AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.811

Förklara mig "gubbabil"...

Sida 1 av 2
Njuren
Tjena,efter långa diskussioner, jämförelser, bråk inne i lunchboden på bygget om min bil o en kollegas volvo S60 så avslutar han alltid med "du har ändå en gubbabil"......"Grabben" e själv runt 50 o ja 20....Va vill han ha sagt??

BMW - i nöd och lust
Kanske att din BMW är tråkig att köra jämfört med hans S60? :-D

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Att bara "gubbar" med pengar har råd med BMW, säg till honom att du är så framgångsrik att du har råd med gubb-bil trots att du är både ung o snygg..

Om han nu tycker att BMW är en gubbbil vad tycker han att Torlandatraktor har för framtoning?

Taka om för honom att det krävs en man för att köra bakhjulsdrivet, och att vilken kärring som helst klarar att ratta en framhjulsdriven Hisingscontainer..

Bättre med gubbabil än kärring traktor..

Så, nu får du klara resten själv=))
Att bara "gubbar" med pengar har råd med BMW, säg till honom att du är så framgångsrik att du har råd med gubb-bil trots att du är både ung o snygg..

Om han nu tycker att BMW är en gubbbil vad tycker han att Torlandatraktor har för framtoning?

Taka om för honom att det krävs en man för att köra bakhjulsdrivet, och att vilken kärring som helst klarar att ratta en framhjulsdriven Hisingscontainer..

Bättre med gubbabil än kärring traktor..

Så, nu får du klara resten själv=))

Njuren
Jofan men gubbabil? E ja gubbe? E bilen gkjord för gubbar? Är gubbar gjorda för bilen? Guybbabil enligt gubben gubbe =/

BMW - i nöd och lust
Njuren
Eller va säger du Kalle

BMW - i nöd och lust
Njuren
Thanx kilen! Ska skriva ut Denna sida imorgon o hänga upp inne i boden haha!

BMW - i nöd och lust
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Bättre med en "gubbabil" än en skördeströska som hör hemma i ladan.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att han som är gubbe, vill ha din bil!
Jag kan inte tolka det annorlunda!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du kan vackert upplysa honom om att S60 är framtagen för att attrahera medelålders affärskvinnan enligt Volvo själva.
De finns en hel hög med "features" som är damanpassade i s60n, Bla är körställningen anpssad så att tjejerna kan sitta ihop med benen utan att ta i ratten.
Inget ont om s60. har lagt 500 mil med en sådan en höst och bilen är helt okej. Den varnar för emmisions problem såfort man pressar den lite hårdare vilket är lite tråkigt.

En 5-serie med m-paket är i mina ögon en väldigt sportig sedan och inte en gubbabil.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Njuren
Thanx wendtan!

BMW - i nöd och lust
Njuren
Ni är min 3e familj!

BMW - i nöd och lust
Paap Reeder
Hej!
Kan man hitta nått gubbigare än en s60 ???????
MVH /// Paap R
Paap Reeder:
s80? :)

/Wille
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Avundsjuka är bästa beröm! Kom ihåg det.

My Bimmer is my mistress
Hahaha!! S80 2.4 l Icke turbo!

oj oj oj vilken gubbvarning.. Dessutom i standardfärgen "mörkröd metallic" och utan lackade lister å fångare.. =)

S60 är faktiskt helt ok enligt mig med, men jag vete fan om jag gillar designen på dom.. =/

Men som sagt.. Volvo köps väl kanske inte av dom som riktigt gillar att köra? Det är väl mer en "åka" bil.. gubbabil.. Vilket jävla ord, haha!

// Björn Eriksson
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Snacka om att din kollega "sitter i glashus och kastar sten". Alla vet ju att Volvo är en gubbil.
Visa användare
156
sixpak
750i -90
vad är den allmänna uppfattningen om mercedes då? gubb eller inte?
Jantelagen.
Njuren
Alla gubbz utom SLR :)

BMW - i nöd och lust
Angående MB så kan jag presentera följande fakta (som jag fann på MBCSA). Över 60% av C-Klass-ägarna (W202) är över 65år.

I thereby rest my case ;-))))))

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.