|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
| Ok, då var det konstaterat, ni gillar BMW, men är det den enda bilen för er? Själv gillar jag många bilar Alfa, Jagga osv ... Om ni inte körde BMW, vad skulle ni köra då? | |
|
Jabbal: Det glädjer mig oerhört att Du delar min bilsmak! Kör just nu Jaguar XJR samt Alfa Romeo Spider. Två underbara bilar med charm och karaktär. Har kört BMW i många år men sålde för ett tag sedan min 523it till förmån för en Jagga och det är inget jag ångrat än. BMW är nog en bättre bil men de saknar charm. Lite för mycket tysk stramhet. Dessutom har märket totalt spårat ur designmässigt. Jag uppskattade det sportiga och tilltalande designspråk som BMW en gång i tiden hade men nu saknar. Fast jag vill noga påpeka att jag fortfarande uppskattar BMW. Spidern och XJR:n har i mina ögon underbara linjer. Alfan har dessutom en körglädje som närmast kan beskrivas i salig E30-M3 om jag ska använda BMW-termer. Jaggan har förutom underbara linjer en brutal maskin. Redan vid 2000 rpm har jaggamotorn utvecklat de 170 hästar som min 523:a hade som toppeffekt! Fartökningen är häpnandsväckande för en 1900 kilo tung limousine med automatlåda. Övriga bilmärken jag är svag för är bland annat Maserati och Lotus. En Maserati Shamal eller en Lotus Esprit är inte omöjliga ersättare till Spidern när det blir dags. Jaggan kommer nog ersättas med en Jagga... |
|
|
360 modena och spider är två mycket vackra bilar, ruggiga motorer och körkänsla. Porsche Boxter, Aston Martin V12 Vanquish, Jaguar XKR och nya Lamborghinin är bilar som jag skulle kunna tänka mig i garaget. Lotus Esprit Turbo, alltid varit svag för den bilen.... |
|
|
Lancia delta intergale.Jaguar xjs.Porsche 911 70-tal.Corvette50tal. Mustang mach1 70-tal.Ferrari dino.Alfa gtv 80-tal.Maybach-03.BMW-Z8. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Sena 60-talare med mycket muskler. Charger. Dart. Nova. Barracuda. Mustang. VROOOM! Två bilar är fler än en.. |
|
|
Min gamla bil, en Pontiac Firebird -73, var underbar att köra. Sänkt och uppstyvad.9cm markfrigång. Don't get mad, get even. |
|
| Något tyskt. Audi, VW, Mercedes eller Porsche. =) | |
|
Jahaa. Då måste det bli en VW Corrado G60. Don't get mad, get even. |
|
|
Porsche 996 GT2 är den ultimata drömbilen för mig på den här sidan 2 mille. Andra märken jag gillar är Audi och MB. Samtidigt är jag mycket imponerad av japanarnas driftsäkerhet, italienarnas köregenskaper/själ och engelsmännens klass. Amerikanare har jag dock lite till övers för. |
|
|
bjoerck; Kul att du har funnit glädjen i en XJR! Jag har haft en X300 sport tidigare och kör nu en ny S-type, underbara blir på sitt sätt, men inte riktigt samma kraftpaket som en XJR. Alfa ja, jag har funderat på att köpa mig en sådan, helst en gammal GTV. Men just nu spanar jag nog mest efter en fin Daimler, dessa är tyvärr mycket svåra att finna. Om du, mot förmodan får problem med Jaggan så kolla Svenska Jaguarklubbens forum, www.jaguarklubben.se. Själv är jag nöjd medlem i klubben. |
|
|
Dagens citat: "Om du, mot förmodan får problem med Jaggan" :-) |
|
|
Jag gillar nog min nyköpta bil ganska skarpt :) Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Skulle kunna tänka mig att fylla bil parken med: 996T Opel kadett Rally 79 Saab 99T 79 Audi allround Lancia Delta Intergral Audi A8 Xkr8cab Aston Martin |
|
|
starre , Nice vagnpark :)) , jasså så du har också sålt din kärra o svikit BMW :)) eller ska du byta den Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Otroligt svag för jaguarer, men har otroligt nog hittils iaf lyckats hålla mig i från att köpa någon. Sedan måste jag erkänna att att jag har lätt för att glida in på jänkebilar, speciellt GM, inte så jättegamla, men iad 80-90 tal fram till ny, Lincoln är och också mkt fina bilar, men Ford har jag utvecklat en viss allergi mot, så jag avstår. Men frestar man mig med en Town Car från mitten på 90-talet jag jag bli nog så svårhanterlig. Alfa är jag inte lika tänd på, men visst har jag varit bra sugen på en av de större 6-cylindriga Super-vagnarna. Ibland när jag funderar på bilar är det svårt att se den röda tråden, en alfa och en town car har ju inte så mkt gemensamt, men jag tror ändå att det är komforten samt exklusiveteten och utrustningen hos stora bilar som får mig på fall. En bil får aldrig vara tråkigt plastig och spartankt, det går bort direkt!!! En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Om jag ska vara realistisk så Camaros av sent 60-tal och Dodge Charger är nog dom bilarna jag kan tänka mig köpa..men det hade ju inte vart fel att ha en nyare Porsche eller 2 =) //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Jag gillar lite 4-kantiga bilar såsom e30 och e32 , även Maserati och Lancia. Eftersom bmw bara gör rundade hyundai-lookalikes nuförtiden har jag börjat spana in andra märken , Jaguar verkar inte helt fel och Chryslers nya "Chrysler 300C" känns helrätt , riktigt stor bil med en 5.7 liters v8:a och bakhjulsdrift , en sådan får det nog bli om några år såvida inte e32 går i nyproduktion :-) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
De flesta Alfor av senare årsmodell är ju otroligt läckra, en GTV 3,0 med röd läderklädsel skulle ju inte sitta helt fel. Annars så är ju amerikanska sportbilar en personlig favorit, en Corvette C5 eller något liknande får det nog bli när man slutat leva på latsidan (dvs slutat plugga). /Erik |
|
|
Jag skulle kunna tänka mig den nya Bentlyn... Continental GT, den är bara så nice... annars har det varti Lambo som gäller för mig. |
|
|
Jag skulle köra Mercedes S class men skulle sukta efter en CL och kanske ifall jag tänkte på ekonomin skulle jag köra nya Honda Accord.=) Ny bild 3okt- Länk |
|
|
En Ferrari 308GTB har alltid varit en drömbil för mej...Det är som Yngwie M uttryckte det..."det är nåt magiskt över dom" (men såklart ska dom vara röda!). Alfa 156 tycker jag oxå är sällsynt snygg. Sen är jag oxå "gammal" fd jänkeåkare...speciellt svag för Mustanger,gärna då en 67-68 fastback..och helst då i ett lagom banpreppat utförande.. Eftersom jag gillar bankörning så kommer nog valet av nästa bil att ändå stå mellan BMW M3 eller möjligen Porsche Boxter.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.