AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.345

Collin om motorjournalister

Sida 1 av 5
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Länk

Den här gången kan jag nog inte hålla med Collin. En plåtburk med tvärställd motor och framhjulsdrift är inte att betrakta som bil.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Collin, säger bara SUCK! Tycker han är helt bombad!

Mvh Abbe
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
He he he, ja, han tycker verkligen inte om BMW, det kan man nog lungt konstatera. Jag tycker att det var riktigt skrattretande att läsa :-)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, han är ju fast i fransk-träsket. Därifrån är det låååångt till bmw och mercedes...
Bara en sån sak som att han ger rött ljus till komfortblinkersen ( visserligen puckad pryl, men viss nytta gör den ju. fler gånger som folk blinakr åt rätt håll men för kort än vad folk blinkar åt fel håll och vill ändra sig)
Men han ger endast gult ljus åt Renaults klart förvirrade navi..
Kul att köpa en bil med navi som hela tiden visar käpprätt åt helvete...
"Människor är klokare än biljournalister "
"Vi har blivit 2000-talets herrtidningsreportrar. Människorna har slutat lyssna för länge sedan."
Nää Robert, inte på biljournalister i allmänhet utan bara på biljournalister som tycker att alla bilar utanför deras norm, d.v.s franskt/svenskt, framhjulsdrivet, aktiv bältespåminnare och mugghållare som standard, är skräp ;)

/Wille
Vilka tyskar pratar han om när han säger missnöjda ägare tro? Om jag inte missminner mig så är väl BMW 5-serie sveriges mest nöjda bilägare och har varit så under många år! Undrar hur det kan vara ok att smutskasta BMW & Mercedes så där helt utan grund. Åker man i en BMW med ASC skulle jag vilja veta hur man kan åka på ställ i varje kurva?? ASC är dessutom standard på alla BMW! Är ESP det på V***o & S**B tro?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Man får ta artikeln för vad den är, ett trött försök att skriva ihop dagens brödföda. Han hade väl inget intressant att skriva om så han tar till sitt gamla knep att snacka skit om bilar han egentligen skulle vilja ha men banken inte låter honom (med tanke på hans egna erkännanden att han inte kan köra bakhjulsdrivet). Nä, allvarligt talat, det är ett lysande exempel på nyhetstorka så reportern hittar på nåt istället.
Otroligt att en sådan journalist kan skriva om bilar! Troligvis en av de sämsta motorjournalister, värst av allt, han verkar inte ha ett brinnande intresse heller! Vore bilvärlden kul om det endast fanns förnuftiga bilar i den lägre prisklassen? Det är ju knappast de man drömmer om, utan just, t.ex. SLR som näms. Jag blir så irriterad när jag läser sådana artiklar!
Det trista i det här är att folk som läser artikeln kan komma att tro på vad Collin skriver. Jag förstår inte hur den personen sitter i den positionen han gör. Det enda han lyckats med i sin karriär är att välta Mercedes A-klass och det var säkert tack vare detta som Aftonbladet anställde honom.

Jens
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Yes, Marsupilani har rätt. Collin har byggt sin karriär på att välta en Mercedes som förr eller senare hade vält ändå. Men hur kan AB tillåta honom skriva sån här smörja! Inte för att man inte kan kritisera tyska bilar med bakhjulsdrift och rak sexa, men det här är ju bara trött gnäll i brist på idéer. Ge karln avtalspension.

Och visst är folk klokare än Robert Collin. Titta bara på det växande antalet BMW-ägare i Sverige!

My Bimmer is my mistress
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som någon sa:
Han lyckades få ihop dagens skörd till Aftonbladet/Motor....

Länk Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Suck, ytterligare ett bevis för att han inte har någon djupare bilkunskap. Han brukar ju rada upp grodorna efter varandra.

Han verkar dessutom trampa på i Chr***er Gl***ings fotspår, att felhjulsdrivna bilar "drar sig genom kurvorna" med spinnande framhjul...

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Motor är ju bara ytterliggare en avdelning i Aftonbladet som desperat försöker skapa uppmärksamhet för att öka upplagan. Det kan man definitivt konstatera efter att de även anställt Bosse bildoktorn. Visst, han är underhållande att se och höra på men han är inte riktigt känd för att hålla sig till fakta...

Ännu en anledning att bojkotta alla kvällstidningar!

Jens
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tycker att Collin brukar vara riktigt underhållande!

Inte på grund av hans kompetens eller saklighet som journalist, utan mest på grund av att han så tydligt blottlägger sin inkompetens, sina förutfattade meningar och sitt osakliga förhållningssätt till bilar och trafik.....ungefär som man kan roas av en clown på cirkus! ;oDD

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Johan: Ytterst beskrivande och klockren jämförelse. ;)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Johan: Instämmer till fullo med dig, det är roligt (eller snarare sorgligt) att läsa hans inlägg!

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Johan B slår huvudet på spiken :-D

Jag blev riktigt förbannad när jag läste denna artikel. Tycker bara mindre och mindre om den j***a Collin för varje dag som går. Denna artikel tror jag han skrev som svar på alla de tonvis med (BEFOGADE!) hatbrev som troligen trillar in i hans mailbox varje dag :D

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Jag förstår inte varför alla blir så upprörda över Collin. Mannen är ju ett GENI, han har ju faktiskt lyckats komma fram till att svenskarna i allmänhet är ett dumsnålt släkte som hellre köper billig skit än dyr kvalitet (även om BMW inte kan kallas extremt dyrt).... Man kanske skulle köpa den nya Renault Megané, den äääääär ju bara så läcker.... ;-)
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Heja Collin!! Min Ford Mondeo med tvärställd fyra och framhjulskrafs är en riktig lycka på fyra hjul!! Plus att man inte blir ruinerad av försäkrinsgbolag, bensinbolag och vägskatter!! Kan inte annant än att hålla med Collin..!

Två bilar är fler än en..
Tycker att taket verkar vara lågt i den här klubben (också, finns en annan klubb som dyrkar ett visst italienskt märke där man helst inte sticker ut). Det finns annat än tyska bilar, peka gärna finger åt Megane osv; det är ju bilar av den typen som ökar kraftigt.
Tycker det är roligt med en motorjournalist som inte går i AMS:s ledband.
Tack för mig
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Collin har ju faktiskt en hel del humor! Tycker att just denna artikel är en av hans bästa.
Man får ta honom för vad han är. Snarare en upprorsmakare än en opinionsbildare. Det är väl därför han jobbar på AB och inte AMS...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.