|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var den här! 5 cm snö under natten som packats till en hård, snorhal yta! Inga vinterdäck har man så bussen tar man! //Thorssa | |
|
o fy fan!!! här i härnösand har vi inte fått snö ännu. hur ska detta gå då jag har en service bokad den 23 okt :( jag har inga vinterdäck! |
|
|
Minus 10 celsiusar och hyrbil med sommardäck. Inte ens en isskrapa fanns det i bilen. Är dom månne helt ovetande om svenskt klimat och årstider? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Mmm.....vinterdäcken ligger ju här på jobbet, kanske ska byta idag trots allt. känns inte kul alls.... /J |
|
| är det bara jag som tycker om när det blir halt?? : ) Det är ju den roligaste årstiden att köra i, med drivning i rätt ända förstås. | |
|
blixthalka på blöt asfalt som igår kväll vet jag inte om jag finner så underhållande. Däremot vägar med packad snö kan ju vara kul... :) Länk Länk |
|
|
Simon01 Vi är minst 2 som gillar samma grej! Särskilt med drivning i alla ändar... :-) MVH Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
| Naturligtis så kom snön idag senare. Bara för att jävlas med mig :( . Måste ju åka 5 mil på torsdag :/ | |
|
Åkte en sväng ner till macken för att köpa en glödlampa nu på eftermiddagen. På de stora vägarna hade det smält men på den lilla gatan där jag bor var det fortfarande packad snö. J****r vad det spann! //Thorssa |
|
|
Går ju inte å köra nu... Har sommardäck med ca 1mm mönster på... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
Aldric |
Jag skruvade på vinterdäcken igår, på väg till jobbet idag fick bilen en dusch salt av en saltbil .. snacka om bra timing. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Polerad isbana i Kumla i morse,men fick som tur va lift av en MB 4-omatic 300 i morse till jobbet annars hade jag fått leta på skridskorna, bilar satt fast under viadukterna och kom inte upp:) Ska åka till Södertälje om en stund, förmodligen sommardäck på firmabilen hoppas E20 är bar och saltad. ///MVH Hasso |
|
Jihaaa vad det är trevlig med snö när man inte har vinter däck i en uppförsbacke *not* blää fick ge upp 200 meter från hemmet i en uppförsbacke som tur var det ingen bakom så jag kunde sakta rulla bakåt in på gatan neranför och gå hem. *morrr* Men det är ju bara killens bil så den får så där till han kommer hem från jobbet då får vi ta min bil och åka ner med vinter däckena, som ligger i garaget som han har nyckel med sig till jobbet. suck där gör den mycket stor nytta nu =) Nog för jag har vinter däck på min så jag har varit ute och lekt av mig lite. är ju en ganska så stor skilland på däck och däck =) |
|
| hehe fast jag kan ju njuta av att det är inte bara jag i dag som inte har kommit upp där =)) fast det är ju bara bakhjuldriva som inte har tagit sig upp =/ som jag har sätt... | |
|
Jo du hasso:-) Det var inte sköj i morse. Har iofs vintersulorna på men attans va glatt det var:-) Körde redan kl 4 till jobbet o kan tänka mig att det var ännu värre lite senare... Hoppas det gick bra i Stälje P.S. E20 är bar o saltad...faaaaan va bilen ser ut nu...haaaaaaaatar salt D.S *BAWORAK* |
|
|
Ja man kan diskutera länge om saltet som sagt. Själv är jag rätt kluven men i slutändan så är jag nog för salt då det inte verkar finnas någon annan lösning i dagsläget mot halkan (Har sett att dom på vissa ställen gjort försök med varm sand). Jag kör dock inte min bil på vintern , mest pga saltet. Hade jag haft ett eget varmgarage med tvättmöjligheter samt en billyft hade jag garanterat kört min bil på vintern! Jag letar efter en vinterbil istället som får käka salt. En slit och slängbil helt enkelt. Om jag i dagsläget hade haft ett förhållande och familj då hade jag nog inte kunnat ställa av bilen så där bara. Regeringar brukar kunna vara bra på att säga ifrån :) Tror jag gled utanför denna tråd lite granna ;) |
|
|
Jag hade tur med mina planer i år... Bytte till v-däck i söndags - måndags morse var det is ute. Jag fick ett infall att jag skulle ställa undan vår MC lite snyggt i garaget efter jobbet och städa undan en hylla för att kunna ställa in bilen efter 6 månader. Jag lyckades trots en skeptisk andra halva. Hon trodde att det var f mkt arbete efter en arbetsdag. Grabben och jag gick ut och kl 2030 stod bilen i garaget. 0130 var jag uppe och såg "snöstormen" - tror ni att leendet kom fram då...? Jag var rätt så nöjd med att rulla ut en varm och skön bil från garaget medan grannarna frös och borstade fram sina bilar. Ibland ska man ha tur. ""They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, if you play it forwards it installs Windows."" Mvh /NP |
|
| Var själv ute och snurrade norr om stan (sthlm) inatt och 18` kombinerat med underkylt regn var ganska intressant, blev några extra varv i rondellerna`:) dags att ställa av snart tror jag...... | |
|
Har själv inte satt på vdäck än men har inte haft det minsta problem,fast det är klart vi norrlänningar är ju van med det mesta. ps 02an kan man åka laglit utan vdäck hela vintern=) ej att rekomendera). mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Tur man har M+S däck på golfsnurran ;) Stenhårda, hehe. |
|
|
Inte tråkigt med snö har väl kört 40 mil sen snön kom men då är väl 30 utav milen bara bakhjulen som har snurrat :> . 740:in kan faktiskt va underhållande fastän det är automat :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.