|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
OT om Automobil. Det märks att den drivs av äkta entusiaster och den innehåller ofta väldigt underhållande läsning MEN varför investerar de inte i ordentligt korrekturarbete. Tidningen är allt som oftast fylld av stav- och meningsbyggnadsfel vilket känns oproffsigt. Jens |
|
| Boxterpontus: Jag HAR en enorm distans till BMW, jag hänger här för att man som komplett motoridiot får en del bra tips från folk som vet mer om hur man kan fixa till prylar och för att kasta skit på Bangle och hylla MB så snart tillfällen ges.... ;-) | |
|
Jag törs garantera att R Collin är en av oss här på forumet.och att han önskar att han vågade köpa sig en egen bmw.Ett stort slagskepp en e38 lang. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Ska vi ha en tävling: "gissa collins nick"? Man kan ju ha ett första pris, typ privat konsultation av "den store" när man ska byta upp sig lite.... ;-) |
|
|
Collin är ju ett stort skämt... Jag skickade ett mail till honom ang. artikeln och som svar fick jag: "Tack för mothugget, det behövdes som motvikt till alla som faktiskt tyckte att krönikan var bra..." Dock svarade han inte på nån av de frågor jag ställt i mitt mail, eller på nåt av alla mina argument... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| Jag tillhör kategorin som tyckte krönikan var riktigt bra. Kanske borde självdistansen hos många BMW-ägare ifrågasättas? BMW är en bra bil men den passar inte alla och alla måste inte tycka den är bäst. Tonen här på forumen blir ofta tröttsam eftersom många BMW-ägare är trångsynta. Själv njuter jag av att uppskatta en mängd andra bilmärken och inte bara BMW. Hur många mer än jag ser till exempel det geniala i en Citroën 2CV eller njuter av de vackra linjerna som italienska bilar är begåvade med? Och jag kan förstå alla de människor som inte gillar BMW, Jaguar, Alfa Romeo eller något annat bilmärke som jag uppskattar. | |
|
Alla bilmärken har väl sin charm men det har inte herr collin. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Bjoerk, jag kan mycke väl se det geniala i olika bilmodeller som många olika märken har! Enkelheten/funktionaliteten/kvaliteten hos Bubblan, enkelheten och funktionaliteten hos Cv2, den geniala hundkojan, slitstyrkan hos volvo pv, volvo 100, 200 och 700, komforten i Citroen CX, mängder av ursköna italienska bilar, kvaliteten och driftsäkerheten hos många japanska bilar, urkraften hos gamla jänkebilar med stora V-åttor etc.... listan kan göras lång! Hade jag haft en obegränsad ekonomi och möjlighet att förvara dem, hade jag haft många olika bilar från många olika tidsepoker och olika tillverkare! Tyvärr har jag inte det, så mitt (och de flesta andras) bilägande är en kompromiss som passar mig. Sedan tycker jag inte om alla bilar lika mycket, vissa har för dålig kvalitet, vissa är för dyra i förhållande till vad de ger, vissa är för tråkiga att köra, vissa är för opraktiska, vissa är helt enkelt för vanliga etc. Men jag har heller aldrig utgett mig för att vara neutral i mina åsikter i denna fråga! Det som är intressant i denna diskussion är hur Collin för SIN debatt! Han försöker ge sken av att vara saklig och korrekt, men han är enligt mig, i högsta grad osaklig och blundar för vad han verkar tycka vara "obehagliga" fakta som inte passar in i hans resonemang! Att han ens bemödade sig med ett svar till Olof var iofs positivt! Att det var sakligt var väl inte väntat... :o/ Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
My name is Collin, Robert Collin. Neeej, uh nej! Skämt åsido vad ska man säga om mannen och alla andra bil journalister? Bättre att göra som Bjoerck och sluta läsa skräp. |
|
| Ja, konsumentmakt, det är grejer det! | |
| Jag ställer mig bakom Johan B. :-) | |
|
Bra talat Johan B, håller med dig. Btw så slängde jag också iväg ett mail om artikeln, men jag fick inget svar. Dock så har han svarat ett par ggr förut, men aldrig gett något svar på de brister jag ansett om hans resonemang. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Perkka |
Citat: "Ändå kör var femte människa i Sverige en Volvo och var tionde en Saab (och knappt någon BMW eller Mercedes)." Kör knappt någon BMW lr Merca?? Eh... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Nej Perkka; BMW avnjuter man...(M-B avnjuter ditt bankkonto) :-) ___ BMW CS #5221 |
|
Perkka |
Sani: Så du antyder att din M3 skulle vara billig att äga? :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Satt och bläddrade i en gammal Teknikens Värld idag och kom till en artikel där TVs medarbetare valde sina favoritbilar. Vad valde då herr R.Collin? Jo en styck BMW 316 Compact (bakhjulsdrivet på vintern går det?) och en Jeep med 4 liters V8 (miljö/säkerhets tänk?). /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
hehe, sent ska syndaren straffas eller vad man nu säger!? Collin kastar ju sten i glashus med tanke på bilvalet här inlägget ovan. Å han som är så förtjusad i fransoser och framhjulskrafs (hur kan detta gått till? har han blivit mutad månne? ;) ) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
Perkka |
tryggve: Låter ju helsjukt kommandes från ett fransosfrälst pucko... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Tidningen är gammal (1995 tror jag) och vi vet ju alla "proffstyckare" vänder kappan efter vinden ;) >perkka pucko var ordet... En anekdot kring fram/bakhjulsdrivet på vintern: En gammal klasskamrat till mig är ute och kör föräldrarnas nya Valmet 850 på vintern. Det toksnöar och är allmänt halt, plötsligt går bilen rakt fram i en kurva, klasskamraten som är van vid bakhjulsdriven Valmet 945 gasar då på och försöker få ut bakänden i ett snyggt ställ (på så sätt undvika diket och styra igenom kurvan) men 850 plöjer istället vidare rakt fram och hamnar nere i diket.... /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
| Även om jag tycker att RWD är underhållande och sportigt, så kan jag inte blunda för att det är livsfarligt på vintern utan elektroniska hjälpmedel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.