AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.114

Aldrig mer Bmw

Sida 4 av 8
hellonasty
Jag gillar verkligen E36:an egentligen men mitt ex har verkligen fått mig att tappa sugen...Skulle verkligen gilla att ha en M3 3.2 men efter strulet med min nuvarade bil som fär övrigt verkar omöjlig att bli av med så har jag svårt att motivera det för mig själv =/
Javisst ja det finns ju S4 också... Hur mkt kusar finns det i den?
265 hk och 400nm från 1800 rpm.
hellonasty
låter fint. Problemet är väl försäkringspremien gissar jag =/
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Köp en S4 biturbo ni, så får ni verkligen se en bil som jävlas och kostar skjortan.. Fy fan...

jimpa
hellonasty
Jasså? Jimpa vaddårå?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Audi är väl inte precis kända för sin kassaskåpskvalitet och driftsäkerhet om man säger så. Bra kvalitetskänsla, men håller sämre än en Saab... Trist för det är komfortabla och tråkiga bilar annars som funkar bra som bruksbilar.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Brorsan köpte en -02:as A4 1,8T.. OCh maken TILL SKIT har jag aldrig vart med om.. den har åkt in och ut som ett förslag hos regeringen sen han köpte den! Växelådan är bytt.. Framvagnen.. och en massa små detaljer mera.. nu tror vi nog att nått mera är fel med.. för det låter jädrigt illa då man ger fullt ratt utslag!.. kvalité, vart då??... Brorsan var Audi frälst nu är det snarare tvärsemot!

Min E34:a Toruing -94 som ni ser.. har inte varit ens närheten av samma problem! lite länkage fram.. bytes pga av att jag vill ha tipp topp grejer.. men enda som egenligen måste bytas på min bil är Castersatgs bussningen, slavcylinder packning och batteriet! hehe... DEt är Kvaluta det!

__
Länk
/JB
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Jag tycker Audi har grym kvalitetskänsla på inredning mm, men efter att jag sett några vänner bistra öden så springer bilens förflutna ikapp den. en gång DKW alltid DKW.
Många nyare bilar har tappat kvalite avsevärt den senaste tiden så jag tror inte den ena är bättre än andra på den punkten. Har ägt 3 st bmw och lika många audi men aldrig haft några större problem faktiskt med någon utav dem. Många här på forum påstår att vanos tex strular på 3.2-an vilken jag körde ganska många mil med utan några som helst problem. Nu har jag den omtalade nya A4 som också, enligt många ska va rent skräp, men bättre bil har jag faktiskt aldrig haft.
Tror också mycket beror på vad du köper. Gäller att kolla up allt mycket noga innan man slår till.
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
saaba killen får nog söka hjälp nåtte fel
mvh

M5 THE REAL POWER
dunstan
Otroligt fånig tråd.

Saab kan man ju köpa om man inte har råd med riktiga bilar...

Alltid lika kul att träffa på en extra hårt trimmad aero. Och hänga av den!!! ;-)

Fast Saab kanske skall byta namn till Suub? Nu när dom har börjat med riskokare... ;-)

Undrar hur länge GM orkar hålla igång Saab? Sorgligt märke. Tror att man blir premium genom att höja priset! ha ha ha!!! Och med Opel bottenplatta... Att dessutom ha samma cylinder volym på nya 93 och kalla den 1.8t och 2.0t visar ju bara hur fåniga de är!

Och att jamföra en Saab med M3? Visar bara vilken noll koll killen har. Undrar om han verkligen haft en BMW? Tveksamt!!! Och synd om den bilen!

Måste jag köpa Svenskt så är Volvo ett betydligt bättre val. (Hemska tanke)
dunstan
Saab 95 aero är inte snabb!!! Den har väl runt 300 kusar på pappret? I verkligheten är det inte speciellt många av dem som verkligen fungerar verkar det som... ;-)

Har hängt av ett par 95 aero. Som dessutom varit fultrimmade. De hönger inte med. Varken vid rödljus eller på motorväg. Trötta och fula enligt mig! (men har man inte råd med annat så...)

Tur för Saab att det finns så många entusiaster. De släpper ju en bil vart tionde år typ. Hur gammal känns inte 95??? Hua! Och "nya" 93? Hur kan man bygga en ny bil som ser så trött ut? Och hur kan man sälja den sportigaste varianten (aero) med svart handtag? Snyggt? Ha ha ha! Säger inget om kvalitet på Saab då de verkar ha fått till det på senare år. (men historiken är inte rolig...)
hellonasty
Saab 9-5 är ju så vackra kombibilar måste jag säga...tyvärr har alla Saabar mkt omodern och osmaklig inreding tycker jag... en äldre 9-3/900 skulle jag aldrig vilja ha...möjligtvis som bruksbil.
hellonasty
Har E36:an i allmänhet känsliga hjulupphängningar? Tycker det alltid är strul med dem...sen är ju väghållningen kanon det måste jag erkänna...

Dessutom, körställningen? Är det nån mer än jag som upplever att man har för långt till ratten? Dra man fram stolen blir det för trångt om benen istället
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Hello nasty: En rejäl service på märkesverkstad kostar fyrtio papp på en S4 -99. Känns jävligt saftigt för en bil med 265 hp. Audi saftar på priser för att verka vara exklusiva, när dom i själva verket e långt ifrån Merca och BMW. Hur många A4or med mer än 15000 mil har originallådan kvar?....

jimpa
hellonasty
40 000!!?
Behöver man verkligen säga annat än en kille som har byt ner sig från en M3 till en sliten saab .... annat än stackars jävel! VI HÄR PÅ AUTOPOWER BORDE INTE GÅ EMOT HONOM ... VI BORDE HJÄLPA HONOM ... DET ÄR JU FÖRFAN SYND OM HONOM.... HAN MÅSTE JU HA SLÅTT SIG HÅRT ELLER HAFT EN SVÅR BARNDOM ....

INFERNO
Haha, 40000, det är inte 1 april riktigt än. Om du har otur åker du på att byta turbo/grenrör (vilket kan hända pga ett fabrikationsfel) så kan du närma dig de summorna om du bara lämnar in bilen till VAG.
Dyraste servicen är 12000-milaren då kamrem och vattenpump byts, ligger runt 10000.
Dragan525
Har provat en gång 9-5 Aero med TVÅHUNDRAFEMTIO hästkrafter! FAN vilket skit rakt av måste jag säga,,,,asså bilen klarar inte av dem antalet hästar under huven vid fullt pådrag. När man gasar för fullt så kan man inte hålla ratten stabil, bilen vill bara vänster och höger HELT sjukt, höll på att flyga av vägen fan...Kändes skitkonstigt..absolut inget stabilt! Måste jag börja kommentera inredningen?..NÄ tänkte väl det!...

MVH Dragan

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Polaren köpte nyligen en sprojtans ny 9-3 SS Aero. Trevlig bil tycker jag, snygg som bara den och en fantastisk väghållning. Varför måste man klanka ner på allt som inte är BMW? Jag förstår att alla här gillar märket, själv är jag inne på min 3:e BMW men lägg ner tunnelseendet, allt är inte underbart perfekt med våra bilar.

"AOOHFYYYFAAN VA BÄÄÄNG I HOUUUET HAN E SOM GILLAR SÅNNA SKIITBILAR MED FUUSKTURBO" <-- det där kan ni lägga ner, sånt snack körde man med på högstadiet på sin höjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.