AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.225

Kommer ni nånsin köpa HELT ny BMW?

Sida 1 av 3
Njuren
Fått höra att ja var korkad som inte köpte en "så pass modern bil" ny istället.Att ja hade tjänat på det me tanke på historiken osv....ja säger att bilen ja har är 3 år gammal o fullservad me tanke på fria servicen mannen hade innan mig.Har man inte gjort en jävlit bra affär ist för köpa nytt?Har ändå sparat en minst 100000 ju...

BMW - i nöd och lust
Hej..
Nej jag tänker aldrig köpa nån "ny" Bmw inte nått annat bilmärke heller för den delen..
Jag låter hellre nån annnan ta den smällen.
Det finns ju ingen härligare känsla än att hämta ut en ny bil från hallen! Visst blir det fler...(förhoppningsvis) :P

/Manray/
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Visst skulle det vara en härlig känsla med en helt ny bil, men man får ju betala genom öronen för den känslan

Så jag kommer troligen aldrig att köpa en ny bil (med undantag för en större lottovinst el dyl.)
Njuren: Du verkar ha nått det sista steget i köpbeslutsprocessen; Bekräftandet.

Visst, du gjorde en bra affär! Känns det lugnare nu? :-)
Håller med Drutten. Det skulle vara om man vann på lotto, blev äckligt rik, eller skulle ha tjänstebil.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Njuren

=)

BMW - i nöd och lust
Diezel
nja.. skulle jag nog inte göra, tycker bildesignen går mer och mer utför.

BMW = Brings More Women
Köper triss lotter och spelar på hästar i hopp om att kanske,men icke. får köra vidare med 523an och börjar fundera på att kanske så skulle man ha studerat i alla fall,fast man har ju inga studieskulder.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Neppe.

Man får mer bil for pengene når man lar noen eie den 2-3 år først. :)

Kan forstå dom som kjøper en helt ny bil. Forutsetningen er at man driter penger, eller har små krav til motor/utstyr o.l. Det er inte alltid like lett å finne den riktige bilen begagnad. Det har jeg selv fått erfare!
mackan325
Nej, nöjet motsvarar inte kostnaden. Jag har provat......

Om jag hade en tidsmaskin skulle jag däremot hoppa in i den och hämta ut en ny Jag E-type 3,8 Flatfloor roadster och en XK 150S och en M3SE och en........

:-)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är väl en ekonomisk fråga? Tjänar jag 100 000kr i månaden är ju inte 5000kr i avbetalning per månad en sån stor affär?

Men med nuvarande ekonomi skulle jag knappast göra det.

Perkka
Än om man ens haft råd att köpa en ny BMW skulle jag avstått, med tanke på dom enorma ekonomiska förlusterna... Det är ju till stor del importens "fel" att BMW rasar så mycket i pris..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Tu
16
Tue V8
X5 4,4iA-02
Håller på sätt och vis med dig Perkka.....
MEN hade det inte varit för importen så hade jag nog kört 523 istället för 540 och det hade ju inte varit lika ball =).

BMW Forewer.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Svar nej, hade inte köpt en ny BMW men troligtvis något annat bilmärke. .)
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Stout: Som til eksempel Huyndai til halve prisen av en begagnad bmw eller? :)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Morten M: Haha... Troligtvis :) Japsen kan stå i 85kb garaget.
Perkka
Tue V8: Jo jag skrev ju att det var till stor del importens "fel" att BMW rasar så mkt :) Visst är det bra att man får mycket BMW för pengarna nuförtiden, men tyvärr så tappar man mycket pengar på en BMW när man väl ska sälja dom...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Perkka: Synker bilens verdi fortere i tyskland enn i sverige altså?
Den dagen man mäktar med 7-8000/månad i avbet/leasing så blir det kanske ny bil...

Eller en ett-åring max 2000 mil..
or
725
oreo
323i -85
Jag ser inte inkop av en ny BMW som en ekonomisk ruin om man uppfyller foljande:

1. Ar bra pa att pruta / har tillgang till bra rabattavtal
2. Valjer ev extrautrustning efter eget behov
3. Inte valjer nagon av de storsta modellerna (7-serie, V8, Mx etc)
4. Raknar med att behalla bilen lange (sag till 20' mil).
5. Kan komma at ett relativt billigt kapital

Ex ur historien:
De som kopte en inte allt for valutrustad ny 523 e39 1996 med 10% rabatt har under 7 ar / 14000 mil haft en genomsnittlig vardeminskning pa ungefar 20' om aret (om man raknar bort vardet pa vagnskadeforsakringen och den fria servicen som ingick i kopet). De har haft en nagot hogre kapitalkostnad an den som kopt begagnat, men samtidigt sa har driftskostnaderna under dessa forsta ar med stor sannorlikhet varit laga. Det ar troligt att kostnaderna att ha den nya bilen varit ngt hogre, men att det ar sa extrem skillnad ar jag inte saker pa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.