|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Var kan man hitta sånt? kolvar, stakar, vev, ja allt av intresse som kan göra snabba bilar ändå snabbare.... utvecklingen måste ju gå vidare... :-) | |
|
Hittar inte du på nätet? |
|
|
om du hittar nåt till M62 så säg gärna till, förutom kompletta satser hos Hartge,Hamann,G-Power,MK motor mfl för sisådär 150TSEK så hittar jag inget.... |
|
|
Ess har väl? Svenska trimfirmor har väl en del adresser.. |
|
|
ESS är liksom redan ON... jag letar efter "traditionell trimning" |
|
|
Det är juh ett sökande men jag vet inte vad du menar riktig det är väl bara att söka på google? Du är juh IT så vad kan jag som inte du kan? Jag har hittat massa delar men inte sparat några sidor tyvärr. men sökte snabbt på vad du sökte o fann detta.. Länk Länk Länk Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dubbla antalet ESS i kortärmen :)) Mekaniskt trim är är ju betydligt dyrare per hkr. ///MVH Hasso |
|
Hasso: har kommit till läget att jag måste göra både och :-) gäller att hålla kommande ESS M5'an bakom sig .... lyckligtvis har jag en plan .. killen: Bättre än så kan du väl? det där är ju bara skräplänkar till firmor som i bästa fall har piratdelar på förbrukningsartiklar... :-) |
|
|
dbilas (www.dbilas.de) har ju några spännande kammar, tror även dom kan göra fina insug med separata spjäll etc, sen har väl dinan headers......supersprint gör väl oxå extractorrör "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
extractorgrenrör redan införskaffade från Racing Dynamics, kammar redan monterade från CatCams i Belgien. :-), specifikt letar jag kolvar, stakar, MAF, Insug, Spjäll, - när det gäller "invändigt" verkar som man blir tvungen att måttbeställa hos tex Verdi.... |
|
|
540is: Jag menar att grabbarna på ESS har en massa bra kontakter.. Samt att min tvåsekunders repa på google var ett exempel på hur man letar, jag undrade om du inte kunde hitta på nätet själv?? Då jag letade seriöst åt mig sjäv hittade jag många bra i USA och England, även i Tyskland men min Tyska sträcker sig till bier bitte unt Jägermeister=) |
|
|
På två av de länkar jag skickade dig fanns det kammar o stakar mm för performance vad mer begär du när du frågar här?? |
|
| kilen: jodå jag har letat - tro mig ! & bra kontakt med ESS har jag också, jag tror att problemet är att tyskarna inte riktigt har hittat ut på nätet än :-) | |
|
Vad är det för fel på USA då? |
|
|
Inget fel alls, köper det mesta därifrån just nu, $-kursen har gjort det alternativet riktigt vettigt, senaste inköpet var en bredbandslambda (för fast montering i bilen) med Bosch-givare för ca 2500:- Lite roligt att man köper Extractor-grenrör från RD-sport i USA och dom skeppas från Racing Dynamics i Italien... till ett lägre pris än från just Racing Dynamics.... kockarna är inte så många men servitörerna desto flera.... |
|
|
Länk massvis av länkar kanske har du missat ngn?? f-n jag kan juh inte låta bli att leta=)) |
|
|
Hehe nej inga nyheter här tror jag, men vill man ha en ny växelspaksknopp så är listan bra :-) som sagt samma grejor från många olika ställen.... Rekommenderar varmt, (till Er som inte brukar handla BWM grejor i USA) - framförallt om ni har en E46,E36'a VAC Motorsport UUC Motorwerks dessa 2 har rätt mycket "unika" grejor som man inte hittar hos dom andra.. |
|
|
men när man letar runt så ser man juh stakar kolvar o kamaxlar?? Vad är det för fel?? |
|
|
kilen ; Eftersom du är så grymt duktig på internet så kan du väl ge mig ETT enda exempel på en "eftermarknads/trim" kolv, stake eller vevaxel till M62 :-) |
|
|
Hej 540is! Du kan väl skicka en förfrågan till:jouni@formiatool.se,där bygger man insug till just Bmw.Ett "under läppen pris"fick jag till min V12:a 27000:-+moms för komplett nya insug,effekt mässigt jämförbart med Dinan.Till V8 låg de på 20000:-+moms. Lycka till, Mvh Dic. |
|
| Billigare insug än så kan jag lova dig. Troligtvis även både bättre och snyggare. Maila om du är sugen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.