AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.710

Vågar man köpa M3 med 21 ägare!?

Sida 1 av 2
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Tjena, såg en sv-såld M3 94 här på powerbörsen till skapligt pris.

Jag kollade bilregistret och det var hela 21 ägare på den bilen, vågar man köpa en sån bil, man kan ju undra om verkligen alla dom ägarna skött bilen på ett bra sätt, det är ju möjligt men!

Vad har ni för råd?

PB
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Svar nej det vågar man inte, framför allt inte då det finns så stort utbud på E36 M3 or att det är en smal sak att hitta en få ägarbil för vettiga pengar. Jag säger därmed inte att det ex du har i åtanke skulle vara skräp, det kan tvärt om vara en mycket fin bil, men den blir svårsåld när du i din tur ska sälja den....med 22 ägare tidigare ägare ;)

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jo det är nog ingen lätt bil att bli av med, och jag tror inte att jag vågar köpa den heller.

PB
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Nej..de är nog ingen bra idé..några kanske har sålt den för att den krångla för mycket...etc...

Men...den KAN ju säkert vara en fin bil...beror ju oftast på de senaste ägarna...

Men jag skulle inte gjort de.

///M3
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är säkerligen en sådan bil som många unga entusiastiska och gasglada killar har köpt.
När de sedan har haft bilen ett tag har de upptäckt hur mycket det faktiskt kostar att hålla en M3:a rullande........(för det är inte gratis precis!)

STOR risk för att bilens underhåll är eftersatt, i kombination med ett hårt leverna.....

Skulle personligen titta efter ett annat exemplar om man inte fick ett mycket bra pris på den!

Om du får ett bra pris: kolla upp ALLT på bilen innan du slår till!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Beror på,skall du ha kvar bilen eller sälja den efter ett år eller så?
Om bilen är i skick och allt är bra så är antalet ägare inte ett problem för mig förrän jag skall sälja den,skall jag behålla den ett bra tag så får det vara hur många ägare som helst bara bilen är fin.
Kan ju vara så att ett flertal ägare har upptäckt vad det kostar att ha en M bil och sålt den för att de inte haft råd på sikt(försäkring osv.)
Så är bilen bra så är antalet ägare egalt.

Henrik

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kolla hur många ägare som faktiskt har "brukat" bilen. Det är inte alls omöjligt att många av "ägarna" bara är bilfirmor och finansbolag. Om bilen leasas (kanske dock inte så vanligt med en M3) så drar ägarlistan iväg direkt. Det är inte alls omöjligt att bilen får 3-5 ägare när den leasas två gånger.
Detta kanske dock inte är så tillämpbart på en M3 utan gäller nog mer generellt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
kolla skicket på bilen... gör ett stort motorkonditionstest. är allt bra så ser inte jag nån fara att köpa bilen.

jag har sett bilar som varit helt slut med få ågare.. på en bil som e 10 år så e det skicket som avgör!! så tycker jag..

M-POWER!
Tjenna Petrus,
Tror du ska lyssna lite på "andreas_lofgren", kolla upp hur många av dessa ägare som verkligen brukat bilen. Inte alls ovanligt att bilfirmor "byter" bilar med varandra vilket innebär en ny ägare på bilen. Detta kan ju vara fallet med denna bil.

Annars är det väl bara att lämna in bilen till en auktoriserad verkstad som får kolla över skicket på den. ÄR skicket bra så kan du få papper på det och då blir det helt plötsligt inte lika svårsåld sen.

Lycka till!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Tack för svaren, men går det att kolla upp alla ägare någonstans, för på bilregistret får man ju bara fram dom 3 senaste.

PB
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Petrus:

Vad kostar M3:an?
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Petrus: Du får uppgift hur många ägare totalt samt namnuppgifter på de tre senaste. Så var det när jag kollade en bil sist iaf.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Tjena,

Jag köpte en Merca med 21 ägare sedan 91. Denna bil var i kanonskick och gick jättefint, fullserbad och min bästa bil hittills.

Som tidigare talare sagt. Skall du ha den själv länge så köp den om den är fin och går klockrent, full bok och kanske M-test. Räknar du med att sälja inom något år så skulle jag akta mig. Jag vet av erfarenhet att sådana bilar är värre att sälja. Jag tror jag fick sålt min endast pga att den var svensksåld med full bok.

Mvh
John
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Okey, tack för alla svar, nu har man ju funderar en del, men jag har kommit fram till att det inte blir denna bilen. Jag har en annan på gång nu som jag ska kolla på, och är den i ett sånt skick jag vill ha så slår jag nog till.

PB
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vad är det för bil du ska kolla på`Petrus?

///M3
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Då så, då var man M3 94 ägare.

PB
Grattis!!
Det är underbara bilar...
Det gick ganska snabbt till affär från ditt förra inlägg :)
Har du någon mer info om bilen?

Mvh,

/Wille
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Tack. Det är ju då en 94. Den är intagen från Tyskland år 2000, och där har det varit 2 ägare på bilen. All dokumentation finns med sen bilen var ny, även fullservad med servicebok, + att till salu annonserna finns sparade från Tyskland. En ägare i Sverige tills nu.

Bilen har gått 14800 mil, sen är den utrustad med, mocka tyg inredning, elinställbara stolar, dubbla klima, stora datorn, eltacklucka, larm, Alpine cd spelare + växlare, baslåda, slutsteg, och ett framsystem. Och så sitter det 18" högglanspolerade Ac Schnitser fälgar på.

Det var lite info om bilen, + att det är fin kaross och lack, och aldrig vinterkörd, och går som en klocka.

PB
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Om det är den som stått ute på annons här på autopower.se ett tag.

Så kan jag bara säja att det är riktigt fin M3:a Och fälgarna är ju pricken över i.

Grattis, och torr kör inte för mycket nu i vinter ;)

Stefan_J
BMW 325ix -87
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Ämnet avslutat...men när jag köpte min förra bil...så var jag tredje "riktiga" ägaren varav jag kände den senaste. Bilen hade dock gått som tjänstebil i 2 omgångar så det var 18 "ägare" enligt bilregistret...bilfirma/företag A/leasingbolag B/finansbolag C osv osv osv...
Petrus:
Jätte Grattis till en helt underbar bil!

Då behövdes det aldrig nån provkörning av min M3:a innan då... =)

Då blir det aktuellt med en BMW träff i vår nu då.. =)

Lycka till!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.