AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.113

Aldrig mer Bmw

Sida 7 av 8
M3
5
M3:an
M3 -93
Vad var felet på din M3:a, för jag har nyligen köpt en M3:A E36...?

M3 Ägaren
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Slim_m, det var nog en kass förare...
Slim_m: Prova mot en 9-5 Aero i högre farter så ska du se att du blir avtorkad. 201m är ingen paradgren för en FWD.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
saab bygger tydligen inte bilar för människor .....var för går det annars så dåligt för trollhättan....??? de gör alltså inte bilar som folket vill ha......!!!SAAB ÄR ETT MÄRKE JAG ALDRIG ENS HAR GILLAT...OCH KOMMER ALLDRIG ATT GÖRA!!!

///325///
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Saab bygger mycket trevliga långfärdsbilar enligt mig. Dock är de ute på hal is när de försöker ta betalt för en premium produkt de inte har, än. Definitivt en svensk motsvarighet till Alfa Romeo, udda lösningar på allt.

Att det sedan inte går att driva företag i Sverige med någon större lönsamhet är en annan historia...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Att sätta sig en är så tråkigt så jag vet inte vad. Spelar ingen roll hur ny den är eller hur många hk den har under huven, den är inte rolig att köra hur som helst.
hampe m3
Nä saab är ju inget kul att köra ungefär lika kul som en stakars undermotoriserad 325 el dylikt, har ni kört någon spetsad saab m sellholm diff?
nähä, tänkte väll det, plogar inte så mycket då, min gula viggen jag hade kan jag säga rakt av va jävligt snabb, grymt acc i intervall, hyffsat snabb från stillastånde, ok väghålning, inte plogade den.
jag är själv en m b_g nummer, men inte skunker jag så lågt att att jag spyr galla över ett annat märke, visst saab har dragits m växel låds problem, men inte i samma uttsträckning som bmw har haft/har problem med hållbarheten på m motorer, o hur va det m smg 1 lådan???????

Inte fan gråter jag över att det finns ett flertal turbo vagnar som smiskar sinkan röd m m vagnarna....
Precis eller rosten på E39? :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Perran_: Joo, Det vet jag att den sopar mig efter säg ca 250m, efter det skulle jag INTE hänga på en 9-5 Aero! Det vet jag själv!
Men saken var den att jag hade förväntat mig en mkt Hårdare match, till o med en förlust! Så jag blev faktiskt lite besviken där när jag såg att Aeron inte gick så hårt som jag trott!
Men det kan även hända att han kört med Antispinn inkopplad och då tar det ju ett bra tag innan han kommer iväg! =/
Inget Ont om Saab, Men dom är ej min typ av bil!

Shake That Ass
Ja eller så tokspann det bara för honom.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Sjukt att denna tråden startades 2001-10-30 10:18..alltså över 3år sen! :)
SAAB = Skrota Aset Annars Byt

Det finns bara två familjebilar att välja på: BMW & Mercedes resten är bara plagiat
NT
87
NTD
M5-95
540IAT-95
Svenskt Arbete Av Blinda - SAAB
Saab gör grymt bra bilar, inget snack om saken! Volvo däremot.höhö^^
Jag var spekulant på 9-3 Aero innan jag bestämde mig för 330in..
Carlee:
Tycker tvärtom att Volvo gör mycket bättre bilar än SAAB, det är väl bara att kolla på resultatrapporten... Där ser man ju vad folket tycker om bilarna...
9-3 Aero har jag blivit väldigt besviken på alla gånger jag provat den. Astra OPC går mycket bättre.

B_M_W4ever är rätt ute, BMW o Mercedes är dom som regerar på familjebilssidan.
Clubsport:

Volvo är "könslöst".Värdelös styrning och allmänt boring. Usch! :/
Jag gillade 9-3an, fast inte lika mkt som 330in då :P
Alla gånger en Audi före MB. De två märkena har varit varandras motsatser de sista åren. MB har rasat kvalitetsmässigt medan Audi har snäppt upp sig, Audi är ju den enda av "de tre tyskarna" som inte rostar. Dessutom ligger dom rent körmässigt närmare BMW än MB, därför borde forumets användare föredra Audi tycker man...
Dock är de nya MB-modellerna rätt snygga.

De svenska bilarna, speciellt Volvo, har inte körglädje som sin främsta gren.

Flåklypa
manonegro
Jag är Väldigt förlåtande mot de flesta Saab ägare då de oftast inte ens VET vad skillnaden är på bilarna. Men När en M3 föredetta ägare skall försöka sälja på mig en Saab. Då är det nästan man känner hur Universum saktar ner, för OM DETTA E SANT ja då kan i princip solen börja gå runt månen. Då ere nästan så man undrar när man får pistolen i nacken för det är väl det enda som skulle få mig att ens försöka tro på va han säger. Givetvis Noncens HUR MAN ÄN VRIDER OCH VÄNDER PÅ DET. Annars kan vi ju be saab höja priset till M3 klassen så får vi ju se hur mycket deras vinst går upp me....hahah.. de e konkurs innan klubban e i bordet. Skulle dom sälja EN, förmodligen till vår vän här ovan, så kan man ju friskt dra slutsattsen att det fanns bara en galning.

Jag tänkte FAKTISKT köpa en SAAB förut, bra bil. Fast ALLT är ju lite Relativt, beronde på va man jämför me, och det är på just den punkten det skevar så navkappslarna redan e halvvägs ut på åkern på vår gode agitator här oven. Hela Resonemanget fallerr liksom på sin egen illogik, som han här försöker sälja in under SAAB loggan. Men SEN gjorde jag som många här misstaget att sätta mig i en M3'a. Biggest misstake of my life and best :o) . Inte fasen lägger ja samma pengar på en ny saab om jag får en bra begagnad M3'a för samma peng.

Jag tror ärligt att han är i en förnekelse process där han försöker intala sig att om HAN TROR riktigt hårt o bra på det så blir det så. Du har rmin fulla sympati min vän, förstår att lidandet måste va som en två pungsparkar om dan. Min slutgiltiga konklusion är därför att Karl i brist på bättre vetande skall föreskrivas skyddstillsyn för sitt eget väl o ve, HAN E JU HELT GALEN!!! Får man ha körkort om man sitter på Rättspsych?? :o) hahaha... Ställ dig på en skrapa me en ICA påse o säg jag kan flyga och skall nu hoppa för den här påsen är både billigare och miljövänligare än en helikopter. Då grips man av polisen och vaknar upp i ett rum me mjuka väggar. Allt jag skrivit ovan är givetvis endast Nonsens endast för underhållnig och sarkasm, ungefär som påstaendet om SAAB öm än det må va ett skämt av den lägre osmakligare sorten för den bättre vetande. Skrattar gör jag dock :o)

"-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
en saabb fukar vist men då som 2-3 vinter bil !!
tycker att denna diskution har spårat ut går inte att jämföra bilarna på något sätt .
sen att någon lirare föredrar saab före b,w det är inte mer konstigt än att visa gillar bredare kvinor andra inte.
ps.jag välkomnar alla saab förare till race bjuder på kraftigt handikap om pengarana är dom rätta!!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tala om långlivad tråd ;-)

Den här tråden startades 2001 av någon som bara gjorde ett enda inlägg men tråden lever ändå kvar :-P

//Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.