AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.279

Bimmerabend mit Öl i Malmö, nummer två!

Sida 1 av 2
Nu när vädret inte längre tillåter utomhusträffar är det dags för den andra upplagan av Bimmerabend mit Öl, en lite försenad Oktoberfest skulle man kunna säga.

Det går av stapeln Lördagen den förste november, och platsen är "Lilla Köket Restaurant und Bierstube" i Malmö. Här samlas vi klockan 19:00 och beställer mat och dryck. Köket stänger kl. 20:00, men det viktigaste, nämligen baren, har öppet ett par timmar till. Vad vi hittar på efter restaurangbesöket kan vi bestäma på plats!

Alla är välkommna! Anmäl er gärna genom att skriva här, eller maila till kalle@bimmer.nu eller johan@bimmer.nu . Så får vi ett begrepp om hur många som kommer, vilket underlättar både för vår planering och för restaurangen (bordsbokning osv).

Info finns även på följande sida: Länk

Än så länge är vi sex personer som spikat att vi kommer, men vi hoppas att några till är sugna!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tog ni bort bilden på mig och Sköld från förra året, när vi var uppklädda i Lederhosen ;-)
Vi har fler och mer pikanta bilder som vi kan släppa om du inte är snäll pelle..

Jag hoppas vi blir ett gäng glada tokar på Lilla köket!

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Kalle:Bimmerabend mit Öl .är det inte godare med bier än med öl.tycker iof 10w30 är ganska god.skojade bara hoppas ni har det trevligt med viel beir.Drick under det bayerska mottot"saufa wölle sie alle aber sterba will keuner"

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Johan....nu ska vi vara snälla ;-)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Vaddå B M, en rejäl panna Castrol kan få fart på vilken dötrist lärdagskväll som helst...

Känner jag pågabläran Kalle rätt skrev han Öl med flit.

My Bimmer is my mistress
Tretretti:
Det klingade så fint i mina Tyska öron,men jag förstod att det var ett joke.Även solen har fläckar, jag som kan språket har varit på otaliga bierstuben och beställt öl.och gissa vad dom har funderat på vad jag vill ha.

_______
Länk
Bayern München+Tretretti,

Jodå, namnet är tänkt att vara lite vitsigt, och det var faktiskt Johan som kläckte det :) Om ni kollar länken så är det lite "Svyska" på sina ställen där också. Öl har vi i bilarna, och Bier skall vi låta passera struparna. Förklara gärna det där Bayerska uttrycket, Tyska begriper jag åtminstone lite av, men Bayerska är en helt annan sak :D

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Kalle:
"Supa vill alla men dö vill ingen".ett gammalt bayerskt ordspråk
är du i münchen eller någon annanstans i bayern så kan du köpa vykort med det ordspråket på.Jag får väl ordna en träff nere i min hemby,så kan vi dricka oss riktigt bmwsnygga.

_______
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Diskussionen påminner mig om ett obetalbart ögonblick under en ökänd spritresa till Berlin som jag och några studentkompisar gjorde under det glada 80-talet.

Henrik, inte helt slängd i tyska, hade glömt ta med handduk. Han skred fram till receptionen och sa med hög röst:

"Ich will einen Handtuch verheiraten!"*

Aldrig har jag sett en receptionist på ett tyskt lågprishotell tappa hakan så.

*="jag vill gifta mig med en handduk!"

/330

PS. Ha en trevlig kväll! Känns lite långt att köra ända från Stockholm - annars hade jag kommit.

My Bimmer is my mistress
helsikes 330!!! du fick mig att vrida mig på golvet av asgarv!!!

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Nu är vi sju anmälda :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
troligtvis 9 st nu...

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
OBSERVERA ATT: Träffen är nu flyttad en vecka framåt, till LÖRDAGEN DEN 8/11! Detta för att inte krocka med Halloween.

Vi är dock fortfarande 9 stycken anmälda och hoppas på fler :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Dåligt med allmänintresse tycker jag!

Nu är bord bokade för 10 pers, vi har blivit lovade Bayersk musik, och en liten överraskning till alla som kan visa upp BMWCS-kort! :-)

Är det verkligen inte fler Malmö/Skånebor som är intresserade av detta?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kalle: du har mejl.

Två bilar är fler än en..
vi är nu uppe i cirka 15 personer och det verkar lovande!
Bor ni i närheten så tveka inte att komma med! Det blir bara roligare ju fler vi blir!

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Visa användare
837
MetallicaMats
Ska bli kul att träffa "exildanskarna";-)

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Mats,

de är inte i exil. Det är vi som ockuperar dem sen 1654 vill jag minnas. ;-)

Hur hård är en svintohård Ford?

My Bimmer is my mistress
Visa användare
837
MetallicaMats
Tretretti... Den är så hård att den behöver laxermedel för att komma igenom Bilprovningen. Rock´n´roll bilen NR1 helt enkelt ;-)

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
1658 ska det va.

Rocka hårt i Forden.

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.