|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Hosse, jag har inte kunnat läsa vad som är problemet med din telefon, men ett långskott kan jag bidra med: Det här kanske bara gäller äldre BMW med integrerad telefon, men det finns SIM-kort som fungerar med olika spänningsnivåer. Vad gäller en 740 -97 min far köpte så var han tvungen att få tag i 5V (?) SIM-kort för att få igång härligheten. Dessa 5V kort är bristvara idag (det är lägre spänning som gäller), och enbart om man har tur och kommer till "rätt" person, och "rätt" kontor, så finns det kort kvar i lager.... Men har du en 2002 års modell så är det nog inte det här som är problemet, kan inte tänka mig att detta skulle bero på att det i Europa används annan utrustning... /Niklas |
|
|
niklas.olsson; Tack! Jag har provat multikort nu, men den reagerar inte alls.. Den tjatar bara om att jag ska sätta i SIM kortet Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Nu har jag sett igenom listan av ekstrautrustning jag fått från snälla aalto. Där hittar jag en eftermonteringsmodul för parkeringsvärme till 3.0 Diesel. Den kostar 1875 Sek. Kanon tänker jag och ringer BMW i norge. Där säger dom att priset på det artikkelnumret är 10.000 och inkluderar slangar, timer, backventiler och massa saker. I tillegg så kommer montering på 5000 Nok. Det står ju klart och tydligt att man inte måste eftermontera några stora saker OM man har den stora nya navin i katalogen?? Hur kan det vara så att det inte är det samma i sverige och norge i det paketet/artickelnumret? Blir galen av detta.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
OK! Det går framåt! Pratade faktiskt med en kille som visste vad han pratade om!! Peter på Molin bil i Sundsvall. Givetvis inte nån i Norge.. Han programerar bilen min på sparken när jag kommer in. Han trodde att jag kanske behövde slangsatsen, så jag beställde den eftermonteringsgrejer till 1875 Sek oavsett. Om inte annat så får jag inte retunerat den, men det var det samma! Bättre än 15.000 till BMW norge. Dom kikar på telefon samtidigt. Kryssar fingrarna:-) Tack för all hjälp så långt grabbar! ..to be continued.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Hur har det gått med omprogrammeringen ? Tänkte göra detsamma med min 530d, dock fick jag till svar att man måste ha navi, varför detta krävs lyckades de inte förklara.. /BG |
|
|
Vi har precis beställt en BMW 530d (E60) och undrar om det sitter en diesel vämare i den, tyckte inte jag hittade någon när vi provkörde... Skulle vara härligt att få det fixat på detta sätt, då det känns drygt att lägga till en option till á 15.000 SEK. // Simon |
|
|
Hosse: 10-15000 låter ju definitivt som om det är hela skiten...Du har ju redan det dyraste så det blir nog bra hos Molins Bil. Lycka till /J |
|
|
Var till Molins bil nu i helgen. Dom har programerat in "Heating" nu iallafall, men det verkar som om den skruvar av sig efter några sekunder. Tyvärr så hade inte slangsatsen kommit än heller, så jag vet inte om det är problemet, eller om det är pga att motorn var för varm eller om det är en kontroll enheten som är för gammal. Programeringen kostade inte en krona iallafall. Slangsatsen kostar 1875 och den ska jag pröva montera själv. Kontrollenheten kostar inte hela världen heller verkar det som.. Telefonen fick dom inte ordnat. Datorn säger att den inte får kontakt med ejektboxen.. ? Då kanske det inte är sim kortet iallafall. Jag har iallafall bara en kostläsare.. Har provat kort nu som är från april -98 Lämnar in bilen nu snart för att få ordnat upp med telefon engång för alla, men först ska 2 st 7" skärmar, DVD, tvspärrmodul och XBOX in:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Sim: Enligt de E60 530d agare som jag kollat med skall det inte sitta ngn dieseldriven varmare i denna. Tyvarr. Sjalv vantar jag med att bestalla dieseln till partikelfiltret kommer, du funderade inte pa att gora det? |
|
|
Hej ereo! Har själv hittat samma svar om diesel värmare, det är tydligen något PCB element, tror jag det heter. När kommer den med partikelfilter? Blir det lägre skatt på den? // Simon |
|
|
Sim: Jag har inte fatt nagot exakt datum for nar 530d skall levereras med partikelfilter, men eftersom det kravs for att den skall klara Euro IV kraven 2005 sa maste det slappas nasta ar. Jag vet inte heller hur det blir med skatten, men det kan ju aldrig vara ngn nackdel att ha en bil som klarar strangare avgaskrav i det hanseendet. Jag vantar nog ratt sa mkt for mitt eget miljosamvetes skull! |
|
|
mmmm,, det är sant att det kan vara värt att vänta på. Fast du anar inte hur mycket jag och pappa längtar :-) Jag tror vi köper den som det är nu, även nu är den ju ganska "ren". Ska vi vänta på partikelfilter lär det väl dröja 4-5 mån till. Ska ta upp saken med pappa ikväll och se vad han tycker.. // Simon |
|
|
Sim, Jag kan nog tanka mig hur sugna ni ar.... Jag har foljt E60 utvecklingen sedan de forsta spionbilderna och efter 2h i 530dA foljt av 2h i 530i var jag helt sald pa E60 och dieseln i synnerhet! Nu forsoker jag bara lagga band pa mig och vanta in partikelfiltret.... |
|
|
oreo: Du är snabb på att svara =) Vi provat både 530iA & 530dA. Först var vi övertygade om att det skulle vara bensin, men efter 570 km på autobahn i en 530dA i tisdags var det inget tvekan. Man känner verkligen vilken kraft det är i de moderna diesel motorerna! Helt suverän maskin. Det enda vi inte är helt 100% säkra på ännu är färgen. Orientblau metallic eller Titangray metallic... hmmm livet är hårt ;-) Beställer vi nu kan vi få den i Januari, vilket lockar en del :-) mvh Simon |
|
|
Fargval ar svart. Av de farger jag sett gillar jag Olivgron met bast. Lagom diskret, inte sa smutskanslig och samtidigt inte sa "trakig" som de vanliga silverfargerna. Det enda jag ar tveksam till ar om den passar bra med det kastanjebruna ladret som jag ocksa vill ha... |
|
|
hosse: Läste ditt problem om att värmaren slår av efter några sekunder. Detta problem hade jag också och det berodde på att jag inte hade bytt ut klimapanelen. Efter ett byte (2000kr) så fungerade det perfekt. /J |
|
|
aalto: Tack! Har du artickelnummer på den grejen? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Halloj, är det någon som vet om man programmera in värmarfunktionen på bilar utan navi. Fick beskedet att navi är ett krav, då jag hörde mig för på BMW. /BG |
|
|
hosse: har inte numret framför mig nu men jag kan försöka hinna skruva loss min klimapanel för artnr står innanför. Annars ska jag försöka kolla på ETKn. Har du klima i baksätet...Det är olika artikelnummer på klimapanelen beroende på om man har klima bak. /J |
|
|
hosse: Manöverpanel utan bakre klima 64 11 6 926 881 Manöverpanel med bakre klima 64 11 6 926 883 Observera att bakre klima innebär inte att man har en hel digital manöverpanel där bak utan det räcker att du har ett röd-blått vred som sitter till vänster om luftutblåsen. Kolla gärna i din utrustningslista om du har bakre klima. Jag trodde inte att jag hade det men ojoj så fel jag hade. Givetvis fanns även bakre klima. Det står i ETKn att du redan har värmaren som behövs och behöver endast komplettera med manöverpanelen. /Jari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.