|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
M5-Samuel, Vilken M5? |
|
Lotus Samuel |
Menar du mig? Isåfall är det en Likadan som du E39 Ska hämta den imorgon. Fast jag ska inte ha den som vinterbil. Men det retar alltid nån om man skriver det =) |
|
Grattis! Är det en ny? Jag har min som vinterbil! :) |
|
sebbe_bmw |
Saab kan ju inte bygga riktiga motorer...dom måste ju sätta in en j*vla stressfläckt för att den skall röra på sig... Som en BMW reklam löd för några år sen: BMW behöver lika mycket turbo som concorde behöver propellrar.. Saabs växellådor e ju som ett dåligt justerat gummiband när dom gått ca:10000 mil |
|
Jag har haft en Saab en gång!..........behöver jag säga mer?........ /Ju fler bilar jag kör, desto mer älskar jag min BMW....Vadå 90 km/h!!! |
|
swemho |
SAAB 93 Aero är t.ex en nice bil, kul att köra etc, men väghållning går inte att jämföra med en BMW, som jag tycker har bra väghållning även med dubbade vinterdäck, det tänker jag aldrig påstå att SAAB har. Jag åkte med en polare som har en sån, visst den gör 200 på fyran, men efter 140 var den inte stabil på vägen längre. En BMW får sina bästa egenskaper över 140 tycker jag. vid 110 är den inte så otroligt skön, men när man passerar 140 sträcket suger hela bilen fast i asfalten. Så SAAB, nej tack, fina bilar men nej tack |
935 |
Jimpa från??? Patrick |
xerox11 |
Har kört mot en Saad aero 2,3 turbo shippad andra kammar m.m. Har en M5 Touring . Det var samma snack före racet Saab Saab , men det blev väldigt tyst efter ett tag . |
| Att dom orkar........ | |
|
Tjata om SAAB alltså......... Snygg bil Samuel! Varför byta mot M5 när du har en så fet Lotus? |
|
|
De va ett väldigt tjatande om att SAAB e snabb o SAAB e rolig att köra osv. Har kört flera olika aeros, bl a 9-5 och 9-3. Vilket skit rent ut sagt! Visst går det snabbt att göra en omkörning med en sån, men resten? Inredningen: Plast o plast och knirr o knarr, ärligt talar börjar inte deras "cockpitkänsla bli lite väl mkt 80-tal? Väghållning: Om en bil ska kunna kallas för sportig eller rolig att köra eller något liknande, då tycker iaf jag att det ska finnas ngn vägkänsla kvar över 120km/h. Dessutom kränger och slingrar sig bilarn när hastiheten ökar lite. Kvalité: På SAAB? Nä, nu måste folk skoja med mig... |
|
BMW Kungen |
Saab 4ever´s M3 var en 318i-93 med M3 spoiler och vinge......=) Mvh //Kungen Övriga bilar: Ford Scorpio -88 Ford Transit -97 Har haft: BMW 518i -83 MB 230i -87 Ford Sierra -84 |
|
Grabben har hamnat i fel forum. Om man pratar prestanda som räknas är det inte nyttigt med mer än 200ps på framhjulen. Är bilen uppe i hastighet kan det funka rakt fram annars, rödljuskörning = hjulspinn, kurvtagning = understyrning. M.a.o En BMW förare gasar när saabägaren släpper. Jag betvivlar saabs kvalitet då samtliga ägare i min bekantskapskrets som har haft saab bara haft problem med sina bilar(det rör sig om ett 10tal bilar med varierande ålder). Det har rört sig om växelådshaverier och motorer som inte gått på alla cylindrar samt andra motorproblem som har krävt motorbyte. Min gamla E21a gick som en dröm trots hård körning. Ang. Lotus & M1; bägge bilarna ritades av Giorgeto Giugiaro (gundaren av Italdesign) BMWCS # 2358 |
|
| Varför svarar ni på första inlägget? | |
hellonasty |
Hm...har inga erfarenheter från just Saab men fan vad less jag är på min svarta 328... Knirrar och knarrar från inredningen i alla kurvor, motorn tickar som en diesel, bakaxeln/bakvagnen "brummar" i kurvor, ostabil på vägen, dålig utrustning och INGET går att eftermontera, värdeminskningen är enorm, kass märkesverkstad, dyra reparationer. Den är ju rolig att köra om jag bara kunde få felen fixade men NEJ, det är verkligen ingen man frågar som har minsta aning! Ska köpa en Audi eller varför inte en Saab, de är ju så billiga jämfört med BMW att man kan slänga den och köpa en ny när man kört slut på soppan i tanken om man så vill! |
|
Två år gammal tråd :) PS. Jag ska också köpa Audi! |
|
|
Tack grabbar för den billiga underhållningen:) Nu kan jag gå o lägga mig med leende på läppar. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Tråkigt att vissa är missnöjda men då undrar iaf jag: hur pass noga kollade ni upp bilarna innan ni köpte? Min erfarenhet är precis tvärtom: jag kommer aldrig att köra NÅGOT ANNAT än BMW! / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
hellonasty |
På 328:an kollade jag upp serviceboken, om den var/verkade krockad, tidigare ägare, om allt verkade stämma, att alla papper fanns osv men nej...ändå problem. Kan tilläggas att jag innan denna hade en 320i -92 utan nån som helst dokumentaion som jag köpte helt utan att veta nånting om bilar av en nu i efterhand klart skum och oärlig person som importerat den själv en vecka innan jag köpte den och som blåste mig på diverse saker i samband med köpet och sen inte har gått att få tag på sen dess... Men den bilen, den var som om den inte åldrats ett år sen 92. Helt otrolig, gick som en klocka i de 6000 tusen milen jag körde den året runt i ur och skur och den var i princip samma kanonskick när jag sålde den. Så man kan ha flyt också... =) Oskar: Vilken Audi funderar du på? Är själv inne på en A4 med V6:an... Quattro blir det nog också. Skulle gärna köra turbo men 1,8 snurrar verkar lite liten tycker jag |
|
Jag har inga dåliga erfarenheter av BMW, men har haft två stycken på raken och tycker att det är kul att variera lite. hellonasty: Jag satsar på turbo, två stycken till och med. Blir en S4 Biturbo -99 om allt blir som jag vill :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.