller direktimport av alufälg från japan så är tullens varunummer (TARIC) 8708 70 50 00 och då får man fram att det är 4,5% tull. Antag att en fälg kostar $100 och frakten $20 fraktförsäkring $5 (okej, en sketen 13") Summa $125 På den summan blir det tull 4,5% = $5,625 Summa $130,625 + Svensk moms 25% på det beloppet Summa $163,282 + en avgift (Danzas tog 113,- inkl. moms för en kamera jag importerade) Sedan är det ju bara att översätta detta i svensk valuta. TARIC: Länk |
|
cane |
OK, justera mitt pris med 1,5%, jag trodde det var 3% tull på fälgar. Importen är från USA, inte japan. |
cane |
total per 18"x8.5 blir 6537,48kr inklusive frakt, moms, tull, "113kr danza avgift" vid en dollarkurs som idag, 7,76. Inte så pjåkigt jmfrt mot 12k i svea rike... |
cane |
Fick just email, kan också fixa BBS LM för 6537,48kr + $70/fälg (+moms, tull etc) samt BBS RGR för 6537,48kr - $140/fälg (vet ej om det är billigt jmfrt mot sverige). |
|
Moms verkar vara svårt att räkna för vissa. Den vanliga svenska momsen utgör 20% av en varas pris, inte 25%. Däremot multiplicerar man med 25% för att lägga till moms. Exempel: 80 kr ex moms x 1,25 = 100 kr 100 kr inkl moms x 0,8 = 80 kr, ((100-80)/100) = 20% //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.