AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.472

Vilken utrustning? E46

Sida 1 av 3
sener
Hejhej!

Jag skall köpa en ny 330 touring, men är rädd för att missa nån viktig utrustning.

Jag hade tänkt mig detta:
metallic
Komfortpaket,
Pluspaket,
Läder Montana
PDC

Har någon tips på annan, prisvärd, utrustning? Vilka färger skall man ta? Har funderat på silvermetallic, svart läder och alu lister, men det är kanske lite tråkigt. Tycker att det bruna lädret se koolt ut men jag vill inte ha trälister.

Ser fram emot lite bra tips.

/Niclas
Tjena! Kul med ny bil! Jag skulle nog snegla lite på det ljusa lädret (gärna utökat = 24.000) samt kanske svart innertak, det är vettigt. En ljus inredning i en mörk bil är ruggigt snyggt!

Hur är det med backspegeln, är det standard med automatisk avbländning? Om inte är det ett hett tips!

Sportstolar tycker jag är otroligt skönt och dessutom ganska billigt (4.600). Inte nog med att man sitter skönare, du får dessutom fler inställningsmöjligheter.

Lycka till
sener
Tack för tipset. Det blir sportstolar! Men vad innebär utökatläder? Det är ju 6000 dyrare!
Visa användare
605
göran
525ixt-94
bytte standardstolarna till M5-stolar i min,
vilken skillnad! Justerbara lårstödet är guld
på långturen.

Om jag skulle välja en extragrej till nästa bil
så har sportstolar prio 1

/göran,
gubbe/
Tjena, utökat lädet e av lite justare kvalitet, dessutom sitter det läder på fler ställen. Ärligt talat är jag osäker på den exakta skillnaden, men i de kärror jag sett med utökad läderklädsel är känslan bra mycket "lyxigare". Nån annan som vet de exakta skillnaderna? Nått som jag tycker är coolt är chromeline exteriört, dvs kromade handtag och lite andra detaljer, men det kanske är snyggare på en cupe.
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Utökat läder betyder läder på dörrsidor, konsoler mm.

Jag skulle vilja propagera för att du byter ut pluspkt mot M-paketet!!! Regnsensor är inte heller helt fel!

/H
M-paketet känns lite surt på en 330 eftersom det redan sitter snygga 17 tummare som standard. Paketet bli mao mindre prisvärt än om man köpet tex en 320.

sener
Hasse:

Jag tycker inte att M-paketet är så jättesnyggt. Vill helst ha en "diskret" bil.
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Att beställa PDC är att kasta pengarna i sjön.
Lägg 500:- på en körlektion och lär dej fickparkera så har du 6-7000 över till vettigare saker som solsemester eller en dragkrok (Din bäste vän vid fickparkering)

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
sener
Harri:

Jag kan fickparkera. Problemet är att jag har en flickvän som ibland vill låna bilen (hemska tanke).
Visa användare
605
göran
525ixt-94
kanske Xi:
+ 22500 spänn
iaf om du bor norrut så är det finfint med 4WD
på vintern (snön når ner till Piteå idag, tror jag)

diskret och snyggt är:
Shadow-Line, högglanspolerad 4600:-

/göran,
gubbe/
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Då hjälper bara dragkroken ...

Är inte pdc:n billigare än en dragkrok ;)
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Möjligt.
Men oxå användbar. ickeförty.

sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till sener:

Elektriskt svankstöd á 2.900 kr på framstolarna kan jag verkligen rekommendera. Väl använda pengar.

Minne för förarstolen á 2.300 kr är nästan oumbärligt om man är två som skall använda bilen. Då slipper du ju ställa in backspeglarna och stolen själv när flickvännen har använt bilen.

PDC är toppen/suveränt. Alla som skriver att det inte är någon för män bla bla, är nog bara avundsjuka att de inte har det själv.

js

sener
Behöver väl elstol för att det skall fungera? dvs att kostnaden blir över 10 tusen.

Antar att svankstöd är bra när man kör långt?
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till sener:

Sorry, eftersom elstolar är standard på coupén trodde jag det var det på Touring också.

Oavsett hur, tänker du lägga så mycket pengar på läderklädsel bla, så hade jag lagt till elstolar också, för det är någonting som du kommer att ha stor glädje av.

När du närmar dig bilen och larmar av med din nyckel och din fästmö har använt bilen innan, ställer stolen och ytterbackspegeln in sig efter dig innan du har hunnit öppna dörren.

Själv köpte jag sportstolar á 4.600 Kr och halvläder Gran Turisimo á 4.500 Kr (inget skinn på sittytan).

js
sener
Vad tycker ni om Stålgrå? Silver är ju lätt att hålla rent men kanske inte det roligaste.
Instämmer om att PDC är bra!

sener: Mitt första råd är att skita fullständigt i vad Harri tycker. Hans avsky över PDC har gestaltat åtskilliga debatter här på forumet och hans argument emot PDC börjar gränsa till det barnsliga. Han tillhör säkerligen den skara bilägare som dubbeltrampar vid varje växling, samt vevar igång bilen för hand :)

Den har DSC som standard? Då behöver du ingen 4WD. Den gör bilen bara tyngre och törstigare.

Svankstöd är guld och det är klart att du skall ha svartskinn och alupaneler. Klart snyggare än träimitationerna. Välj gärna en silverfärgad kombi, det tycker jag är den snyggaste!
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till sener:

Glömde angående svankstödet:

Har själv inga problem med ryggen men det är jättebehagligt även vid kortare sträckor.

Har inte fått möjlighet än att testa på långresa.

js
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Skulle välja Stjärneker 44 i stället för originalfälgarna(som jag tycker ser smala och trista ut)samt ett sportchassi. Titan silver och svart skinn är både praktiskt och tidlöst stilrent. Speciellt tillsammans med fälgar och chassi enl ovan. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.