|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
M5 3.6 har keramiska kattar, 3,8 gjorda i metall...... 10hk får du nog inte i din 320 bara genom att plocka katten, tror knappt jag fick det i M5an men som niklas skriver blev den kanske lite varvvilligare. Smidigaste för dej är nog att plocka i en 2,5liters M20, ingen större risk någon märker det om inte besiktningsgubben har likadan bil själv och är väldigt insatt i bilen etc..... |
|
| oki då så... då får jag tacka alla som har hjälpt mig... de får bli en 2.5 liters m20 samt chip luftfilte o bortplockad katt.. men en liten sak till räker de med att byta motor eller måste jag byta en massa annat me?? | |
|
Går en 89a genom bestiktningen utan kat-reningen? Bara bytet till 2,5 liters m20 märker de väl inte, men det ger ändå 40hk! Till en löjlig kostnad i sammanhanget. Ska du trimma vidare så är ju 2,5 liter bättre att utgå ifrån i många fall ändå. |
|
|
Strunta i att "chippa" bilen, det ger absolut ingenting förutom placebo effekt de två första veckorna och en bunt sedlar mindre i plånboken.... Luftfilter ger nästan bara tuffare ljud.... Satsa hellre pengarna på något vettigt ex. kamaxlar, fullflödessystem eller varför inte en schysst uppsättning dämpare och fjädrar? Styrbox är nog det ända raka jag kan komma på som du får byta....vet att det skiljer en hel del på M20-B20 och -B25 i elektroniken. /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
| grovt avgassystem,bmw har iofs inte super klent, men det blir skillnad, speciellt då med bortplockad kat,ang. luft filter så beror det ju helt på hur originalet är utformat/placerat, och hur du monterar det nya,att sätta ett filter direkt på spjällhuset gör ju bara att motorn får varm luft istället för kall, så effektökningen uteblir. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.