|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| Perkka: RS6 ger 450hk original. | |
Perkka |
Ett chip ska alltså ge 50hk? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Rs6 har en corsworth utvecklad 4,2l biturbo v8, och ändrad programvara så är det knappast någon omöjlighet att få ut dom extra hästarna. |
|
Perkka |
Nej ingen större omöjlighet, men genom bara ett chip? Måste man inte göra nå andra mods för att plocka ur 50hk extra? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Njuren |
POLSKI FIAT 126 P BMW - i nöd och lust |
|
En dubbelturbo som RS6:an och 996TT kan du ganska lätt skrämma upp 50hk utan at behöva byta vare sig aggregat eller dämpare. Ganska frestande men ... nej, inte än och då ska det till minst 100hk till med nya turbos och sportavgas ;) |
|
|
Andra bilar än BMW? Javisst Kör o har kört massa andra märken. Tycker tex. P911 är kul, storbubbla. Gillar Alfa trots framhjulsdriften. De ska visst börja med bakhjulsdrift igen... kanske lämnar BMW då?! Bilar jag skulle vilja ha förutom BMW? Ngn 80-90 tals Camaro, En Vit P928 S4 eller GTS står högt på önskelisten. Skulle vilja ha en tidig Volvo P1800. Annars så finns allt annat inom BMW familjen. BMW vinner i längden. Prova annat är kul men BMW är det enda rätta igentligen... om man tänker efter. ELLER? |
|
|
Tro't eller ej, men jag gillar faktiskt SAAB. Men Jaguar är väll favoriten efter BMW. |
|
| Bara det e tyskt så! | |
ormen |
Måste bara hoppa på här... 360 Modena är det vackraste jag sett o rört, grymt hållbar motor o drivlina(orig. banversion). För övrigt var den inte så svårmekad var gäller enklare ingrepp såsom byte av v-låda(byte), demont. o justering fram o bakvagn etc. motorn var inga problem med, inte ens efter 2 säsong i GT klassen....Sedan att hela chassit är aluminium gör inte saken sämre.... Men om plånboken skall snacka så tycker jag att Alfa 156 är en riktig skönhet o köra! Så fort jag har råd o plats till ett söndagsåk, blir det deffinitivt en 156:a! |
|
Gillar såklart min andra bil som jag håller på att jobba med, en Porsche 912 som håller på att byggas om rätt mycket, se länk! www.porsche935.tk _____ -ridern- |
|
PETER.O |
ormen; är det Karis bil du menar? Isåfall borde jag veta vem du är. För jag är med i det teamet. För övrigt håller jag med dig angående att 360 Modena är en lättmekad bil. Peter |
Perkka |
Hah, en till som gillar Saab :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Varför snacka bilar Ingen har råd med??? Då klämmer jag till med Det ultimata! Bugatti T35 1929. Men den kostar ca. 30 miljoner... så, dream on, guys.. alfatok.... |
|
ormen |
Tjena Peter! Har inte sett dig här förüt.. är du kvar hos Kari? jag är klar med plugget till våren, tills dess lade jag den delen åt sidan... Leif går det bra för, träffar du han nåt? Kanske ska hälsa på dig hos Kari nån dag... |
Perkka |
alfatok: Får man inte drömma lite iaf? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
ormen |
alfatok: det jag drömmer om ar inte alls omöjligt, skulle inte funka nu när jag är tjänstledig o pluggar, o bor mitt i stan, men vem vet? visst är det jag nämner ovan mycket mycket dyrare leksaker (banversionen), men kolla länkarna.... skulle jag ha pengarna i handen för en t.ex. M3:a (ny) eller nån annan superbeemer som många har här, så vet i fan om jag inte skulle satsa på en 4-5 år gammal "sommarfiat" för 800k istället... Länk Länk Länk osv. Jag håller med Perkka: drömmar håller oss vid liv! Peter: kolla på min sida, så ser du vem jag är..... www.ormen.tk |
Perkka |
Helt riktigt Ormen. Tills vidare får man spinna vidare i en gammal Saab :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
PETER.O |
ormen, Ok nu vet jag vem du är.Kom gärna och hälsa på. Peter |
|
Hehe, det väckte känslor, minsann! Tänkte bara att jag skulle röra om lite! Klart man får drömma.... Men- Mina drömbilar, blir alltför dyra för mig. Får räcka med en och annan BMW eller Alfa. Resterande lär förbli just-Drömmar. alfatok.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.