AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.912

Vilken BMW skulle DU köpa om du hade 200.000 SEK?

Sida 2 av 3
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
hmmmm...
vad ska han med bäckis till?? adoption eller?? hehe.. (kunde inte låta bli)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131
El
338
ElNiko
325iT-92
Helt klart en 3-serie för att behålla "snärten" i väghålningen, eftersom du säger att du inte har nån familj som tar plats, sen är jag av åsikten att en sedan är att bara köpa en halv bil, man låser sina möjligheter så att säga... Vad gäller motor så drar ju en 330 bara marginelt mer än vad en 320 gör (iofs högre försäkring på 330), så endera en 330 eller en "snik"18, fast jag tycker att 318:s 0-100 på 9,6 är helt ok även om det inte är nån raket...

Hoppas man blir klar med sina studier snart, så man själv kan komma i tankarna på en modern bil... *suck*
/Niklas
Kanske någon av dessa:Länk

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
här en annanLänk
Länk
Länk

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
skulle aldrig köpa en bil för 200k kontant..
lägga pengarna på ett lån till lägenhet och ha kvar min ängel som jag åker i nu :)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
För 200 000?

Om man kan få tag i en fin och ärlig 330 för de pengarna är det en underbar bil med synnerligen rimliga ägarkostnader. Annars är ju 328T/528T fina bilar även om jag tycker att motorn är lite beige. 540 är som ett vardagsrum med sportbilsmotor, men den är ju inte gratis att äga.

Om du prioriterar komfort före prestanda och kurvegenskaper ska du satsa på en fin 728. Ingen räser, men kan man hitta bättre glidarbil? Rimligare ägarkostnader än 740.

M5T E34 är ju tokläcker, men risken för stora reparationer av halvgammal högprestandabil måste vägas in i kalkylen.

Mitt standardråd: åk ut och provkör och känn dig fram. Bara du själv kan avgöra vad du gillar bäst.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
betriebsanleitung1
850csi,perfekt design,rolig att köra och kan väl knappast trilla så mycket mer i pris.
patrick0209
hej
jag hadde köpt en m5 e34 eller en m3 e30
eller en 840 850 csi

MVH
Patrick
jag hade satsat på en fullmatad M635 med s38-motorn (sista årsmodellen)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Perkka
Hade inte tvekat på en sånhär:

Länk

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
ja skulle köpa en 540hartge e-39 dom är fina!!!
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Denna skulle jag köpa om jag hade dom pengarna :)
Länk

Praktisk och brutalt snygg!
ja, den sista länken där (Kennys 540) är grymt fin, men den har nog lite för låg markfrigång för mig. Jag kör ju en låg e46 idag och vill 'komma upp mig lite' :-)

Det är inte kul att behöva ta bussen bara för att man är vaken före plogbilen :-P

..hörde jag någon viska "ta ett fetare lån och köp en x5:a...." ?

Det lutar nog åt att försöka hitta en lågmilad 528 runt 1998 till ett bra pris...

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Bmw ludde
Jag hade köpt en mitsubishi evo 6, värkar vara en rolig bil.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Tja du behöver ju inte sänka bilen lika mycket som Kenny :D
Och en X5 lär ju ha rejält med markfrigång.
Bmw ludde:
Man får ingen Mitsubishi EVO IV för max 200' dessutom är det väl inte en BMW (som frågan gällde), men det är jäkligt roliga bilar...

För 200' hade jag letat en Alpina B8, diskret och brutal!

/Wille
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag hade köpt en E39 touring... ja just ja... det var ju det jag gjorde (inte för 200' men ändå)... ;-)

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Magnus M: Får man fråga vad du fick ge för din bil, och vad den har för spec. ? :-)

Om man INTE har rails på e39 touring, är det då samma takräcke som till sedanen?

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Tackräcket passar inte... har inte heller rails.
Pris får du fråga om men du får inget svar. Kan säga att det kostade mer än vad de tycker att de skall kosta på värderingsforumet men man får det man betalar för.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
:-)
Tycker faktiskt att värderingsforumet tenderar till att ha 'fyndpriser'

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.