AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.673

Bilen gled av domkraften, Så nu är man nööjd.

Sida 2 av 2
ja tänkte fel..
Bilen kan ju faktiskt ha varit i bruk i 4 år.
Skönt att alla inte åker med skruvade mätare iaf :-)
Byta hjul får verksta'n göra som tack för att jag köper däck av honom (15 min jobb) han får dessutom tvätta polera o förvara..

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Mert
Jo den har fått gått lite.Snart har den gått 16000mil.Den hade gåt typ 14000 när jag köpte den för två år sedan, så den var servad ungefär var tredje månad.
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Tjenare!

Nästa gång kan du tänka på följande:
*Tort och gärna plant underlag!
*Att domkraften står så stadigt den kan!(extra viktigt med orginaldomkraften tycker jag eftersom det är bara ett ben som lyfter bilen)
*Lyfter du bakdelen = Handbromsen åtdragen + back: växeln!
*Lyfter du framdelen = Handbromsen åtdragen + 1:ans växel!

Bra förslag från tidigare inlägg, att köpa dig en rejäl garage- domkraft på hjul som pallar minst 1500KG!

PS! Tidigare tips är ganska grundlägande, då man brukar lära sig detta på teorilektionerna på körskolan om ej förr DS!

Som tidigare nämnt var glad att ingen kom till skada, mer än lite skavanker på bilen + att din dotter fick ett nytt ordföråd;-)

Beemer-Tompa

*Driving Italian Design By Pininfarina*
Har använt originaldomkraften flera gånger till min bil, bla annat vid däck byte + när jag skruvade ner bilen (Ställbara dämpare)..

Den fungerar mycket bra tycker jag... har inte haft några problem alls. Men sen kanske man ska tänka sig för vart man ställer bilen när man använder den.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.