|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
sener |
ollen: Hur många cm är sportchassit sänkt? Blir den inte för stötig? |
|
Tog ut en 330 CiA i nov 00, kan tipsa om följande utrustning bla. Blankpolerad shadowline(mkt snygg). HarmannKardon ljudsystem(mycket välljudande). Välj bort sportchassie, mkt bekvämare utan. Läder montana, ta inte någon ljus färg, ett hel**** att hålla rent, bli smutsigt direkt trots veckolig dammsugning och avtorkning. Brunt skinn i kombination med tex svart färg är väldigt snyggt, har så i min 540. Sportstolar ett måste man sitter som gjuten. Stänkskydd, skyddar mot stenstprut och håller sidorna/ sidorutorna snyggare. PDC= bra grej. Sen lastade jag på en massa annan utrustning... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
sener |
Asken: Tack för tipsen. I pluspaketet ingår Hifihögtalare och tyvärr inte HK högtalare. Bör man ändå HK systemet? Vilka interiörlister har du till bruna skinnet? |
pasard |
Jag har precis plockat ut en 330Ci-02 i titansilver med Grand Turismo klädsel (halvläder i svart) och titaninlägg och är oerhört nöjd med inredningen. Dessutom synkar det bra med lacken enligt min mening. I pluspaketet ingår regnsensor samt 44-fälgen (antar att det är samma för sedan som coupé). Komfortpaketet är ju ett måste. H/K-stereon har jag inte, bl a efter att ha läst en mängd besvikna ägare, men den är väl ändå bättre än Business-stereon även om den är fullt tillräcklig. Men motorn sjunger så bra så radion är aldrig på ;-). Är det något jag saknar så är det just minne till sportstolarna så att man kan utnyttja key-memory fullt ut så det kan ju vara ett tips. Lycka till. |
|
sener: Jag tror den sänker ca 2 cm. Visst blir det lite stötigare men också stadigare vid forcerad körning och mycket snyggare. Iof har väl -02:an ett stadigare standardchassi än -01:an så det kanske räcker om du inte bryr dig om utseendet. Jag tänkte som så, att skulle jag haft en komfortbil skulle jag valt en 525:a i stället som samtidigt är mycket tystare (det blir det nog nästa gång. Förhoppningsvis nya karossen om den inte blir FÖR ful. Nuvarande kaross känns lite gammal). |
|
| Konstigt nästan alla bara pratar om utrustning som gäller utseendet på bilen. Är diffbroms standard eller? Vill påstå att det är ett av de vettigaste tillbehören, mycket bra för framkomligheten på vintern och även vid snabb körning på kurvig väg sommartid. | |
|
I 540:an sitter det bruna skinnet(utökad individual) med individual ädelträ, ska forska fram namnet. Är ruggigt snyggt iaf.. 330:an är Mörkblåmetallic(kommer ej ihåg namnet) med ljusgrå montana läder och vavona trä. snyggt men svårt att hålla snyggt. Ska skicka inp lite bilder på galleriet av vagnarna runt helgen. Är pluspaketet verkligen bra? Personligen skulle jag välja HK och sportstolar, men det är en smaksak. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Ta dig till en handlare och lyssna på ett HKsystem. Beror ju på hur mkt du gillar att poppa, std räcker ganska långt. HIFI tycker jag inte ger tillräcklig bas, därför valde jag HK. Sen kan man ju inte jämföra det med en separat 10" bas och tävlingselement i hgt. Jag är i alla fall mkt nöjd med HK, vill inte ha en massa eftermontage och klåfingriga mekar som bökar runt i bilen. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Ändrar mig om pluspkt, den var annorlunda till touring jmf med coupe. Ta plus, låter bra. Myrten hette visst träet. Skulle tro att om du tar en brun inredning i skinnet skulle björkträ vara snyggt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
pasard |
blixten, såvitt jag vet är diffspärr standard på de bilar som har DSC vilket jag tror alla 02:or har. Det är bara att koppla ut DSC så får man 30% diffspärr på bakaxeln. |
sener |
Asken: Får man en sub till H/K systemet även om man har touring? Jag har sett det bruna lädret + björk på bild, men jag har något emot trä, man kanske kan ta svarta lister istället. |
|
HKsystemet består av 10 hgt samt två aktiva subwoofers i bakluckan med separat slutsteg till varje. Tycker du om att poppa och det ska mullra mysigt satsa på HK systemet. Du borde få det billigare i och med att du tar pluspaketet där det ingår HIFIhgt, jämför tar man NAvi+TV blir fast monterad telefon billigare. Bor du i sthlm sener? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
sener |
Nix, man är ju Göteborgare. Har du nått bra tips på nån bmw-handlare? I och med att det blir tjänstebil vill man ju "dölja" så mycket utrustning som möjligt pga förmånsvärdet. |
| Förr sades det att asplunds utanför borås hade bra priser på bmw. | |
|
Kolla din mail sener. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Triad |
Jag har just hämtat min nya 320i. Utrustningen är ju väldigt individuell. Följande kan jag verkligen rekomedera: -BiXeno -Sportstolar(pluspaket) -Elsvank -Armstöd -Lättmetallfälgar.(fälgar kan ju kosta hur mycket som helst, jag nöjde mig med de dom ingår i pluspaketet Stjärneker-45 16". Du som tittar på en 330i får ju snygga 17") Några som jag kan rekomendera men som jag efter tre veckor kan säga att det GÅR att leva utan...: -HK-ljudsystem(idag är ju många som tokiga i att ha dyra anläggningar i bilen och då är väl HK ett bra val även om eftermarknaden har bättre men ej integrerade grejor) -PDC(bättre än vad många tror men inte nödvändigt. Frun gillar det skarpt) |
sener |
Triad: Det ser ju bra ut. Vilken färg tog du? |
|
Underbart att snacka nya bilar! Jag hämtar min 325Ci idag, bara timmar kvar! Bixenon är det nått annat än den vanliga xenon? |
|
| Bixenon är xenonljus på även helljuset. | |
| När kom bi-xenon? Är det standard på Cupén eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.